شمانیوز
شما نیوز

بازنشستگان تامین اجتماعی

زمان پرداخت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تغییر کرد

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از 20 مهرماه 1400 تا 30 مهرماه براساس حروف الفبا پرداخت می شود.

زمان پرداخت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تغییر کرد

به گزارش شمانیوز: جدول زمان بندی پرداخت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی براساس حروف الفبا به شرح زیر است:

بازنشستگان تامین اجتماعی

16 فروردین 1400 اعلام شده بود که قرار است حقوق بانشستگان تامین اجتماعی 39 درصد افزایش یابد و از 4میلیون و 300 هزار تومان به رقمی حدود 6 میلیون تومان برسد اما درنهایت مشخص شد که پرداخت 4 میلیون تومان آخرین رقم بررسی ده و اعلام شده سازمان تامین اجتماعی برای بازنشستگان است. این در حالی است که بسیاری از بازنشستگان و کارگران از این میزان ناراضی هستند. چرا که چهارمیلیون پول یک ماه اجاره است.

مصطفی سالاری رییس یازمان تامین اجتماعی پیش از این در فروردین ماه 1400 از افزایش 130 درصدی حقوق بازنشستگان و چگونگی فرمول محاسبه آن توضیخاتی ارائه کرده بود. او گفته بود: افزایش حقوق بازنشستگان سازمان به میزان افزایش حقوق بازنشستگان کشوری است و همان افزایش 130 درصدی بازنشستگان کشوری از اسفند 98 تا فروردین 1400 لحاظ شده است. بر این اساس چنانچه فرمول افزایش حقوق بازنشستگان کشوری اجرا می شد مستمری بانزشستگان معادل 90 درصد حقوق شاغل همسان پرداخت می شد و دریافتی غالب بازنشستگان تأمین اجتماعی کمتر می‌شد و در این صورت هزینه سازمان تأمین اجتماعی هم کاهش می‌یافت.

او این روش پراخت را مناسب با شرایط اقتصادی جامعه و به نفع بازنشستگان دانست. سالاری همچنین گفته بود بودجه 89 هزار میلیارد تومان در بودجه 1400 مربوط به تعهدات جاری دولت است و ربطی به حقوق بازنشستگان ندارد.

هزینه کل ماهانه مستمری بازنشستگان در اسفند سال 98 حدود 6هزارو600 میلیارد تومان بوده است، این رقم در اسفند سال 97 به 10 هزار میلیارد تومان رسیده بود و در فروردین1400 هزینه مستمری ماهانه این سازمان 15 هزار میلیارد تومان می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۷ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    ای وای

  • ناشناس

    عالی

  • ناشناس

    بسیار خوب

  • ناشناس

    حقوقی که زیر ۱۰-۱۵ میلیون باشه زیر خط فقر حساب میشن بنده خداها بازنشسته های تامین اجتماعی با این حقوق چیکار کنن با این همه گرونی و تورم خدارو خوش نمیاد حق کارگرا را میخورید خودتون با این حقوق میتونید یک روز زندگیتونو بچرخونید؟؟؟

    • ناشناس

      الفبای فارسی را هم مسخره کردن شاید واقعا بیسوادن