شمانیوز
شما نیوز

محمود کریمی

محمود کریمی فوت کرد | سوابق و علت فوت

شایعه ای مبنی بر درگذشت (محمود کریمی علویجه) گوینده خبر های حماسی در دوران دفاع مقدس منتشر شد که این خبر پس از گذشت مدتی توسط گوینده خبر تکذیب شد.

محمود کریمی فوت کرد | سوابق و علت فوت

به گزارش شمانیوز، شایعه ای مبنی بر درگذشت ( محمود کریمی علویجه ) گوینده خبر های حماسی در دوران دفاع مقدس منتشر شد که این خبر پس از گذشت مدتی توسط گوینده خبر تکذیب شد. 

 

محمود کریمی

بیوگرافی محمود کریمی علویجه 

محمود کریمی علویجه از گویندگان رادیو ایران و یکی از اولین کسانی بود که خبر آزادسازی خرمشهر را از رادیو اعلام کرد.او تحصیلات ابتدایی را درشهرعلویجه از استان اصفهان به پایان رساند و مدرک کارشناسی خود را فروردین سال ۱۳۵۷ در رشته آمار از مؤسسه آموزش عالی آمار و انفورماتیک تهران دریافت کرد.

کریمی در اواخر سال ۱۳۵۸ به دنبال یک فراخوان عمومی از طرف صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران مرکز اصفهان، برای گویندگی برگزیده شد و به عنوان گوینده و سپس نویسنده و گزارشگر در این مرکز فعالیت خود را آغاز کرد.

پس از شروع جنگ وی از رادیو اصفهان به پادگان ابوذر در استان باختران رفت و در رادیوی مستقر در جبهه سرپل ذهاب در منطقه اسلام‌آباد غرب ارتباط مستقیم با جبهه‌های جنگ را تجربه کرد و به گفته خودش «هر روز با یک ضبط پرتابل (سیار) راه می‌افتادم و به دفتر و انبار و ستاد و سنگر [ها]سر می‌زدم». او سپس در اوایل سال ۱۳۶۰ به پخش رادیو در تهران رفت.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied