شمانیوز
شما نیوز

میوه | سبزیجات

خوردن این میوه ها و سبزیجات زندگی شما را متحول می کند + خواص و موارد مصرف

​همه ما معمولا براساس ذائقه‌مان مواد غذایی مصرف می کنیم. و چنانچه از ضرر ماده غذایی هم آگاه باشیم اما چون دوست داریم و آن غذا ممکن است خوشمزه باشد بع ضرر آن تئجه نمی کنیم. باور همه ما این است که هر ماده غذایی سالمی قطعا طعم خوبی نخواهد داشت. در اینجا قرار است درباره ویژگی چند گیاه خوشمزه آشنا شوید تا اگر به دنبال تناسب اندام هستید و یا سعی دارید ذائقه غذایی خود را تغییر دهید، اطلاعات مناسبی داشته باشید.

خوردن این میوه ها و سبزیجات زندگی شما را متحول می کند + خواص و موارد مصرف

به گزارش اختصاصی خبرنگار شمانیوز، اگر فرد بد غذایی نباشید اما قطعا درباره خواص گیاهان و مواد غذایی آشنایی کافی نخواهی داشت. بنابراین بهتر است بدانی خوردن هر ماده غذایی چه تاثیری بر سیستم بدن دارد. در اینجا با خواص چند گیاه آشنا خواهیم شد.

شبدر(ترب-تربچه)

این گیاه از خانواده دمی است و طبعی گرم و مرطوب دارد. همچنین برگ آن برای افرادی که نارسایی کله دارند مناسب است. و از آنجایی که طبع معده سرد است استفاده از این گیاه توصیه می شود.

ترشک-ریواس و گشنیز:

طبع این گیاهان سردو خشک است. مزاج آن سودایی است. مزاج سودایی سردو خشک است. استخوان هایی کشیده و موهایی نازک و همچنین پوستی سفید از ویژگی های ظاهری افرادی است که مزاج سودایی دارند. 

میوه

اسفناج- بامیه و خرفه:

طبع این گیاهان سردو تر است و برای افرادی که مزاج بلغمی دارند توصیه نمی شود. اسفناج اما برای تامین آهن بدن بخصوص برای خانم ها بسیار گیاه مهمی است. بامیه که بسیاری از افراد به دلیل لیز بودن آن را دوست ندارند برای کاهش قند خون گیاه مناسی است و در کنار داروهای تجویز شده خوردن آن به صورت ترشی توصیه می شود. خرفه گیاهی شبیه علف است و در مناطق مدیترانه یافت می شود. دارای مقدار زیادی ویتامین(C) است که برای افزایش ایمنی بدن مناسب است. همچنین دارای امگا3، کلسیم و مس است.

کدو تنبل: 

غنی از ویتامین (A-B-C) و دارای مس، کلسیم و پتاسیم هم است. این گیاه از آمریکای شمالی به ایران و دنیا صادر شده است. از آن برای ماسک مو و ماسک صورت برای پوست های چرب هم استفاده می کنند. همچنین مصرف آن برای درمان نارسایی پروستات مناسب است. 

سیر:

طبع آن گرم است به همین دلیل خاصیت ضدعفونی کنندگی بالایی دارد. آنتی بادی و ضدویروس است. همچنین برای کاهش و کنترل فشار خون بسیار موثر است و توصیه می شود در کنار مصرف داروهای شیمایی از سیر هم استفاده شود. سیر می توانید به اندازه حبه های قرص تکه کنید و صبخ ناشتا آن را ثورت دهید و کمی آب همراه با گلاب بنوشید تا بوی بد آن از بین برود.

میوه

زنجبیل:

به عنوان یک ادویه مورد استفاده قرار می گیرد. برای گرم نگه داشتن طبع بدن می توان کمی از آن را همراه با عسل و آب ولرم، همراه با دارچین ناشتا خورد. این کار علامه بر گرم نگه داشتن بدن موجب لاغری هم می شود.

زنجبیل به طور موثر دردهای ذهنی را کاهش می دهد، دو گرم زنجبیل ممکن است به طور متوسط درد ماهیچه ای ناشی از ورزش های مقاومتی و دویدن طولانی را کاهش دهد. زنجبیل به اندازه دیکلوفناک ( داروی درد NSAID ) برای مدیریت درد و بدون توجه به ناراحتی گوارشی تاثیر دارد.

زنجیبل  با مهار مسیر NF - kB ، ژن‌های التهابی را تنظیم  می‌کند. مانند آسپرین و ادویل (NSAIDs) ، زنجبیل فعالیت‌های آنزیم‌های کوکس را مسدود می کند و همچنین تولید مواد شیمیایی التهابی به نام لوکوترین و پروستاگلاندین، زنجبیل مانع انتشار التهاب سیتوکین از یاخته های بیگانه در مطالعات سلولی می شود زنجبیل سرم را در موضوعات انسانی کاهش می دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied