شمانیوز
شما نیوز

تیگو8

تیگو 8 لوکس ترین خودروی شاسی بلند چینی | مشخصات فنی و قیمت تیگو 8

تیگو 8 محصول جدید شرکت مدیران خودرو می باشد که به تازگی از آن رونمایی شده است.تیگو 8 را می توان گام رو به جلوی تیگو 7 نامید.

تیگو 8 لوکس ترین خودروی شاسی بلند چینی | مشخصات فنی و قیمت تیگو 8

به گزارش شمانیوز: تیگو 8 یک محصول چینی لوکس می باشد که با تبلیغات فروان در 6 ماه اول سال 1400 بازار را تشنه ورود خود کرده است. چینی ها که سلیقه ایرانی ها را کامل شناخته اند با عرضه تیگو 8 سعی کرده اند تمام نیاز شاسی سواران را پوشش بدهند . تیگو 8 با هدف رقابت با خودرو های کره ای پا به میدان نهاده است و امیدوار است که گوی سبقت را از خودروهای کره ای بگیرد. تیگو 8 را می توان همان تیگو 7 پیشرفته نامید .درمهر ماه 1400 هنوز تیگو 8 به بازار اتیران عرضه نشده است ولی می توان قیمت حدود یک میلیاردی را برای آن متصور بود. در این مقاله سعی کرده ایم خودروی تیگو 8 را از نظر تجهیزات و فنی  بررسی کنیم.

تیگو 8

مشخصات چری تیگو ۸ پرو

چری تیگو ۸ پرو که به تازگی وارد بازار چین، برزیل، روسیه، خاورمیانه و آمریکای جنوبی شده به عنوان لوکس ترین محصول شرکت چری محسوب می‌شود. این شاسی بلند چینی می‌تواند ۷ نفر را در خود جای دهد و فضای مناسبی را برای آنها فراهم سازد. چری تیگو ۸ پرو دارای ۴۷۲۲ میلی‌متر طول، ۱۸۶۰ میلی‌متر عرض و ارتفاع ۱۷۴۵ میلی‌متر است و فاصله محوری آن نیز به ۲۷۱۰ میلی‌متر می‌رسد.

این شاسی بلند چینی با چنین ابعادی در کلاس رقابتی رنو کلئوس، میتسوبیشی اوتلندر و هیوندای سانتافه قرار دارد. چری تیگو ۸ پرو اکنون به یک جلوپنجره الماس شکل نیز مجهز شده که توانسته در بخش جلوی آن یک نمای جذاب و به‌روز را به وجود آورد.

تیگو ۸ پرو اکنون به یک کابین به‌روز نیز مجهز شده و داشبورد آن نسبت به سایر خودروهای موجود در بازار کاملا متفاوت به نظر می‌رسد. در داشبورد مدرن این خودرو شاهد دو صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی مربوط به صفحه تنظیمات و کنترل هستیم که در مجموع ابعاد آنها به ۲۴.۶ اینچ می‌رسد. در واقع این خودرو به نمایش دو تکه شناور مجهز شده که می‌توانند ترکیبی از داشبورد دیجیتال و صفحه چند رسانه‌ای را ارائه دهند.

برای این شاسی بلند لوکس پیشرانه ۱.۶ لیتری TGDI توربو با تزریق سوخت مستقیم در نظر گرفته شده است. این موتور می‌تواند قدرتی برابر با ۱۹۷ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتن‌متر را دور موتور ۲۲۰۰ به تولید برساند. همچنین طبق اعلام شرکت سازنده این خودرو از شتاب فوق‌العاده‌ای نیز بهره می‌برد.

برای این شاسی بلند لوکس پیشرانه ۱.۶ لیتری TGDI توربو با تزریق سوخت مستقیم در نظر گرفته شده است. این موتور می‌تواند قدرتی برابر با ۱۹۷ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتن‌متر را دور موتور ۲۲۰۰ به تولید برساند. همچنین طبق اعلام شرکت سازنده این خودرو از شتاب فوق‌العاده‌ای نیز بهره می‌برد.

کابین لوکس تیگو 8 پرو

مدیران خودرو با اینکه نسخه 7 نفره چری تیگو 8 پرو را به ایران آورده اما خیلی‌ها معتقدند که ردیف سوم صندلی‌ها، کاربردی چندانی برای بزرگسالان ندارد. اگر شما هم چنین تصوری دارید، پس بهتر است دو صندلی‌ موجود در ردیف سوم را بخوابانید تا فضای بار عقب به عدد 1179 لیتر برسد. البته اگر صندلی‌های ردیف دوم را هم بخوابانید، این فضا به 2101 لیتر هم می‌رسد.

تیگو 8

آپشن‌های ایمنی در تیگو 8 پرو

مدیران خودرو برای چری تیگو 8 بازار ایران، آپشن‌های ایمنی متعددی را درنظر گرفته که مهم‌ترین آنها عبارتند از:

1- رادار تصادف از عقب یا Rear Cross Traffic Alert

اگر با دنده عقب، حرکت‌تان شروع کنید و مثلا بخواهید از پارکینگ خارج شوید اما خودرویی در نقطه کور شما باشد، سیستم ایمنی RCTA فعال شده و به شما هشدار صوتی خواهد داد. رادارهای قرار گرفته در طرفین سپر عقب، می‌توانند خودروهای عبوری از فاصله 30 متری را براحتی تشخیص دهند.

2- رادار تصادف از جلو یا Forward Collision Warning

اگر در حال رانندگی باشید اما به طور ناگهانی، فاصله شما تا خودروی جلویی‌تان از حد ایمن، کمتر شود، سیستم FCW فعال شده و به شما هشدار صوتی می‌دهد.

3- رادار نقطه کور یا Blind Spot Detection

اگر در حین رانندگی، خودرویی در نقطه کور چری تیگو 8 پرو قرار بگیرد، سیستم BSD که سنسورهای آن در طرفین خودرو و نزدیک قسمت انتهایی خودرو هستند، فعال شده و علامت هشدار در آینه جانبی، روشن می‌شود.

4- کروزکنترل هوشمند یا Active Cruise Control

در کروز کنترل‌های معمولی، سرعت خودرو همواره ثابت است. بنابراین در صورتیکه خودرویی جلویی شما، از سرعتش بکاهد، فعال بودن کروزکنترل بسیار خطرناک می‌شود. اما در کروزهای هوشمند یا ACC، سرعت خودرو متناسب با سرعت خودروی جلویی، به صورت اتوماتیک تنظیم می‌شود. بنابراین حتی اگر به ترافیک رسیدید، سرعت خودرو بصورت اتوماتیک کاهش می‌یابد. اما بعد از برطرف شدن ترافیک و سرعت گرفتن خودروی جلویی، تیگو 8 پرو نیز مجددا سرعت‌گیری می‌کند تا دوباره به سرعت مشخص شده‌اش برسد. 

5- هشدار بازشدن درها یا Door Open Warning

اگر چری تیگو 8 پرو در حال توقف باشد و بخواهید از آن پیاده شوید، در صورتیکه خودروی دیگری در نقطه کور باشد اما درب خودرو را باز کنید، سیستم DOW فعال شده و به شما هشدار صوتی می‌دهد.

6- کمکی ماندن در لاین یا Lane Keeping Assistant

تیگو 8 پرو به لطف داشتن رادار جلو، سنسورهای جانبی و همچنین دوربین جلو، می‌تواند خطوط جاده را تشخیص دهد. اما با فعال بودن سیستم کمکی ماندن در لاین یا LKA، در صورتیکه به دلیل اشتباه راننده یا حواس‌پرتی راننده، خودرو به سمت یکی از خطوط جاده متمایل شود، این سیستم وارد مدار شده و ضمن هشدار به راننده، کنترل فرمان را در دست گرفته و خودرو را مجددا در بین خطوط قرار می‌دهد.

7- کمکی حرکت در ترافیک یا Traffic Jam Assistant

برای رهایی از ترافیک‌های خسته‌کننده که مدام باید پدال‌های گاز و ترمز را فشار دهید، تیگو 8 پرو با آپشنی به نام TJA می‌تواند خیال راننده‌ها را راحت کند. این سیستم که برای سرعت‌های کمتر از 60 کیلومتر برساعت است، در صورت فعال بودن می‌تواند با حفظ فاصله ایمن تا خودروی جلویی، کنترل پدال‌های گاز و ترمز را در اختیار بگیرد. این سیستم همچنین کنترل فرمان را هم در اختیار می‌گرد تا مسیر حرکت خودرو را بین دو خطوط جاده، حفظ کند.

تیگو 8

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    قیمتشو چرا نمینویسین

  • ناشناس

    یک ونیم