شمانیوز
شما نیوز

بیت کوین؛

قیمت بیت کوین در مسیر سقوط | هشدار به خریداران بیت کوین

امروز (سه شنبه) قیمت بیت کوین با کاهش روبرو شد و کارشناسان بازار ارزهای دیجیتال نسبت به کاهش سنگین قیمت بیت کوین هشدار داده اند.

قیمت بیت کوین در مسیر سقوط | هشدار به خریداران بیت کوین

به گزارش شما نیوز: قیمت بیت کوین چند روزی که با کاهش روبرو شده است. قیمت بیت کوین تاثیری بسیاری بر قیمت سایر ارزهای دیجیتال دارد. قیمت بیت کوین هر بار که کوچکترین افت را نشان می دهد؛ جامعه از ترس سقوط سرمایه گذاری خود وحشت می کنند. ریزش بازار رمزارزها ادامه دار شده است و این سوال پیش می آید که آیا قیمت بیت کوین به زیر ۳۷ هزار دلار خواهد رسید؟
البته، وقتی صحبت از معامله گران با تجربه، هودلرهای قدیمی و معتقدان به رمزارزها می شود، دیدگاه کاملاً متفاوت است.
یک پست توییتری از سرمایه گذار مشهور رمزنگاری، لارک دیویس (Lark Davis)، به یک موضوع جالب منجر می شود: اخبار فدرال رزرو، ایجاد ترس توسط چین و لایحه زیرساخت های آینده همه در بازار سنگینی می کنند.
از این رو، می توانیم ببینیم که بیشتر معامله گران با تجربه نسبت به چالش های فعلی که بازار رمزنگاری با آن روبرو است، احتیاط می کنند. با این وجود، آنها از قدرت و قابلیت های رمزنگاری مطمئن هستند.
به طور خاص، لارک دیویس به برخی از مسائل که صنعت رمزنگاری را درگیر کرده است اشاره می کند. به عنوان مثال، او در مورد لایحه زیرساخت های آینده، تلاش های مستمر چین برای جلوگیری از پذیرش رمزنگاری و تلاش های دیگر دولت ها برای محدود کردن فعالیت های رمزنگاری صحبت می کند.
بسیاری از پاسخ هایی که به این توییت داده شده است، دلایل دیگری برای سقوط بازار را حدس می زنند. برخی می گویند این به این دلیل است که سرمایه گذاران برای کسب سود از رمزارزها خودداری می کنند. با این حال، این نمی تواند برای بسیاری از رمزنگاری های بزرگ مانند بیت کوین (BTC) صادق باشد. اکثر دارندگان بیت کوین دارایی های خود را نگه داشته اند و خواهند داشت.
در همین حال، دیگر توییت های مرتبط شامل حرکت مستمر و قوی توسط سایر سرمایه گذاران است که به سرمایه گذاری و نگهداری دارایی های رمزنگاری شده ادامه می دهند. نجیب ابوکیله، رئیس جمهور السالوادور، در توییتی نوشت که آنها ۱۵۰ بیت کوین دیگر خریداری کردند. در حال حاضر، این کشور ۷۰۰ بیت کوین در اختیار دارد.
این نشان دهنده ایمان رئیس جمهور السالوادور به بیت کوین است. او حتی پس از اعتراض شهروندان به اعتراض به تصویب آن به عنوان یک پول قانونی، به خرید بیت کوین ادامه می دهد. ابوکیله می گوید بیت کوین پرداخت های حواله را سریعتر و ارزانتر انجام می دهد، اما برخی دیگر می گویند که به فساد مالی کمک می کند.
در یک توییت جالب دیگر آمده است که بانک ها سال هاست که فساد را تقویت می کنند اما به نظر می رسد هیچ کس به این موضوع اهمیتی نمی دهد. لارک دیویس دوباره می گوید: دولت وسواس زیادی برای فقیر نگه داشتن مردم دارد.
سرانجام، مایکل سیلور (Michael Saylor)، مدیر عامل مایکرو استراتژی (MicroStrategy)، در توییتی می گوید بیت کوین برنده خواهد شد. در واقع، او می گوید که همه اشکال فناوری، آنهایی هستند که در صدر قرار خواهند گرفت. به طور خاص، او می گوید تنها بازندگان مخالفان فناوری و طرفداران پول سنتی هستند. در نهایت، او توییت کرد که مطمئن ترین زمان برای بیت کوین زمانی است که از فردای خود خبری نداریم.

آینده بازار بیت کوین

عده‌ای معتقد هستند که قیمت بیت کوین تا پایان سالجاری به روند صعودی خود ادامه می‌دهد و در نهایت به ۱۰۰۰۰۰ دلار می‌رسد. مایک مک‌گلون (Mike McGlone) استراتژیست ارشد بلومبرگ، یکی از همین افراد است. او با اشاره به گسترش پذیرش بیت کوین، کاهش حجم درگردش و چند مورد دیگر، گفته است بیت کوین می‌تواند طی ۳ ماه آینده قیمت خود را ۲ برابر کند. سال ۲۰۲۱ تا به اینجای کار سال پرفرازونشیبی بوده است. قیمت بیت کوین از زیر سطح ۳۰۰۰۰ دلار به بالای ۶۰۰۰۰ دلار و اوج تاریخی خود رسید، اما کمی بعد مجدداً به سطوح ابتدایی سقوط کرد.
بیت کوین در ادامه توانست با رشدی ۲۰۰۰۰ دلاری از روزهای تاریک ماه ژوییه (تیر) عبور کند و اکنون کمی پایین‌تر از ۵۰۰۰۰ دلار معامله می‌شود. در حال حاضر چهار ماه تا پایان سال ۲۰۲۱ باقی مانده است و همچنان افزایش تعداد پیش‌بینی‌ها برای رشد ۱۰۰ درصدی قیمت بیت کوین در این بازه زمانی ادامه دارد.
استراتژیست بلومبرگ هم با ارائه چند دلیل به این جریان پیوسته است. او در ابتدا به روند تاریخی و عملکرد قیمت پیش از کاهش عرضه اشاره کرده است.
دیدگاه‌های مختلفی در رابطه با این مسئله وجود دارد. سرعت استخراج بیت کوین تقریبا هر ۴ سال یک بار و پس از هاوینگ نصف می‌شود. پس از آخرین هایونگ که در سال ۲۰۲۰ اتفاق افتاد، پاداش استخراج هر بلاک اکنون به ۶.۲۵ بیت کوین کاهش یافته است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied