شمانیوز
شما نیوز

سریال افرا

ترس بازیگران سریال افرا از گریه کردن | منتقدین بازیگران سریال افرا را با خاک یکسان کردند

سریال افرا جمعه 5 شهریور ماه از شبکه یک سیما پخش شد. سریال افرا از جمعه 5 شهریور ماه از ساعت 22:30 از شبکه یک سیما پخش می شود.

ترس بازیگران سریال افرا از گریه کردن | منتقدین بازیگران سریال افرا را با خاک یکسان کردند

به گزارش شمانیوز: سریال افرا از جمعه 5 شهریور از شبکه یک سیما ساعت ۲۲:۱۵ پخش می‌شود. تکرار سریال افرا پس از پخش در روز بعد حدود ساعت‌های ۹:۳۰ و ۱۵ تکرار خواهد شد. سریال افرا ضمن پرداختن به مشکلات محیط‌بانان اشاره‌ای هم به مناسبات خانوادگی دارد.مهدی سلطانی، پژمان بازغی، مینا وحید، روزبه حصاری، فریبا متخصص، اسماعیل محرابی، پیام دهکردی، علیرضا آرا، نسرین بابایی، محمد صادقی، هامون سیدی، سارا باقری، مهرداد بخشی، آریا دلفانی، فهیمه مؤمنی، بهمن صادق حسنی و ... گروه بازیگران سریال افرا را تشکیل می‌دهند.

خلاصه داستان سریال افرا

در خلاصه داستان سریال افرا آمده است: در پگاه مه آلود یک روز پاییزی در زیر شاخه های پرشکوه افرا ، فرزندی زاده می شود که حاصل وصل شوم اخلاق و منفیت است.

چشمان پیر افرا ، یگانه شاهد این راز در اعماق جنگل است ، شاهدی که آموخت در نگاه عاشقانه به زندگی ، فقط صاحب تنهایی خویشی و هیچکس نبودن ، اولین و آخرین قانون کتاب عشق است.

زمان پخش و تکرار سریال افرا

سریال افرا از روز جمعه 5 شهریور 1400 هر شب ساعت 22:15 از شبکه یک بروی آنتن می رود و تکرار آن 1:30 بامداد 10:30 صبح و 15:10 ظهر می باشد.

در روزهای پنجشنبه شنبه هر هفته نیز خلاصه هفتگی پخش خواهد شد.

سریال افرا

اشکال اساسی و طراحی بد شخصیت اصلی سریال افرا

سید محسن عبدالهی درباره سریال نوشت: مشکل سریال جدید شبکه یک سیما دقیقا از همین جا آغاز می‌شود که اگر بناست ما به عنوان بیننده با قهرمان داستان و جنگل بان دوست دار و حافظ محیط زیست و جانوران همراهی کنیم و ارتباط برقرار نماییم، قهرمان داستان ما باید سویه‌هایی از یک شخصیت مثبت و قابل قبول را در خود داشته باشد. اما متاسفانه شکل طراحی داستان و نحوه پرداخت به موضوع به گونه‌ای است که بیننده بعد از چند قسمت به این نتیجه می‌رسد هر بلایی که قرار است بر سر جنگل و جانورانش بیاید، هیچ اهمتی ندارد، زیرا بهای حفاظت از آن نابودی یک زندگی مشترک است!

به وجود آمدن چنین حسی در مخاطب یعنی هرز رفتن ایده مرکزی یک اثر. به این اشکال اساسی و طراحی بد شخصیت اصلی که موجب دفع تماشاگر می‌شود باید سایر خطوط داستان را هم اضافه کرد که چندان استحکامی ندارند و نمی‌توانند کشش لازم را در مخاطب ایجاد نمایند و تنها موجب شلوغی سریال گشته اند و حتی شاید گاهی مشخص نباشد که موضوع اصلی چیست و تماشاگر باید بیشتر حواس خود را معطوف به کدام یک از آدم‌ها و داستانشان بکند.

سریال افرا

نظر محمدتقی فهیم منتقد سینما درباره افرا

محمدتقی فهیم منتقد سینما در صفحه خودش درباره‌ی سریال نوشته است: “امشب سریال شبکه‌های یک، دو و سه را دیدم حالا چه جوری بخوابم؟ وای که خون به جگر شدم. در یکی، مردی عربده‌کشان در حال خُرد کردن شیشه خودرو، سریال بعدی در بیمارستان همه دارند زار می‌زنند و غش می‌کنند و در دیگری مردی به برادر زاده‌اش سیلی می‌زند و موسیقی‌ها، حال ادم را می‌گیرد. نکته جالب اینکه دراین سریال‌ها، مردان کارگر، کشاورز و شکارچی هستند، ولی زنانشان ترگل ورگل و با هفت قلم آرایش ازاین قاب به ان قاب می‌روند. اینقدر گریم‌ها بد رو به ابتذالند که بازیگران می‌ترسند گریه کنند تا مبادا چهره شان تغییر کند. خلاصه همه اش بیمارستان و مردن و عمل و آه و ناله و زنجموره با دیالوگ‌های نچسب و گفتار الکن مثلا بومی. آدم کلافه می‌شود. توی این کرونا بازار و این همه بد سلیقگی در انتخاب سریال برای پخش.

واکنش کاربران به سریال افرا

کاربری در این باره نوشت: شماهم متوجه این زن ستیزی و مردسالاری سریال افرا شدین؟ همش منو یاد سریال مزخرف یاور میندازه. چرا همه خانوما تو این سریال انقدر توسری خور و دروغگو و ترسوئن؟ در مقابلم مردا همشون زورگو، خشنن و زبون آدمیزاد حالیشون نمیشه؟ همیشه ام نگاهشون از بالا به پایینه.

کاربر دیگر نوشت: محیط بان شکارچی غیر قانونی رو بعد از تیر خوردن خودش، زده… طرفو بردن بیمارستان زیر دست دکتر مرده.

حالا محیط بان دوقدمی اعدامه، دکتر هم شریک قتل یعنی داستان سر تا پا باگه!

دیگری نوشت: بعد از مدت‌ها اومدم از تلویزیون یه سریال ببینم اینقد حجم حوادث ناگوار توش بالا بود الان افسرده شدم.

کاربر دیگر نوشت: تو سریال‌های «بهرنگ توفیقی» اول باید یک جوونی بمیره تا سریال شروع بشه! – پدر – آقازاده – افرا

دیگری نوشت: کاش تمام کارشناسایی که قصور پزشکی رو پیگیری میکنند، مثل دکتر مجد سریال افرا بودن. درسته خیلی رومخه، ولی خدا دکتر مجد‌ها رو زیاد کنه که قصور کم بشه..

کاربر دیگر نوشت: افرا سریال “بهرنگ توفیقی” تا اینجا نتیجه گیریش اینه که هر کی اومد دست دخترتونو تو دانشگاه و خیابون گرفت، بی چک و چونه شوهرش بدید به همون بره وگرنه آسمون و زمین به هم میوفته و چندتا کشته میدید خداقوت به صداوسیما

دیگری نوشت: تو این سریال افرا خانم دکتر تا دیروز پزشک عمومی بود الان جراح شده.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۸ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • نازنین زهرا

    بهترین بازیگران با بهترین سریال حتما فصل دوم رو بسازین خدا قوت

  • افضلی

    سریال خوبی نبود افرا حیف این همه خرج

  • ناشناس

    دم منتقدان گرم تا برخی ها نیان الکی چرت و پرت بگن 😂🤮

  • ناصر ابراهیمی

    سریال افرا عملکرد ضعیف قوه قضائیه و ناتوانی وکلای ایرانی را خوب به تصویر کشیده یعنی هنوز یک شاهد دیگر جهت تحقیقات وجود دارد قاضی نادان حکم اعدام صادر میکنه کلا سریال خیلی مسخره بود

  • مهدی عبدالعلی زاده زنجانی

    بسیار زیبا عالی و سرشار درس زندگی بود

  • علی

    خاک بر سر شون با این فیلمشون

  • محمد علی براتی دولو

    اخرش گند زد

  • ناشناس

    خیلی آخرین قسمتش چرت بود

  • ناشناس

    پس راز فیلم چی شد....همون نواری که صدای ضبط شده مادر پیمان بود...خیلی بد تمام شد ...فیلم‌های ایرانی همیشه آخرش الکی تمام میشه

  • کوروش روح الهی

    واقعا با نظرات کاربران موافقم ...
    دیدن این جور سریال ها وقت تلف کردن است
    این سریال حقوق محیط بانان و البته پزشکان را زیر سوال بردن
    بجای ساخت این فیلم ها فیلم های تاریخی از تاریخ کشورمون بسازید ...

  • ناشناس

    کل سریال افرا مشکل داشت فیلنامه ضعیف و حتی نخواستن با یک کارشناس پزشک مشاوره بگیرن پر از ایرادهای پزشکی متاسفانه

  • ناشناس

    خسته نباشید سریال خوبی بود

  • ناشناس

    کجای این فیلم خوب بود ینی رازی که به خاطرش بابای پیمان غش کرد چیبود

  • امین قدیمی

    سلام تلویزیون ایران برای مردم خود ارزش قائل نیست که چنین سریال ها و فیلم را پخش میکند واقعا مردم را چی فرض میکنند نمیدونم

  • رها

    خیلی قشنگ بود اوناییی ک میگن فیلم جالبی نبود عزیزم من نگاه نکن زوری ک نیس😐

  • هستی

    اگه سریال های تلویزیون ایران خوب بود مردم پای شبکه های جم نمی نشستن. لااقل اونااخرش مشخص میشه چی بود نه مثل افرا که خیلی مسخره بود.

  • سیاوش

    اصلا خوب تموم نشد از۴۰ قسمت شد ۳۸ قسمت ،بعدش راز مادر پیمان و نگفتن مهران خبری ازش نشد من فک کردم حاج محمود با وحید وعقیل آشتی میکنن افتضاح بود ...‌‌‌‌

  • مژگان

    فیلم افرا رو دوست داشتم ولی چند ایراد داشت یکی اینکه وقتی شاهدی وجود داره وفراریه چرا قاضی یک مملکت باید حکم اعدام صادر کنه ،واینکه اون رازی که از برملا کردنش می‌ترسیدند چی بود؟.....

  • ناشناس

    سریال افرا یکی از بهترین سریالهای بود که تو عمرم دیده م لطفا سری دوم ش و هم بسازید خدا قوت

  • ناشناس

    خیلی فیلم نامه خوبی داشت جریان سریال هم عالی بود🤩🤩🤩🤩

  • نارنج

    سریال بی در و پیکری بود هنوز هم جا داره آب بهش ببندند و فصلهای بعدیش رو بسازن

  • exo-l

    به نظرم من فیلم قشنگی بود

  • یاسین

    سریال بدی بود آخرش معلوم نشد