شمانیوز
شما نیوز

بازگشایی مدارس

هشدار مرگ دانش آموزان | زنگ خطر بازگشایی مدارس از آبان

دو سال از حضور ویروس کرونا سپری می شود. در این مدت شیوه سبک زندگی بطوری تغییر کرده است که زندگی پیش از کرونا برایمان شاید غریب و یا فراموش شده باشد.

هشدار مرگ دانش آموزان | زنگ خطر بازگشایی مدارس از آبان

به گزارش شمانیوز: دو سال از حضور ویروس کرونا سپری می شود. در این مدت شیوه سبک زندگی بطوری تغییر کرده است که زندگی پیش از کرونا برایمان شاید غریب و یا فراموش شده باشد. این تغییر اما اختلال بزرگی در سیستم آموزشی کشور داشت. استفاده از نرم افزراها و برنامه هایی که در بسیاری از مناطق محروم امکان استفاده ندارد و البته در مناطق و شهرهای توسعه یافته هم استفاده از آنها اختلالاتی را برای کاربران آن اعم از دانش آموزان، معلمان و کادر مدارس ایجاد کرده است.

اما امسال که دومین سال کرونایی را می گذرانیم، با تمام فرازو نشیب ها مدارس به مانند سال گذشته بصورت مجازی بازگشایی شدند البته برخی مدارس در حوزه اول ابتدایی حضور را برای دانش آموزان اجباری کردند. اما از روز گذشته خبری مبنی بر بازگشایی مدارس سرتیتر اخبار شد. خبری که ظاهرا برای برای حانواده ها خوشایند و برای برخی دیگر ناخوشایند است.

علیرضا کمرئی روز گذشته از جزئیات بازگشایی مدارس توضیحاتی ارائه داد. به گفته او الگوی بازگشایی مدارس شرایط فعالیت آموزشی را در مدارس مشخص می‌کند. بر این اساس مدارس روستایی و عشایری در نیمه اول و دوم مهرماه بازگشایی می‌شوند. همچنین مدارس فنی و حرفه ای و کاردانش برای دروس مهارتی بازگشایی شدند.

او همچنین اعلام کرد که با توجه به سرعت واکسینه جامعه در شهرها، مدارسی که کمتر از 60 فرد جمعیت داشته باشند باز خواهند شد. این در حالی است که 90 درصد معلمان کشور واکسینه شده اند و واکسینه شدن دانش آموزان هم بر اساس رده سنی شان اعلام شده است.

اما پیش از این در اردیبهشت 1399 وزارت آموزش و پرورش به مدارس اعلام کرد که برای رفع اشکال و حضور دانش آموزان باز باشند اما این امر با مخالفت خانواده ها همراه بود و آنها آموزش های مجازی را ترجیح دادند. این در حالی است که در سال اول آموزش های مجازی برخی مدارس با خانواده ها صحبت کردند تا در صورت تمایل و رضایت دانش آموزان در مدارس حضور داشته باشند اما خانواده ها این موضوع را نپذیرفتند. به همین دلیل امسال وزارت آموزش و پرورش حضور دانش آمموزان اول ابتدایی را در مدارس اجباری کرد. دلیل این اقدام وزارتخانه هم تاثیر منفی آموزش های مجازی بر جسم و روان داشن آموزان و همچنین و میزان یادگیری آنها بود. بنابراین با توجه به بررسی های انجام شده ازسوی این وزارت آموزش و پرورش و ستاد مقابله با کرونا قرار شد امسال شاهد حضور دانش آموزان در مدارس باشیم.

اعلام این خبر موجی از نگرانی و ناآرامی را برای خانواده ها ایجاد کرده است. ازسویی ماندن دانش آموزان در خانه مکشلاتی را ایجاد می کند و ازسویی دیگر خانواده ها حاضر نیستند تا جان قرزندانشان را به خطر بیندازند. اما نکته قابل توجه ای ن است که مسئولان مدارس خود را مسئول جان دانش اموزان می دانند به همین دلیل ترس از وقوع اتفاقی آنها را بیش از پیش مراقب می کند. معلمان هم عمدتا دانش آموزان کلاس خود را به دو گروه تقسیم می کنند و هر گروه یک روز در میان در مدرسه حضور دارند.

خانواده ها بین یادگیری فرزندان و سلامت جان آنها بلاتکلیف هستند چرا که شیوه آموزش نسل های قبل با نسل امروز بسیار متفاوت است. آموزش مجازی برای معلمان هم دشوار است و طبیعی است که برای خانواده ها و دانش آموزان هم مشکل باشد. با توجه به اینکه شبکه شاد هم با همه گستردگی که داشت چندان موفق نبود و هنوز بعد از گذشت دو سال زیرساخت های آن ایرداتی جدی دارد. شاید اگر این برنامه نقاط قوت بیشتری داشت و امکان آموزش مجازی در کل کشور امکان پذیر بود بازگشایی مدارس و حضور دانش آموزان در مدارس هم ازسوی وزارت آموزش و پرورش بصورت اجباری اعلام نمی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied