شمانیوز
شما نیوز

هیات مدیره پرسپولیس

گزینه‌های علی کریمی برای مدیرعاملی پرسپولیس | حضورم در هیات مدیره شایعه است

علی کریمی، اسطوره پرسپولیس اعلام کرد شایعه حضورش در هیات مدیره پرسپولیس کذب است.

گزینه‌های علی کریمی برای مدیرعاملی پرسپولیس | حضورم در هیات مدیره شایعه است

به گزارش شمانیوز: علی کریمی کاپیتان پیشین تیم ملی ایران و پرسپولیس شایعه حضورش در هیات مدیره باشگاه پرسپولیس را تکذیب کرد. علی کریمی که چندی پیش نامزد ریاست فدراسیون فوتبال شده بود نشان داد که ‌خواهد وارد دنیای مدیریت در ورزش شود. علی کریمی پس از دوران بازی مدتی را به مربیگری پرداخت اما توفیق چندان حاصل نشد. علی کریمی که در اینستاگرام فعالیت زیادی دارد از گزینه های مد نظرش برای مدیرعاملی پرسپولیس هم سخن گفت.

 

 

کریمی در واکنش به این سوال که اگر به شما پیشنهاد حضور در هیات مدیره پرسپولیس به صورت رسمی ارائه شود آیا آن پیشنهاد را می پذیرید؟، گفت:

بر کسی پوشیده نیست که پرسپولیس جایگاه ویژه‌ای در قلب من دارد و کنار این تیم بودن برای هر پرسپولیسی افتخار بزرگی است، اما صادقانه می‌گویم که در شرایط کنونی بنده علاقه‌ای به حضور در هیئت مدیره باشگاه را ندارم و فقط برای باشگاه بزرگ پرسپولیس آرزوی موفقیت و سربلندی دارم.

کریمی در پاسخ به این سوال که از بین نامزدهایی که به عنوان گزینه‌های مدیرعاملی پرسپولیس معرفی می‌شوند، کدام گزینه را شایسته این پست می‌دانید، تاکید کرد:

 در روزهای اخیر گزینه‌های متعددی مطرح شده‌اند اما بنده معتقدم که در شرایط کنونی مدیرانی که تجربه مدیریت در فوتبال داشته‌اند راحت‌ تر و بهتر می‌توانند در باشگاه بزرگ پرسپولیس کار کنند.

کریمی افزود: پرسپولیس جایی نیست که مدیران بی‌تجربه در فوتبال وارد آن شوند و در واقع اینجا نباید محل آزمون و خطای افراد شود. خوشبختانه پرسپولیس در سال‌های اخیر سیر صعودی خوبی داشته و برای تداوم موفقیت‌ها باید مدیرعاملی انتخاب شود که شناختش از فوتبال کافی باشد. از بین گزینه‌های مطرح شده من معتقدم که آقای محمد دادکان و حبیب کاشانی برای مدیرعاملی پرسپولیس گزینه‌های بهتری هستند.

کریمی ادامه داد: امیدوارم که فوتبالی ما به سمتی برود که مدیران فوتبالی بتوانند با اختیارات کامل کمک حال فوتبال باشند و به نظرم فوتبالی‌ ها درک بهتری از فوتبال و مشکلات آن دارند.

پرسپولیس

بیوگرافی علی کریمی

محمدعلی کریمی پاشاکی (زادهٔ ۱۷ آبان ۱۳۵۷) که با نام علی کریمی شناخته‌شده، بازیکن فوتبال بازنشسته ایرانی است. علی کریمی در دوران فوتبال حرفه‌ای ۱۸ سالهٔ خود از سال ۱۳۷۵ تا ۱۳۹۳، سابقهٔ بازی در لیگ‌های ایران، امارات، قطر و آلمان را دارد.علی کریمی از سال ۱۳۷۷ تا ۱۳۹۱، علی کریمی بیش از یک دهه بازیکن تیم ملی فوتبال ایران بود و با ۱۲۷ بازی و ۳۸ گل ملی، سومین بازیکن تاریخ ایران از نظر تعداد بازی ملی و سومین گلزن برتر این تیم مشترکاً با جواد نکونام به‌شمار می‌رود.

علی کریمی که به‌عنوان یک بازی‌ساز دریبل‌زن شناخته می‌شود، با لقب «جادوگر» و «مارادونای آسیا» از او یاد می‌شود. کریمی در سال ۲۰۱۸؛ با کسب ۹۱٪ آراء کاربران سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا، به عنوان بهترین هافبک تاریخ جام ملت‌های آسیا شناخته شد. کریمی فوتبال حرفه‌ای خود را در سال ۱۳۷۵ با فتح در لیگ دسته دوم فوتبال ایران آغاز کرد و پس از ۲ سال به پرسپولیس پیوست، جایی که در ۳ فصل بازی موفق به ۲ بار قهرمانی در لیگ و یک بار قهرمانی در جام حذفی شد و هم‌زمان با تیم ملی، در بازی‌های آسیایی ۱۹۹۸ بانکوک مدال طلا را به گردن آویخت. کریمی از بهمن ۱۳۷۷ به دلیل هل‌دادن داور در بازی تیم امید به مدت یک سال از حضور در تمام مسابقات باشگاهی و ملی محروم شد، و پس از پایان این مدت دوباره به فوتبال بازگشت و در جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۰ نیز حاضر بود.

علی کریمی در ۱۷ آبان ۱۳۵۷ در کرج به‌دنیا آمد و فرزند چهارم خانواده است. کریمی اصالتاً لاهیجانی است. پدرش ولی‌اله کریمی، در جوانی در استان، گیلان، بازیکن فوتبال بود و مادرش خانه‌دار است. کریمی ۳ برادر و یک خواهر دارد. کریمی پس از گرفتن مدرک تحصیلی دیپلم؛ همانند برادرش فرشید، به صورت حرفه‌ای به فوتبال روی آورد و مدتی با او هم‌بازی بود.

کریمی در سال ۱۳۷۸ ازدواج کرد او دو فرزند پسر به نام‌های هاوش و هیرسا و یک فرزند دختر به نام هیما دارد.

او به‌جز فوتبال به والیبال ساحلی نیز علاقه دارد و اوقات فراغت خود را با سفر به شمال می‌گذراند. کریمی دوست‌دار بازی دیگو مارادونا و طرفدار تیم ملی آرژانتین است.

قبض برق علی کریمی

علی کریمی با انتشار قبض برق منزلش نسبت به اخطار سریع قطع برق اعتراض کرد. اما این اعتراض کمتر شنیده شد و موضوع دیگری جای آن را گرفت.

قبض برق کریمی و رقم درج شده در آن به سوژه رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی تبدیل شد. مبلغ قبض برق علی کریمی بیش از چهارمیلیون و ششصد هزار تومان بود. رقمی که تعجب کاربران را در پی داشت.

آغاز فوتبال علی کریمی

کریمی فوتبال خود را از تیم نوجوانان نفت تهران آغاز کرد، جایی که برادر بزرگ‌ترش فرشید، یک سال پیش از ورود او در آن بازی می‌کرد.

او سپس به نوجوانان باشگاه سایپا پیوست و در رده جوانان این باشگاه نیز بازی کرد. کریمی پس از آن به فتح تهران منتقل شد، جایی که ابتدا در رده جوانان بازی می‌کرد. او در سال ۱۳۷۵ موفق شد به تیم بزرگسالان راه یابد.

فتح در آن زمان که لیگ آزادگان بالاترین سطح فوتبال ایران بود، در رده پایین‌تر؛ یعنی لیگ دسته دوم حضور داشت. علی کریمی مجموعاً ۲ فصل برای فتح به میدان رفت. در فصل ۱۳۷۶–۱۳۷۵، کریمی موفق شد نمایش خوبی داشته‌باشد و در فصل ۱۳۷۷–۱۳۷۶ با فتح تا یک‌قدمی صعود به لیگ آزادگان پیش‌رفت اما در نهایت آن‌ها موفق به صعود نشدند.

با برگزاری مسابقات سالنی (در دوران محرومیت یک ساله کریمی)،علی دایی به همراه تنی چند از دوستان و برادرانش در این مسابقات شرکت کرد. در سالن کوی نصر (گیشا)تیم علی دایی در برابر تیم کریمی صف آرایی کردند. در حین بازی علی کریمی چندین بار توپ را از میان پاهای علی دایی عبور داد که منجر به درگیری میان این دو هم‌بازی تیم ملی شد. این بازی آغاز اختلاف‌های دایی و کریمی بود.

جام فوتسال رمضان علی کریمی

مسابقات فوتسال جام رمضان در دی ۱۳۷۶، با شرکت ۳۲ تیم در هشت گروه، در سالن دوازده هزار نفری آزادی آغاز شد. با انجام بازی‌های مقدماتی در نهایت چهار تیم آتش‌نشانی، فتح، استقلال و پرسپولیس به مرحله نیمه‌نهایی این رقابت‌ها (در بهمن ۱۳۷۶) راه یافتند.

تیم فتح در دیدار نیمه‌نهایی با غلبه بر پرسپولیس، به فینال ششمین دوره این مسابقات راه پیدا کرد. در مسابقه فینال که بین تیم‌های فتح و استقلال تهران برگزار شد، کریمی سه گل به ثمر رساند و یک پاس گل ارسال کرد (برد ۳–۷ فتح).عملکرد کریمی در این مسابقات موجب شد که مورد توجه تیم‌های فوتبال استقلال تهران و پرسپولیس قرار بگیرد. او در نهایت با قبول پیشنهاد پرسپولیس به این تیم پیوست.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied