شمانیوز
شما نیوز

کشتی فرنگی

پخش زنده کشتی فرنگی ساروی و یوسفی

محمدهادی ساروی و علی اکبر یوسفی در فینال رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی در نروژ باید امشب ساعت 19:30 به مصاف رقیبانشان بروند.

پخش زنده کشتی فرنگی ساروی و یوسفی

به گزارش شمانیوز: محمدهادی ساروی و علی اکبر یوسفی در فینال رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی در نروژ باید امشب به مصاف رقیبانشان بروند.

رقابت‌های جام جهانی کشتی نروژ در بخش کشتی فرنگی امروز در اسلو پیگیری می‌شود و در وزن ۱۳۰ کیلوگرم علی اکبر یوسفی باید در فینال رقابت‌ها به مصاف زورابی گدخواری از گرجستان برود. زورابی در مسابقات قهرمانی اروپای ۲۰۲۱ به مدال برنز دست یافته بود.

محمدهادی ساروی نیز باید در فینال وزن ۹۷ کیلوگرم به مصاف الکسی ژوکه از مجارستان برود. ژوکه در مسابقات جهانی بلگراد در سال ۲۰۲۰ به مدال نقره دست یافته بود.


جهت مشاهده کشتی فرنگی  ساروی و یوسفی اینجا کلیک کنید


مسابقات رده بندی و فینال اوزان ۶۰، ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم امشب از ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران آغاز می‌شود و تا ساعت ۲۲:۰۰ ادامه خواهدیافت.

شب گذشته تیم ملی کشتی فرنگی ایران توسط پژمان پشتام و گرایی موفق شد به دو مدال برنز دست یابد.

محمدهادی ساروی دارنده مدال برنز المپیک در وزن ۹۷ کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۴ آرتور سارگسیان قهرمان زیر ۲۳ سال اروپا از روسیه  را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۹ بر یک گئورگی ملیا از گرجستان را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.  وی در این مرحله مقابل نیکولوز کاخلاشویلی دارنده مدال نقره اروپا از ایتالیا با نتیجه ۵ بر صفر به پیروزی دست یافت و راهی دیدار فینال شد.

ساروی در مبارزه فینال باید با آلکس زوک از مجارستان مبارزه کند. زوک نماینده تیم ملی مجارستان در بازی‌های المپیک توکیو بود.

آخرین مدال طلای این وزن را امیرعلی اکبری در جهانی ۲۰۱۰ مسکو کسب کرد. البته قاسم رضایی در سال‌های ۲۰۰۷ باکو برنز، ۲۰۰۹ دانمارک برنز، ۲۰۱۴ ازبکستان برنز و ۲۰۱۵ آمریکا نقره گرفته بودند. قاسم رضایی در این وزن در المپیک ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریو مدال طلا و برنز را در کارنامه دارد.


جهت مشاهده کشتی فرنگی  ساروی و یوسفی اینجا کلیک کنید


در وزن ۱۳۰ کیلوگرم علی‌اکبر یوسفی دارنده طلای امیدهای جهان پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۶ بر یک داوید اوواسپیان از ارمنستان را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۲ بر  یک اسکار مارویک از نروژ را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

وی در مبارزه فینال به مصاف یاسمانی آکوستا فرناندز دارنده مدال برنز جهان و فرنگی‌کار کوبایی‌الاصل از شیلی رفت و در یک کشتی حساس حریف قدرتمند خود را ۲ بر یک شکست داد و به فینال راه پیدا کرد. 

یوسفی در فینال فردا (شنبه) به مصاف زورابی گدخوری دارنده مدال برنز اروپا از روسیه می‌رود.

علی‌اکبر یوسفی با حضور در فینال نام خود را به عنوان نخستین فینالیست در سنگین وزن کشتی فرنگی ثبت کرد. در این وزن پیش از این بشیر باباجانزاده با کسب مدال برنز در جهانی ۲۰۱۱ استانبول موفق به اولین و آخرین مدال سنگین وزن کشتی فرنگی در پیکارهای جهانی شد. در المپیک نیز در سنگین وزن، کشتی ایران موفق به کسب مدال نشده است.


جهت مشاهده کشتی فرنگی  ساروی و یوسفی اینجا کلیک کنید


مهرداد مردانی نماینده وزن ۶۰ کیلوگرم ایران از دور پیکارها حذف شد و  تا دقایقی دیگر محمدرضا مختاری در وزن ۷۲ کیلوگرم، محمدعلی گرایی در وزن ۷۷ کیلوگرم و پژمان پشتام در وزن ۸۲ کیلوگرم برای کسب مدال برنز به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

اسامی فینالیست‌های سه وزن دوم به شرح زیر است:

۶۰ کیلوگرم: ویکتور چیوبانو (مولداوی) – ژولامان شارشنبکوف (قرقیزستان)

۹۷ کیلوگرم: محمدهادی ساروی (ایران)- الکس زوکه (مجارستان)

۱۳۰ کیلوگرم: علی اکبر یوسفی (ایران) – زورابی گدخوری (روسیه)

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied