شمانیوز
شما نیوز

فتحعلی اویسی | فتحعلی اویسی درگذشت

وصیت نامه فتحعلی اویسی لورفت | گریه زاری دختر فتحعلی اویسی

آخرین وصیت نامه مرحوم فتحعلی اویسی را در فیلم زیر تماشا کنید.

وصیت نامه فتحعلی اویسی لورفت | گریه زاری دختر فتحعلی اویسی

به گزارش شمانیوز: فتحعلی اویسی که به دلیل سکته مغزی چند روزی در بیمارستان به سر می برد شب گذشته درگذشت. فتحعلی اویسی متولد 21 دی 1324 در قم است. فتحعلی اویسی لیسانس بازیگری و کارگردانی دارد. علیرضا اویسی فرزند زنده یاد فتحعلی اویسی ، ضمن تایید خبر درگذشت این هنرمند گفت: شب گذشته دوشنبه ۱۲ مهرماه پدر بعد از گذشت یک هفته که به دلیل سکته مغزی در کما به سر می‌برد، در بیمارستان درگذشت.

فتحعلی اویسی

بیوگرافی فتحعلی اویسی

فتحعلی اویسی (زاده 21 دی 1324 در قم) کارگردان بازیگر تئاتر، سینما، تلویزیون ایرانی است.فتحعلی اویسی بازیگر تئاتر، سینما، تلویزیون ایرانی است. او فارغ التحصیل کارگردانی و بازیگری سینما از دانشگاه ایالتی تگزاس آمریکا در سال 1353 است. وی در همان سال به ایران بازگشت و شروع فعالیت سینمایی اش با بازی در فیلم قدغن (علی رضا داوودنژاد) در سال 1357 بود

پس از اتمام تحصیل به عضویت سیمای جمهوری اسلامی درآمد و در دهه شصت در فیلم های بسیاری بازی کرد چند فیلم ناموفق هم کارگردانی کرد.

در اوایل دهه هفتاد دوباره به کارگردانی روی آورد و سومین فیلم بلندش (مریم و میتیل) فیلم موفقی از آب درآمد. اما در چهارمین فیلمش (سربلند) به هیچ وجه موفق نبود. فتحعلی اویسی در نیمه دوم دهه هفتاد در تلویزیون فعال بود و بازی های زیبائی هم از خود به نمایش گذاشت.اوج هنرنمایی و موفقیت فتحعلی اویسی، بازی در مجموعه تلویزیونی بدون شرح بود.

فتحعلی اویسی در زمینه خوانندگی نیز استعداد دارد و تیتراژ پایانی سریالهای باغچه مینو و کمربندها را ببندیم نیز او اجرا کرده و یک آلبوم هم به همراه پسرش علیرضا اویسی به نام خونه دل روانه بازار کرده است.

فتحعلی اویسی بازیگرمعروف و محبوب سینما و تلویزیون دو فرزند به نام های علیرضا و کتایون دارد که هر دو هنرمند هستند. او یک آلبوم هم به همراه پسرش علیرضا اویسی روانه بازار کرده است.

فتحعلی اویسی

ماجرای ازدواج فتحعلی اویسی و همسرش

برخی از سایت ها خانم زهره صفوی را همسر فتحعلی اویسی معرفی میکنند که صحت ندارد. فتحعلی اویسی متاهل و دارای دو فرزند بنام های کتایون و علیرضا میباشد .در ضمن زهرا اویسی فرزند زهره صفوی است که هیچ نسبتی با فتحعلی اویسی ندارد.

کتایون اویسی دختر فتحعلی اویسی

کتایون ، تنها دختر فتحعلی اویسی نیز بازیگر شده است! وی متولد 1367 و در شهر قم می باشد و اولین بازی او در فیلم پدرش و در سال 71 بود!

همسر فتحعلی اویسی کیست؟

برخی از سایت ها خانم زهره صفوی را همسر فتحعلی اویسی معرفی میکنند که صحت ندارد. فتحعلی اویسی متاهل و دارای دو فرزند بنام های کتایون و علیرضا میباشد .در ضمن زهرا اویسی فرزند زهره صفوی است که هیچ نسبتی با فتحعلی اویسی ندارد.

فتحعلی اویسی

جوایز و انتخابهای فتحعلی اویسی

کاندید لوح زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (ناخدا خورشید)

دوره 5 جشنواره فیلم فجر (مسابقه سینمای ایران) - سال 1365

کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (سرب)

دوره 7 جشنواره فیلم فجر (مسابقه سینمای ایران) - سال 1367

چرا فتحعلی اویسی به کما رفت و چرا درگذشت؟

دکتر هاشمی در گفت و گویی با ایسنا درباره ی علت درگذشت فتحعلی اویسی چنین اظهار کرد: جناب فتحعلی اویسی مدتی کسالت و به بیمارستان تردد داشتند. ایشان به دلیل بیماری که داشتند تحت عمل جراحی قرار گرفتند. عمل نسبتا سنگینی داشتند که خیلی خوب انجام شد و بعد از گذراندن دوره نقاهت از بیمارستان مرخص شدند.  پس از آن هم برای چکاپ تشریف می آوردند و ما در خدمتشان بودیم. 

مدیرعامل بیمارستان لاله علت فوت فتحعلی اویسی را خونریزی مغزی عنوان کرد و در این زمینه توضیح داد: متاسفانه در چند روز گذشته آقای اویسی دچار خونریزی مغزی و به دنبال این مسئله، دچار کاهش سطح هوشیاری شده بودند. به اورژانس بیمارستان لاله ارجاع شدند و بلافاصله اقدامات تشخیصی و درمانی انجام و بیمار به اتاق عمل برده شد. تحت عمل جراحی مغز و دستگاه تنفس مصنوعی قرار گرفتند ولی متاسفانه به دلیل وسعت خونریزی داخل مغز و از بین رفتن بخش زیادی از بافت مغز، نتیجه مثبتی حاصل نشد و علیرغم تلاش شدید کادر درمان، صبح سه شنبه (13 مهرماه) ایشان را از دست دادیم.

دکتر هاشمی در پایان گفت: با توجه به شخصیتی که ایشان داشتند و ارتباط خوبی که با ما و بیمارستان داشتند، از کلام دلنشینشان بهره مند می شدیم. خداوند رحمتشان کند. چه روز عزیزی هم ایشان را از دست دادیم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • استکی

    وای عزیزم