شمانیوز
شما نیوز

قیمت طلا

پیش بینی قیمت طلا و سکه برای فردا 31 شهریور | قیمت طلا صعودی می شود؟

امروز (سه شنبه) قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی با افزایش نرخ به ۱۷۶۳ دلار رسید.

پیش بینی قیمت طلا و سکه برای فردا 31 شهریور | قیمت طلا صعودی می شود؟

به گزارش شما نیوز: قیمت طلا امروز (سه شنبه) در بازارهای جهانی با افزایش روبرو شد. قیمت طلا ۱۸ عیار بعد از یک روند نزولی در بازار امروز به یک میلیون و ۱۳۱ هزار تومان رسید. اما در ادامه روند معاملات امروز با افزایش قیمت دلار قیمت طلا و سکه با روند صعوی همراه شد.
در بازار امروز روند معاملات با نوسان همراه بود. در ابتدای روز با ثبات در نرخ ارز قیمت‌ها در بازار قیمت طلا و سکه با کاهش همراه بود اما در ادامه با افزایش قیمت دلار و فاصله گرفتن از مرز حساس موجب افزایش قیمت طلا و سکه شد.
فعالان بازار سکه اجازه نداده اند که فلز گران بهای داخلی زیر محدوده ۱۱ میلیون و ۸۰۰هزار تومان تثبیت شود. آن ها در روزهای اخیر بارها در برابر نزول معنادار قیمت سکه مقاومت کرده اند.
در یک سناریو ممکن است، بزرگان سکه نسبت به آینده این فلز گران بها خوشبین باشند یا حداقل انتظار داشته باشند که سکه یک بار به بالای محدوده بالای ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برود. البته سکه در هفته های گذشته چند بار سعی کرد بالای محدوده یاد شده تثبیت شود، ولی به سرعت با فشار فروش مواجه شد.
بر اساس گفته‌های کارشناسان، معامله گران احساس نمی‌کنند که برای نگه داری سکه ریسک زیادی را متحمل شوند. سکه بازان تصور نمی‌کنند که سکه در ماه های آتی افت زیادی را تجربه کند، بنابراین با هراس زیادی وارد بازار نمی‌شوند.
سکه یک بار در اواسط اردیبهشت ماه تا نزدیک محدوده ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی پایین رفت ولی توانست پس از آن به سرعت در مسیر افزایشی قرار بگیرد. سکه بازان در شرایط کنونی باور دارند که بازار تا نقطه ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان نیز ارزش ریسک کردن را دارد. در واقع بخشی از سکه بازان تصور می‌کنند که فلز گران بهای داخلی جای زیادی برای افت ندارد ولی اگر قرار باشد افزایش پیدا کند، به سوی کانال‌های بسیار بالاتری خواهد رفت. مهرماه سال گذشته بود که سکه کانال ۱۶میلیون تومانی را تجربه کرد. معامله گران در واقع در روزهای اخیر بهای ریسکی را می‌پردازند که از طمع آینده دارند.
با توجه به واکنش قیمت طلا و سکه در بازار امروز به نوسان نرخ ارز باید دید در روزهای آینده قیمت دلار به چه صورت خواهد بود و بازار طلا و سکه چه واکنشی را نشان می‌دهد.

نرخ ارز دلیل اصلی افزایش قیمت سکه

در هفته‌ای که گذشت قیمت طلا در بازار جهانی افزایش و در بازارهای داخلی با توجه به ورود رافائل گروسی نماینده آژانس بین المللی انرژی اتمی از ابتدا تا اواسط هفته شاهد روند کاهشی قیمت در بازار ارز و سکه و طلا بودیم.
در این هفته شاهد کاهش  13 هزار تومانی در هر گرم طلای 18 عیار و هر مثقال طلای 17 عیار کاهش قیمت 57 هزار تومانی را به همراه داشت. همچنین حباب سکه با توجه به خبرهای سیاسی و بازار ارز از 650 هزار تومان به 500 هزار تومان رسید.
نسبت به طول هفته، قیمت سکه 170 هزار تومان، نیم سکه 80 هزار تومان و سکه گرمی دارای 70 هزار تومان کاهش قیمت بوده‌اند.
«نادر بذرافشان» دبیر اتحادیه طلا و جواهر در خصوص نوسانات بازار سکه و طلا، گفت:  با توجه به اتفاقات سیاسی همچون استقرار دولت جدید و وزرا در بحث طلا و سکه ماه‌های گذشته مقداری نوسان داشتیم. علت اصلی این مسائل مقداری بحث اونس جهانی طلا عدم تقاضا برای خرید مصنوعات طلا و سکه است.
دبیر اتحادیه طلا و جواهر، تاکید کرد:  با توجه به اینکه در زمان‌هایی اونس جهانی 20 دلار کاهش پیدا کرد اما در بازار داخلی طلا و سکه تاثیری نگذاشت و حتی روند افزایشی بازار داخلی طلا پیدا کرد،  می‌توان افزایش قیمت دلار و نوسانات بازار داخلی ارز را دلیل اصلی افزایش قیمت سکه و طلا خواند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied