شمانیوز
شما نیوز

چگونه در بورس سرمایه گذاری کنم؟

سرمایه گذراری غیر مستقیم بهترین روشی است که در تمام دنیا و بازارهای مای متداول است. به خصوص برای افرادی که زمان کافی برای بررسی و تجزیه و تحلیل صورت های مالی را ندارند

چگونه در بورس سرمایه گذاری کنم؟

 

سرمایه گذراری غیر مستقیم بهترین روشی است که در تمام دنیا و بازارهای مای متداول است. به خصوص برای افرادی که زمان کافی برای بررسی و تجزیه و تحلیل صورت های مالی را ندارند، همچنین برای کسانی که تجربه کافی جهت مشارکت در بازار ندارند. بنابراین امور سهام خود را به شرکت ها و نهادهای دارای مجوز که صلاحیت انجام امور کارشناسی را دارند، می سپرند.

تمام دنیا شرکت های مدیریت دارایی را برای سرمایه گذارانی که تمایل دارند با اطلاعات دقیق تر و کامل تر سرمایه گذاری انجام دهند. از راه غیر مستقیم سرمایه گذاری می کنند. ضمن اینکه خرید یونیت های سرمایه گذاری نوعی سرمایه گذاری غیر مستقیم محسوب می شود. یعنی بجای خرید سهم هایی توسط اشخاص، پک کاملی از یونیت ها یک صندوق را می خرد که آن صندوق به واسطه تحلیل گران خبره، امور کارشناسی و خرید وفروش را انجام می دهد.

بنابراین سرمایه گذاری غیر مستقیم بهترین راه برای کاهش ریسک سرمایه گذاری است. ضمن اینکه سبب صرفه جویی در وقت و زمان افراد می شود. تجربه های بین المللی نشان داده است که بیش از ۹۰ درصد از سرمایه گذاری های موفقیت آمیز در حوزه بورس و سهام مربوط به افرادی است که از راه سرمایه گذاری غیر مستقیم و شرکت های سبد گردان مشغوله به سرمایه گذاری هستند.

بعد از تجربه تلخ سال ۹۹ که آحاد مردم را رسما به بازار دعوت کردند، خیلی از افراد آشنایی با بازار سرمایه نداشتند. این افراد متاسفانه متضرر شدند. اکنون تبلیغات لازم در خصوص سرمایه گذاری غیر مستقیم انجام می شود. هرچند کاستی هایی در این موضوع وجود دارد. به عنوان مثال بنده به رییس سابق سازمان بورس آقای دهنوی گفتم صراحتا مردم را دعوت به سمت سرمایه گذاری غیر مستقیم و انجام مشاوره با شرکت های سبد گردان بکنند.

از اواسط هفته گذشته در سطح جهان هفته سرمایه گذاری نام گذاری شده بود. به همین علت روابط عمومی سازمان بورس یک شعاری را با این مضمون که «اگر می خواهید بازدهی مناسبی کسب کنید، دانش مالی خود را افزایش دهید» این یک تبلیغ ناصحیح و یک روش تبلیغ سرمایه گذاری مستقیم است که به مردم یادآوری کند که خودشان می توانند سرمایه گذاری کنند. امید است که این سرمایه گذاری به نوبه خود در مسیر صحیح قرار بگیرد.

 نویسنده: فردین آقا بزرگی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied