شمانیوز
شما نیوز

محرومیت فرهاد مجیدی

دلیل محرومیت فرهاد مجیدی مشخص شد

باشگاه استقلال درخصوص محرومیت فرهاد مجیدی سرمربی خود بیانیه منتشر کرد.

دلیل محرومیت فرهاد مجیدی مشخص شد

به گزارش شمانیوز: کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال جدیدترین آرای خود را منتشر کرد در این رای فرهاد مجیدی سرمربی استقلال ار هرگونه فعالیت در حوزه فوتبال محروم شد. فرهاد مجیدی از هرگونه فعالیت در حوزه فوتبال و شرکت در مسابقات و ورود به ورزشگاه منع شد. در خصوص رای فرهاد مجیدی هیچگونه توضیحی ارائه نشده است.

کمیته اخلاق برای دومین روز متوالی اقدام به صدور آراء جنجالی کرده است. پس از اینکه روز گذشته محمدحسین کنعانی زادگان با محرومیت 2 جلسه ای تعلیقی و جریمه 200 میلیون تومانی و فرشید اسماعیلی با جریمه 5 میلیون تومانی مواجه شدند، حالا امروز جریمه تقریبا مشابهی برای فرهاد مجیدی نیز صادر شد.

کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال بدون کوچک‌ترین توضیح درباره خبر ممنوع الفعالیت کردن فرهاد مجیدی، عنوان کرده این مربی فقط در صورتی می‌تواند به فعالیت‌اش در حوزه فوتبال بپردازد که از این کمیته تاییدیه بگیرد و با این شرایط یعنی سرمربی استقلال از امروز نمی‌تواند در تمرینات هم شرکت کند.

تمرینات پیش‌فصل استقلال در روزهای اخیر برگزار شده صبح امروز هم صورت گرفت، اما حالا بازیکنان و اعضای این تیم با خبر شوکه کننده‌ای مواجه شده‌اند ولی در غیاب مجیدی، دستیارانش ازجمله پین، مربی خارجی آبی‌ها به کار با بازیکنان می‌پردازند.

حال باید دید احمد مددی که مشخص نیست الان در پست مدیرعاملی باشگاه استقلال حضور دارد یا پس از استعفاء در این حوزه فعالیتی نمی‌کند، به خبر ممنوعیت کار فرهاد مجیدی واکنش نشان خواهد داد یا از کنار آن عبور خواهد کرد.

 آرای سنگین دیگری هم امروز در نظر گرفته که مشروح آن را در زیر می‌خوانید:

* محمد علی‌نژاد، بازیکن اسبق آلومینیوم اراک به پرداخت پانصد میلیون ریال جزای نقدی محکوم شده است. علی‌نژاد از هرگونه فعالیت در حوزه فوتبال و شرکت در مسابقات و ورود به ورزشگاه منع شده است و فعالیت وی صرفا پس از اجرای حکم و با اخذ تاییدیه از کمیته اخلاق امکان‌پذیر خواهد بود.

* احمد حمیدی‌فرد و مجید ساکی، سرپرست و مربی تیم فوتبال آبی‌پوشان هرکدام به پرداخت ۱۰۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شده است. نامبردگان از هرگونه فعالیت در حوزه فوتبال و شرکت در مسابقات و ورود به ورزشگاه منع هستند و فعالیت‌شان صرفا پس از اجرای حکم و با اخذ تاییدیه از کمیته اخلاق امکان‌پذیر خواهد بود.

فرهاد مجیدی

* هاتف شیخ‌لاری، مربی فوتبال به پرداخت ۱۰۰ میلیون ریال جزای نقدی و سه ماه محرومیت از هرگونه فعالیت ورزشی در زمینه فوتبال محکوم شده است. شیخ‌لاری از هرگونه فعالیت در حوزه فوتبال و شرکت در مسابقات و ورود به ورزشگاه منع شده است و فعالیت وی صرفا پس از اجرای حکم و با اخذ تاییدیه از کمیته اخلاق امکان‌پذیر خواهد بود.

* محمد زارع گشتی به پرداخت یک‌میلیارد ریال جزای نقدی و محرومیت ۱۰ سال از هرگونه فعالیت ورزشی در زمینه فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی محکوم شد. وی از هرگونه فعالیت در حوزه فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی و شرکت در مسابقات و ورود به ورزشگاه‌ها منع شده است و فعالیت وی صرفا پس از اجرای حکم و با اخذ تاییدیه از کمیته اخلاق امکانپذیر خواهد بود.

نکته مشترک و در عین حال عجیب و قابل انتقاد در این آراء، عدم اعلام دقیق این محرومیت ها و جرایم انضباطی بود که طی آن، فرهاد مجیدی نیز امروز با حکم کمیته اخلاق، به پرداخت ۵۰۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شده است. علاوه بر این، مجیدی از هرگونه فعالیت در حوزه فوتبال و شرکت در مسابقات و ورود به ورزشگاه منع شده است و فعالیت وی صرفا پس از اجرای حکم و با اخذ تاییدیه از کمیته اخلاق امکان‌پذیر خواهد بود

بعد از اعلام حکم کمیته اخلاق در خصوص فرهاد مجیدی، شایعات زیادی در خصوص دلیل این رای مطرح شد. دلایلی که فضای مجازی را در بر گرفت و علت اصلی آن نیز، عدم اعلام علت صدور این رأی از سوی کمیته اخلاق بود که منجر به این شد تا رسانه ها روی به حدس و گمان بیاورند.

برخی ها علت این محرومیت را مصاحبه اردیبهشت ماه مجیدی علیه داوران عنوان کردند و عده دیگری نیز عقیده داشتند مجیدی به خاطر شکایت باشگاه پرسپولیس بابت مصاحبه سرمربی آبی پوشان در قبال وزیر ارتباطات با این جریمه روبرو شده و عده دیگری نیز از آب گل آلود ماهی گرفته و علت صدور این حکم را دلایل غیر فوتبالی عنوان کردند.

به هر حال تمام این حواشی که ظرف مدت کوتاهی در فضای مجازی منتشر گردید، باعث شد تا باشگاه استقلال واکنش رسمی به این قضیه داشته باشد. در بیانیه ای که کانال رسمی آبی پوشان صادر کرده، آمده است: «بعد از اعلام حکم کمیته اخلاق در خصوص فرهاد مجیدی سرمربی استقلال، شایعاتی در خصوص دلیل این رای مطرح شده که به این وسیله این شایعات رد می‌شوند. دلیل رای صادره در خصوص آقای مجیدی، عدم پرداخت جریمه صادر شده به دلیل اظهارات ایشان در خصوص آذری جهرمی وزیر وقت ارتباطات است.»

بدین ترتیب مشخص گردید که سرمربی استقلال به دلیل همان مصاحبه پس از دربی برگشت برابر پرسپولیس و پاسخ به کری خوانی ها وزیر اسبق ارتباطات با این جریمه و محرومیت مواجه شده است. بهتر است کمیته اخلاق پس از صدور آراء بعدی خود، علت این احکام را دقیقا شرح دهد تا اینگونه فضای مجازی از شایعات عجیب و غریب پر نشود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied