شمانیوز
شما نیوز

واتس اپ | اختلال در واتس اپ

راه حل اصلی رفع اختلال در واتس اپ و اینستاگرام

تلگرام به منظور اختلال جهانی در برنامه واتس اپ راه حلی برای طرفداران این برنامه ارائه کرد.

راه حل اصلی رفع اختلال در واتس اپ و اینستاگرام

به گزارش شمانیوز: تلگرام به منظور اختلال جهانی در برنامه واتس اپ راه حلی برای طرفداران این برنامه ارائه کرد.یک هکر ۱۳ ساله چینی باعث اختلال در واتس اپ و اینستاگرام شده است. اختلال در واتس‌اپ ، اینستاگرام و فیس بوک در بسیاری از نقاط جهان اتفاق افتاده است. از دقایقی قبل اختلال در واتس‌اپ ، اینستاگرام و فیس بوک در بسیاری از نقاط جهان دچار اختلال شده است. خبرگزاری ها این مشکل را جهانی اعلام کرده‌اند و هنوز جزئیات بیشتری وجود ندارد.

راه حل تلگرام برای قطعی واتساپ

تمسخر واتساپ توسط تلگرام پایانی ندارد و اکانت تلگرام باز هم رقیب خود یعنی واتس اپ را مسخره کرده است. از ساعاتی پیش، سرورهای اینستاگرام، واتساپ و فیس بوک دچار اختلال شده و کاربران نمی‌توانند در واتس اپ پیام ارسال کنند. این اختلال جهانی بوده و Whatsapp نیز با صدور اطلاعیه‌ای ضمن تشکر از صبوری کاربران، اعلام کرد این مشکل به زودی حل می‌شود.

علاوه بر این اختلالات، واتساپ مشکلات و محدودیت‌های زیادی دارد که این مشکلات باعث شده بسیاری از کاربران از آن ناراضی باشند و از سوی دیگر، تلگرام نیز به آن طعنه زده است. به عنوان مثال، به تازگی تلگرام در اکانت توییتر خود یک عکس میم را منتشر کرد که در آن به نبود قابلیت حذف دو طرفه پیام در واتساپ کنایه زده است.

برای رفع مشکلات واتساپ این کار را انجام دهید

تلگرام حالا برای بار دیگر واتساپ را به سخره گرفته است. کاربری در توییتر نوشت در واتس اپ گریه می‌کند و اکانت توییتری تلگرام نیز در پاسخ به این توییت، عکس زیر را منتشر کرده و نوشت شما می‌توانید آن را حل کنید. در واقع تلگرام از این کاربر خواسته با پاک کردن واتس اپ مشکل خود را برطرف کند.

هچنین یکی دیگر از کاربران از تلگرام پرسیده که شما چرا واتس اپ را دانلود کرده‌اید که اکانت توییتری تلگرام در پاسخ به سوال نوشت:

اگر شما دشمن خودتان را بشناسید نیازی نیست از نتیجه صدها جنگ نیز بترسید. نگران نباشید، من آن را روی یک گوشی یک بار مصرف ایزوله کرده‌ام.

اختلال در واتس اپ

گوگل ، آمازون و پیام رسان توئیتر نیز دچار اختلال شده اند

خبرگزاری رویترز گزارش داد: گزارش های کاربران نشان می دهد که وب سایت آمازون، موتور جستجوی گوگل و پیام رسان توئیتر نیز دچار اختلال شده اند.

از ساعاتی پیش، شبکه های اجتماعی واتساپ ، اینستاگرام و فیس بوک قطع شده‌اند و کاربران نمی‌توانند به آنها دسترسی داشته باشند و پیام ارسال کنند. این اختلال به صورت جهانی بوده و فقط مختص به ایران نیست. واتساپ با انتشار یک اطلاعیه ضمن تشکر از صبوری کاربران اعلام کرد در تلاش است تا خیلی زود همه چیز به حالت عادی برگردد.

اما در همین حال، خبرگزاری رویترز مدعی شده یک هکر ۱۳ ساله چینی مسبب از دسترس خارج شدن واتساپ، اینستاگرام و فیسبوک بوده است. بنا بر ادعای برخی رسانه‌ها، یک پسر ۱۳ ساله به نام سون جیسو با حمله هکری به این شبکه‌های اجتماعی باعث اختلال در عملکرد آنها شده است.

تاکنون این خبر به صورت رسمی تایید نشده و مشخص نیست واقعیت دارد یا خیر، اما دقایقی پیش گزارش شد که علاوه بر واتساپ، اینستاگرام و فیسبوک، اکنون در عملکرد آمازون، توییتر و جستجوگر گوگل و حتی تلگرام نیز اختلالاتی به وجود آمده که هنوز مشخص نیست دلیل این قطعی‌ها و مشکلات چه بوده است؟

فیسبوک حمله هکر ۱۳ ساله چینی را تکذیب کرد

البته دقایقی پیش، نیویورک تایمز به نقل از فیسبوک این گزارش‌ها درباره این که اختلال ایجاد شده در سرویس‌های فیس بوک به دلیل حملات سایبری رخ داده را تکذیب کرد، ولی تاکنون اطلاع‌رسانی رسمی در این باره صورت نگرفته است. گفتنی است که از زمان بروز این اختلال جهانی، ارزش سهام شرکت فیسبوک به دلیل اخلال در شبکه جهانی سقوط کرده است. سرویس NetBlocks اعلام کرد این قطعی تاکنون صدها میلیون دلار به اقتصاد جهانی ضربه زده است.

گفتنی است برنامه‌های واتساپ، اینستاگرام و فیس بوک- همه متعلق به فیس بوک هستند و از زیرساخت‌های مشترکی استفاده می‌کنند. احتمالا مشکل در این زیرساخت دلیل قطع واتساپ و اینستاگرام است.

هنوز شرکت‌های پشتیبانی‌کننده دلیل اختلال گسترده در اینستاگرام و واتساپ را اعلام نکرده‌اند. اما واتساپ در اطلاعیه‌ای که در توییتر منتشر کرده اعلام کرد: ما می دانیم برخی از افراد در حال حاضر با واتس‌اپ مشکل دارند. در تلاش هستیم تا همه چیز به حالت عادی برگردد و در اسرع وقت با به روز رسانی مشکل را برطرف می‌کنیم. از صبوری شما تشکر می کنیم!

در ابتدا تصور می‌شد اینستاگرام و واتساپ فقط در ایران قطع است اما کمی بعد مشخص شد اختلال این سه اپلیکیشن مخصوص کاربران ایران نیست و این اختلال جهانی است.

این مشکل درباره شبکه اجتماعی اینستاگرام هم وجود دارد. دسترسی به این شبکه هم ممکن نیست و کاربران امکان به اشتراک‌گذاری پست و دیدن پست‌های دیگران را ندارند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۶ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    نوشته بود کودک سیزده ساله ی چینی باعث اختلال در واتساپ و اینستاگرام شده باید این چنینی های کثافت رو کشت یک بار کرونا رو ساختند و دنیا رو بهم ریختند الان هم این اعتراض نباشه دیگه چه غلطی می کنند لعنت بر چینی ها و دوستداران چینی ومستعمران چین