شمانیوز
شما نیوز

سهام عدالت

خبر خوش وزیر کار درخصوص سهام عدالت | جاماندگان سهامدار عدالت می شوند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: نحوه تخصیص سهام عدالت به جاماندگان و بحث یارانه‌های نقدی با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی در حال طراحی است.

خبر خوش وزیر کار درخصوص سهام عدالت | جاماندگان سهامدار عدالت می شوند

به گزارش شما نیوز: با روی کار آمدن دولت سیزدهم گمانه زنی های بسیاری درخصوص تخصیص سهام عدالت به جاماندگان سهام عدالت شده است و جاماندگان سهام عدالت امیدوار هستند تا در آینده نزدیک سهامدار عدالت شوند.
«حجت الله عبدالملکی» درخصوص جاماندگان سهام عدالت، اظهار داشت: خبرهای مربوط به نحوه تخصیص سهام عدالت ظرف ماه‌های آینده اعلام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه دغدغه پرداخت حقوق منظم به بازنشستگان و تامین اجتماعی را داشته ایم، گفت: واریز حقوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری در ۲ روز گذشته و واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از ۲۱ شهریور طبق برنامه شروع شده است.
وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: افزایش بازدهی شرکت های زیر نظر صندوق های بازنشستگی و پالایش مدیریتی را در این مجموعه ها پیگیری می کنیم.

ورود شرکت ها و تعاونی ها به بورس

وی با بیان اینکه سیاست ورود به بورس را دنبال می‌کنیم، گفت: شرکت های زیادی داریم که آمادگی ورود به بورس دارند؛ این موضوع در حال پیگیری است.
عبدالملکی ادامه داد: همچنین درباره شرکت هایی که بورسی نیستند نیز در صدد هستیم تا به کمک سازمان بورس، وارد بازار سرمایه شوند ضمن اینکه محصولات و کالاهایی که بورس پذیر هستند نیز بتوانند کالاهایشان را در بورس کالا عرضه شود.
وی خاطر نشان کرد: در هفته های اخیر مدیریت در این عرصه صورت گرفت و ۷۰ درصد سیمانی که در بورس عرضه شد از تولیدات زیر مجموعه‌های وزارت تعاون بود.

مشکلات کارگران معادن

رییس جمهوری در سومین سفر استانی دولت سیزدهم روز جمعه ۱۹ شهریور ماه ۱۴۰۰ با هدف بررسی مسایل و مشکلات و تلاش برای حل آنها به خراسان جنوبی سفر کرد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به مشکلات کارگران طبس اشاره کرد و گفت: بر اساس دستور رئیس جمهوری به مطالبات پیمانکاران و کارفرمایان معدن طبس ظرف ۲۰ روز رسیدگی خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: به مسایل مختلف از جمله روابط کار، حقوق کار و رفاه کارگران ورود کرده ایم و مسوولان در سازمان تامین اجتماعی و سایر مسوولان مربوطه در حال پیگیری این موضوع هستند.

اصلاح قانون تعاون

عبدالملکی با اشاره به اصلاح قانون تعاون گفت: لایحه ای در کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح بود که درخواست کردیم به مدت ۴۵ روز رسیدگی به این لایحه متوقف شود تا بتوانیم محورهایی به آن اضافه کنیم.
وی گفت: یکی از محورهایی که به تعاونی ها اضافه خواهد شد، تعاونی های پلتفرمی است تا به هر حال بخش اقتصاد دیجیتال و فضای مجازی را بتوانیم به صورت تعاونی در قانون شکل دهیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: شکل گیری تعاونی های پلتفرمی مدلی عالی است که در دنیا به آن توجه شده است ولی در قانون ما اجازه این کار نداریم که در اصلاحیه این لایحه به آن خواهیم پرداخت.

فرصت تامین ۲ هزار میلیارد تومانی برای تعاونی ها

وی با اشاره به فرصت تامین ۲ هزار میلیارد تومانی برای تعاونی ها شکل گرفته است، گفت: در واقع این تفاهمنامه بین بانک توسعه تعاون، صندوق ضمانت کار، معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که ۶۰ درصد به صورت تسهیلات با نرخ ترجیحی پرداخت می‌شود تا در اختیار تعاونی ها قرار گیرد.
عبدالملکی افزود: این اعتبار می تواند به پیشرفت حوزه تعاون کمک کند ضمن اینکه ما معتقد هستیم با آنچه که در جریان بین تامین اعتبار و پرداخت به تعاونی ها صورت می گیرد، فاصله نجومی داریم. از این رو برنامه ریزی می کنیم منابع بانکی را تقویت کنیم تا سال آینده تعداد بیشتری از تعاونی ها بتوانند وام بگیرند.
وی با بیان اینکه تعاونی ها را باید به مردم معرفی کرد، گفت: در بازدید از نمایشگاه تعاونی مشاهده کردیم که تعاونی قوی داریم که در حوزه محصولات دانش بنیان و صادراتی فعال هستند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: این تعاونی ها نشان های تجاری جهانی و رتبه های برتر را کسب کرده اند که نیاز است آنها را توسعه بدهیم.
وی با تاکید بر اینکه اکوسیستم تعاونی ها دانش بنیان در کشور در حال رشد است گفت: شتاب دهنده ها و همه بازیگران حوزه اقتصاد دانش بنیان کشور می توانند ورود اساسی در بخش تعاون داشته باشند ما نیز با هر چه در توان و منابع داریم به آنان کمک خواهیم کرد.
عبدالملکی بیان داشت: در ماه ها و سال های آینده رشد جهش گونه در تعاونی های دانش بنیان  و نوآوری خواهیم داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied