شمانیوز
شما نیوز

به بهانه پخش قسمت اول سریال «میدان سرخ»:

«میدان سرخ» درست و به اندازه

قسمت اول سریال میدان سرخ به کارگردانی ابراهیم ابراهیمیان پخش شد.

«میدان سرخ» درست و به اندازه

به گزارش شمانیوز: قسمت اول سریال میدان سرخ به کارگردانی ابراهیم ابراهیمیان پخش شد. سریالی که به نظر می‌رسد با توجه به فضاسازی و قصه پر پیچ و خمش بتواند مخاطبان گسترده‌ای را با خود همراه کند. داستان سریال با یک قتل مافیایی آغاز می‌شود. برای فیلمنامه‌های کلاسیک و آکادمیک شاید این یکی از مهم‌ترین آغازهایی باشد که به ذهن هر نویسنده‌ای می‌رسد و نویسندگان سریال میدان سرخ به خوبی به گره‌افکنی ابتدای داستان آگاه هستند. آشنایی‌زدایی فیلمساز از چهره مافیاهای قاچاق و خلافکاران بین المللی با خلق کاراکترهایی با بازی حمید فرخ نژاد و علی مصفا به خوبی توانسته است تصویر و جهان متفاوتی را برای رونق بیشتر داستان ایجاد کند. در اینجا گروه مافیایی با خونسردی و در میان روزمرگی‌های روزانه دست به جنایت می‌زند که کمتر در آثار مشابه چنین خصوصیتی را می‌توانستیم درون شخصیت‌ها پیدا کنیم.

هنوز برای قضاوت کردن آنچه از سریال «میدان سرخ» به نمایش گذاشته شد زود است اما از حالا می‌توان نوید یک اثر منسجم با قصه‌های فرعی متفاوت را داد که با گره‌افکنی‌های به موقع می‌تواند تماشاگر را راضی نگه دارد.

حضور حمید فرخ نژاد با بازی در نقش سردسته یک گروه مافیایی در کنار علی مصفا و سعید داخ ترکیبی را پیش روی مخاطب می‌گذارد که ترکیبی از طنزهای موقعیت در لحظات تراژدی را به خوبی می‌تواند رقم بزند. گو اینکه شخصیت‌های داستان از آویزان کردن و بمب بستن به همسر یکی از بدهکاران یا کشتن یک نفر در استخر خانه‌اش ابایی ندارند و تمامی این رفتارها جزوی از رفتارهای عادی روزانه آن‌ها شده است.

ابراهیمیان پیش از این هم در «آآااادت نمی‌کنیم» نشان داد کارگردانی است که روی جزئیات به خوبی می‌تواند تمرکز کند و روابط میان آدم‌ها برایش اهمیت بالایی دارد. ترکیب استفاده از یک خانواده با محوریت زن داستان با بازی مهتاب کرامتی که شوهرش را به قتل رساندند و صحنه مواجهه دخترشان با جنازه پدر یکی از لحظات درخشان در قسمت نخست است.

شاید برای آن‌ها که دنبال بهانه‌ای برای تماشای قسمت‌های بعدی «میدان سرخ» هستند بد نباشد به بازی خوب و غافلگیرکننده کاظم سیاحی اشاره کنیم. بازیگری که پیش از این هم در «کرگدن» ثابت کرده بود به غیر از صداپیشگی در هنرپیشگی هم توانایی‌های بالایی دارد. حضور بهرام افشاری و امیرحسین آرمان در قسمت‌های بعد می‌تواند انگیزه‌ای برای ادامه کنجکاوی‌های تماشای «میدان سرخ» باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied