شمانیوز
شما نیوز

اختلال در تلگرام

اختلال در تلگرام | مردم آماده زندگی در دنیای واقعی باشند

اختلال تلگرام و واتس اپ از حدود ساعت 6 بعداز ظهر روز دوشنبه 12 مهر رخ داد.

اختلال در تلگرام | مردم آماده زندگی در دنیای واقعی باشند

به گزارش شمانیوز: اختلال در تلگرام و واتس اپ از حدود ساعت 6 بعداز ظهر روز دوشنبه 12 مهر رخ داد.چند ساعتی بعد از قطعی جهانی واتساپ، گزارش‌هایی از اختلال در تلگرام در برخی از کشورهای جهان منتشر شده است. اخباری که می‌گوید تلگرام هم دچار اختلال شده است. اگرچه اختلال در تلگرام هنوز به ایران نرسیده است. 

بعد از قطع گسترده واتساپ، حالا نوبت به اختلال در تلگرام رسیده است. برخی خبرها از ایجاد اختلال در تلگرام هم خبر می‌دهد. خبری که تلگرام هم آن را تایید کرده است.

تلگرام اعلام کرد تعداد زیادی از کاربران ما مشکلاتی درباره استفاده از برنامه گزارش کرده‌اند.

گفته می‌شود علت اختلال در تلگرام، قطع دسترسی کاربران جهانی به واتساپ است. چون کاربران جهانی واتساپ به تلگرام رفته‌اند و هجوم بیش از حد کاربران منجر به ایجاد برخی اختلال‌ها در تلگرام هم شده است.

هنوز اختلال تلگرام در ایران گزارش نشده است. گفته می‌شود که اختلال تلگرام مربوط به برخی از کشورهاست و اختلال در دسترسی به تلگرام هنوز در منطقه خاورمیانه و ایران گزارش نشده است.

از ساعاتی پیش، شبکه های اجتماعی واتساپ ، اینستاگرام و فیس بوک قطع شده‌اند و کاربران نمی‌توانند به آنها دسترسی داشته باشند و پیام ارسال کنند. این اختلال به صورت جهانی بوده و فقط مختص به ایران نیست. واتساپ با انتشار یک اطلاعیه ضمن تشکر از صبوری کاربران اعلام کرد در تلاش است تا خیلی زود همه چیز به حالت عادی برگردد.

اما در همین حال، خبرگزاری رویترز مدعی شده یک هکر ۱۳ ساله چینی مسبب از دسترس خارج شدن واتساپ، اینستاگرام و فیسبوک بوده است. بنا بر ادعای برخی رسانه‌ها، یک پسر ۱۳ ساله به نام سون جیسو با حمله هکری به این شبکه‌های اجتماعی باعث اختلال در عملکرد آنها شده است.

تاکنون این خبر به صورت رسمی تایید نشده و مشخص نیست واقعیت دارد یا خیر، اما دقایقی پیش گزارش شد که علاوه بر واتساپ، اینستاگرام و فیسبوک، اکنون در عملکرد آمازون، توییتر و جستجوگر گوگل و حتی تلگرام نیز اختلالاتی به وجود آمده که هنوز مشخص نیست دلیل این قطعی‌ها و مشکلات چه بوده است؟

فیسبوک حمله هکر ۱۳ ساله چینی را تکذیب کرد

البته دقایقی پیش، نیویورک تایمز به نقل از فیسبوک این گزارش‌ها درباره این که اختلال ایجاد شده در سرویس‌های فیس بوک به دلیل حملات سایبری رخ داده را تکذیب کرد، ولی تاکنون اطلاع‌رسانی رسمی در این باره صورت نگرفته است. گفتنی است که از زمان بروز این اختلال جهانی، ارزش سهام شرکت فیسبوک به دلیل اخلال در شبکه جهانی سقوط کرده است. سرویس NetBlocks اعلام کرد این قطعی تاکنون صدها میلیون دلار به اقتصاد جهانی ضربه زده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    اینستا قطع شد ا