شمانیوز
شما نیوز

شیخ دیاباته

ناراحتی آقای گل استقلال از فوتبال ایران | دیاباته به پرسپولیس می‌رود؟

شیخ دیاباته شب گذشته در برنامه فوتبال برتر حاضر شد و صحبت های جالبی را انجام داد.

ناراحتی آقای گل استقلال از فوتبال ایران | دیاباته به پرسپولیس می‌رود؟

 

به گزارش شمانیوز: شیخ دیاباته مهاجم خارجی سابق استقلال شب گذشته در برنامه فوتبال برتر درباره جدایی‌‌اش از استقلال و پیوستن به تیم فوتبال الغرافه قطر خبر داد.شیخ دیاباته می‌گوید در صورت داشتن پیشنهاد دوباره به ایران برمی‌گردد حتی اگر از پرسپولیس باشد. دیاباته که بابت ندادن جایزه آقای گلی لیگ ایران از فوتبال کشورمان ناراحت بود با ابراز تأسف از اینکه کفش طلایی نوزدهمین دوره لیگ برتر به او اهدا نشده، گفت از مدیران استقلال هیچکس با او در این مورد صحبت نکرده است. شیخ دیاباته مهمترین عنصر فوتبال ایران را هواداران پرشور دانست.

شیخ دیاباته در گفت‌وگوی اسکایپی با برنامه فوتبال برتر اظهار کرد: من از استقلال رفتم و با یک تیم قطری قرارداد امضاء کردم. می‌خواهم از تمام ایرانیان تشکر کنم. از همه هواداران استقلال و تمام مردمی که در ایران از من حمایت کردند، ممنون هستم.

او ادامه داد: دلم خیلی برای ایران تنگ شده چون با افراد خیلی خوبی در این کشور آشنا شدم. دلم برای محله‌ام اکباتان و استادیوم آزادی هم تنگ شده است.

شیخ دیاباته

مهاجم سابق استقلال در خصوص جدایی‌اش از این تیم عنوان کرد: داستان طولانی دارد. زمانی که به ایران آمدم، قرارداد دو ساله امضاء کردم و تا پایان قراردادم باقی ماندم. دو سال قراردادم به پایان رسید و مجبور به رفتن شدم. بخاطر همین بود که استقلال و ایران را ترک کردم.

دیاباته در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر پیشنهاد ادامه همکاری با استقلال بود، قبول می‌کردید یا خیر، گفت: بله، به لطف و بخاطر هواداران می‌پذیرفتم در ایران بمانم. به دلیل اینکه هواداران استقلال فوق‌العاده بودند و تا روز آخر از من پشتیبانی کردند. قطعا بیشتر از هر چیز تماشاگران استقلال عالی بودند.

او یادآور شد: بدون تماشاگران حتی نمی‌توانم راجع به باشگاه استقلال صحبت کنم. غیر ممکن است چون آنها فوق‌العاده هستند و امیدوارم مدیران باشگاه همه کاری انجام دهند تا این باشگاه ساختارمند شوند تا اتفاقات خوبی برای این تیم رقم بزنند و به ارمغان بیاورند. نکته‌ای که می‌توانم بگویم این است که باید افرادی را در باشگاه بگذارند تا به استقلال فکر کنند و برای هواداران کاری انجام بدهند چون تماشاگران هر روز برای انگیزه دادن به بازیکنان حضور دارند و اگر افرادی باشند که به استقلال علاقه‌ای نداشته باشند، نمی‌توانند کمکی به این تیم کنند. من می‌پسندم مدیرانی که استقلال را دوست دارند، در این باشگاه کار کنند.

مهاجم مالیایی سابق استقلال اضافه کرد: می‌خواهم از تمام مربیانی که در استقلال با آنها آشنا شدم، تشکر کنم و برای تمام این مربیان احترام قائل هستم. استراماچونی موجب شد تا به ایران بیایم. درست است که مربی من است ولی مثل پدرم می‌ماند.

دیاباته درباره عملکرد مربیانی که در استقلال با او کار کرد، گفت: برای اینکه قضاوت کنیم یک مربی خوب یا بد است، باید به نتایج آنها نگاه کنید. امروز بازیکن فوتبال هستم و برای همه مربیان احترام قائلم چون برای استقلال و تماشاگران احترام می‌گذارم ولی همه مربیان را با نتایج مقایسه کنیم. برای استراماچونی احترام ویژه‌ای قائل هستم و فرهاد مجیدی مثل برادر بزرگم است. ضمنا درست است در یک مقطع مشکلات کوچکی با محمود فکری داشتیم، اما وقتی با یکدیگر و شخصیت هم آشنا شدیم، فهمیدم محمود فکری نیز قلب مهربانی دارد و فرد خوبی است.

او درباره اینکه با بازیکنان استقلال ارتباط دارد یا خیر، ابراز کرد: در حال حاضر نه، اما خیلی اوقات پیش آمده من یا بچه‌ها به یکدیگر پیام داده‌ایم. البته شماره آنها را دارم و در صورت نیاز ارتباط می‌گیریم. کمی زبان فارسی را یاد گرفتم و البته یادتان نرود که من ایرانی هم هستم. بازیکنانی که در باشگاه استقلال با آنها کار کردم، فوق‌العاده بودند و واقعا دلم برای آنها تنگ شده است و از همین جا به آنها سلام می‌کنم و آرزوی سلامتی دارم.

مهاجم سابق استقلال در خصوص عملکرد درخشان مهدی قایدی در بازی شباب الاهلی برابر شارجه عنوان کرد: بازی مهدی قایدی را نگاه کردم و خیلی برای او خوشحال بودم. این اتفاق نشان می‌دهد ما در استقلال تیم خیلی خوبی داشتیم و الان باشگاه نیاز دارد تا یک سری موارد را مدیریت کند. برای من موجب افتخار است تا ببینم یک بازیکن ایرانی این کارهای فوق‌العاده را انجام می‌دهد. برای همه بازیکنان ایرانی و لژیونرهای این کشور آرزوی موفقیت دارم.

دیاباته در پاسخ به صحبت‌های میثاقی که عنوان کرد «تو از مربیان استقلال رضایت داشتی، پس مشکل این باشگاه چه بود»، عنوان کرد: من گفتم به تمام مربیان احترام می‌گذارم، اما گفتم یک مربی زمانی خوب است که تیم برنده می شود. حالا نوبت شماست تا ببینید کدام مربیان نتایج خوبی نگرفتند و شما این حق را دارید تا بگویید آنها مربیان خوبی نبوده‌اند یا عملکرد قابل قبولی داشته‌اند. حرف دیگری نزدم. گفتم به آنها احترام می‌گذارم چون به استقلال و هوادارانش احترام می‌گذارم.

او یادآور شد: اگر بخواهم راجع به فوتبالیست‌های ایرانی صحبت کنم، باید زمان زیادی را بگذارم چون بازیکنان خوبی در استقلال، پرسپولیس، تراکتور، سپاهان، فولاد و ... حضور داشتند. بازیکنان خوبی در استقلال و ایران دیدم و واقعا لیگ ایران را دوست داشتم ولی اگر به ایران بیایم، شما را می‌بینم.

دیاباته

مهاجم دو سال اخیر استقلال در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر از تیم‌های ایرانی پیشنهاد داشته باشد، دوباره به ایران می‌آید یا خیر، اظهار کرد: آدم نمی‌تواند سرنوشت را پیش‌بینی کند ولی اگر تیم خوبی باشد که رفتارهای خوبی انجام بدهد، چراکه نه؟ زمانی که پیشنهاد داشته باشم، چرا نه بگویم؟

دیاباته در خصوص اینکه حتی اگر پرسپولیس به او پیشنهاد بدهد می‌پذیرد، عنوان کرد: نمی‌توانم بگویم نه. من هیچ موضعی در مقابل پرسپولیس ندارم و احترام زیادی برای پرسپولیس می‌گذارم. من بازیکن فوتبال هستم. من هوادار نیستم. هر جایی که توپ و زمین فوتبال باشد، من می‌توانم بازی کنم.

او یادآور شد: وقتی به ایران رسیدم، نخستین چیزی که من را تحت تاثیر قرار دارد، هواداران همه تیم‌ها بودند، حتی تراکتور. یک ساعت قبل از مسابقه ما وارد ورزشگاه تبریز شدیم و دیدیم تمام استادیوم کاملا پر شده است. آن روز را نمی‌توانم فراموش کنم. این اتفاق در ذهن من باقی مانده و نمی‌توانم فراموش کنم.

مهاجم سابق استقلال که در لیگ نوزدهم به آقای گلی رسید، درباره اینکه کفش طلای خود را دریافت کرده یا خیر، گفت: نه. این اتفاق چیزی بود که قلبم را به درد آورد. چیزی که من را اذیت می‌کند، این است که هیچ‌کس در استقلال(غیر از هواداران) و هیچ کدام از مدیران سمت من نیامدند و نگفتند شیخ کاری می‌کنیم تا تو به این جایزه برسی. هواداران تلاش زیادی کردند تا به این جایزه برسم چون تماشاگران از جانب من جنگیدند و بنده هم بخاطر آنها صحبت نکردم. نمی‌خواستم نشان بدهم غمگین هستم چون آن جایزه به من تعلق داشت. یک مقدار ناراحت کننده است.

دیاباته درباره اینکه پیگیری انجام می‌شود تا سازمان لیگ جایزه او را به قطر بفرستند، عنوان کرد: شما نفرستید! خودم به ایران می‌آیم تا آن را بگیرم(با خنده). نظر خوبی است که در مراسم بیایم و آن را بگیرم.

او یادآور شد: از تمام ایرانیان تشکر می‌کنم، چه آنهایی که داخل و چه آنهایی که در خارج از کشور هستند. از تمام افرادی که من را حمایت و ترغیب کردند، ممنون هستم. از پدر و مادر ایرانی‌ام که در اکباتان هستند و همچنین برادرم علی، تشکر می‌کنم. از دکتر ستوده و تمام افرادی که در ایران و استقلال با آنها آشنا شدم و حتی هواداران پرسپولیس و سایر تیم‌ها، تشکر می‌کنم. دوست دارم از همه تشکر کنم. وقتی همه باهم هستیم، می‌توانیم کار فوق‌العاده انجام بدهیم. ان‌شاالله شما را می‌بینم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied