شمانیوز
شما نیوز

قیمت پژو 206

قیمت پژو 206 در بازار امروز 23 مهرماه | قیمت انواع پژو 206

امروز (جمعه 23 مهرماه) قیمت پژو 206 در بازار آزاد تهران، مشخص شد.

قیمت پژو 206 در بازار امروز 23 مهرماه | قیمت انواع پژو 206

به گزارش شما نیوز: قیمت پژو 206 در روزهای اخیر اندکی کاهش یافت و خبرهای مبنی بر آزادسازی واردات خودرو بر قیمت پژو 206 و دیگر محصولات ایران خودرو تاثیرگذار بود. قیمت پژو 206 در بازار آزاد نسبت به قیمت پژو 206 در کارخانه، تفاوت بسیاری دارد و همین موضوع، باعث دلال بازی در بازار خودرو شده است. اگر قیمت پژو 206 و دیگر محصولات تولیدی ایران خودرو و سایپا در بازار کاهش یابد می تواند باعث رونق گرفتن بازار خودرو شود.
در جدول زیر می توانید قیمت انواع پژو 206 در بازار را مشاهده کنید:

قیمت پژو 206

آخرین جزییات آزادسازی واردات خودرو

«حجت‌الله فیروزی» عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در مورد آخرین وضعیت مصوبه واردات خودرو و ماده 4 اظهار کرد: بعد از آن که طرح واردات خودرو در قالب ماده چهار در صحن مجلس تصویب شد، شورای نگهبان ابهاماتی را در این مورد مطرح کرد. در حال حاضر نیز کمیسیون صنایع در حال بررسی است که به این ابهامات پاسخ دهد تا دوباره در صحن مجلس مطرح شود.
وی افزود: روز یکشنبه جلسه‌ای با حضور کارشناسان دولتی و خصوصی، قطعه‌سازها، مرکز پژوهش‌های مجلس و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس و همچنین یکی از اعضای شورای نگهبان برگزار شده و نقطه‌نظرات به اشتراک گذاشته شد. آقای طحان نظیف که نماینده شورای نگهبان و یکی از حقوقدانان این شورا هستند در این جلسه ابهام‌ها را برای کمیسیون مطرح کردند تا مرتفع شود.
فیروزی در ادامه خاطرنشان کرد: قرار بود روز سه‌شنبه جلسه‌ای با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در کمیسیون صنایع تشکیل شود تا نظر دولت را هم در مورد این ابهامات بگیریم. ولی متاسفانه آقای وزیر نتوانستند در این جلسه حضور پیدا کنند و موضوع به جلسه بعدی کمیسیون صنایع که روز یکشنبه برگزار می‌شود موکول شد. امیدواریم در این جلسه ابهامات مرتفع شود تا طرح دوباره برای رای‌گیری به صحن رفته و به شورای نگهبان ارسال شود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان، گفت: اتفاق مثبت در این مورد این بود که شورای نگهبان ایرادی به مصوبه مجلس نگرفته، تنها چند ابهام وجود داشت که برای رفع ابهام به مجلس ارجاع دادند.

تصویب اولیه طرح واردات خودرو مطلوب است

بر اساس این گزارش  برخی از کارشناسان صنعت خودرو اعتقاد دارند تصویب اولیه طرح واردات خودرو در کمیسیون صنایع و معادن، در ازای صادرات این کالا و یا با استفاده از ارز با منشا خارجی توسط همه اشخاص حقیقی و حقوقی بسیار طرح مطلوبی است.
مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با اشاره به اینکه ساماندهی بازار خودرو دغدغه مجلس شورای اسلامی در این دوره و دوره قبل بوده است، گفت: این طرح تاکنون چندین بار به صحن مجلس رفته و بازگشته و هم اکنون در حال بررسی بیشتر برای بهتر شدن است.
وی با بیان اینکه یکی از بند‌های این طرح هم اکنون به کمیسیون صنایع و معادن بازگشته است گفت: طرحی که هم اکنون به تصویب رسیده بسیار مطلوب بوده و شرایط خوبی دارد، زیرا شرایط را برای اشخاص حقیقی و حقوقی در ازای صادرات خودرو یا اقلام مرتبط با خودرو و قطعات خودرویی به رسمیت شناخته و برای همه با ارز منشا خارجی فراهم خواهد کرد.
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با اشاره به اینکه با اجرای این طرح، شاهد افت 50 درصدی قیمت خودرو‌های خارجی موجود در بازار خواهیم بود گفت: این موضوع به نفع مصرف کننده است و البته قانون گذار باید خود را جای مصرف کننده قرار دهد نه تولید کننده، و این درحالی است که در کشور ما تولید کننده، ناظر و دولت یکی هستند و هم اکنون دولت مالک شرکت‌های خودروسازی است.
به گفته برخی از فعالان صنعت خودرو، آزادسازی واردات برخی خودرو‌ها به کشور علاوه بر اینکه بازار خودرو‌های وارداتی را متعادل‌تر می‌کند، می‌تواند تورم بخشی خودرو‌های داخلی را هم تا حدی کنترل کند.  در حال حاضر قیمت خودرو‌های چینی در بازار با دلار 80 هزار تومان و یا بالاتر معامله می شود. در کل فضای کشور بسته است که این امر سبب عرضه خودرو با قیمت بالا و اجحاف در حق مصرف کننده می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied