شمانیوز
شما نیوز

گوهر خیراندیش در آمریکا

گوهر خیراندیش در آمریکا غوغا کرد | عکس گوهر خیراندیش و دخترش

گوهر خیراندیش به مناسبت تولد دخترش عکسی با او در اینستاگرامش منتشر کرد.

گوهر خیراندیش در آمریکا غوغا کرد | عکس گوهر خیراندیش و دخترش

به گزارش شمانیوز: گوهر خیراندیش بازیگر سینما و تلویزیون یک شهریور 1333 در شیراز متولد شد. همسر گوهر خیراندیش جمشید اسماعیل خانی است که در سال 81 درگذشت. گوهر خیراندیش بازیگر قدیمی سینمای ایران است. 

گوهر خیراندیش

نام: گوهر

نام خانوادگی: خیراندیش

تاریخ تولد: 1333/6/1

محل تولد: شیراز

تحصیلات: کارشناسی بازیگری و کارگردانی تئاتر

همسر: جمشید اسماعیل خانی(درگذشته)

فرزندان: امید، آزاده و آناهیتا

بیوگرافی گوهرخیراندیش

گوهر خیراندیش بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان اول شهریور ماه سال 1333 در شیراز متولد شد.

این بانوی هنرمند مدرک کارشناسی بازیگری و کارگردانی تئاتر را از دانشکده هنرهای زیبا دریافت کرد و از سال 1349 وارد دنیای هنر شد.

گوهر خیراندیش فعالیت هنری خود را از سال 1349 و با گروه تئاتر در شیراز آغاز کرد. در همین سال بود که با جمشید اسماعیل خانی آشنا شد که این آشنایی منجر به ازدواج این دو گشت.

گوهر خیراندیش سال 1357 در دانشگاه تهران قبول شد و به همراه همسر و فرزندانش از شیراز به تهران آمد و در کنار درس خواندن به فعالیت در تئاتر پرداخت.

این بانوی هنرمند در سه رشته پزشکی، زبان انگلیسی و هنر در دانشگاه قبول شد اما بنابر علاقه ای که داشت هنر را انتخاب کرد و از این انتخاب راضی و خوشحال است و اگرچه به پزشکی هم علاقه داشت اما به دلیل ترس از خون تصمیم گرفته به سراغ این رشته نرود.

گوهر خیراندیش

ازدواج گوهر خیراندیش

گوهر خیراندیش از آن دسته هنرمندان است که زندگی مشترکش را خیلی زود آغاز کرد و در دوران دبیرستان بود که با جمشید اسماعیل خانی آشنا شد و این آشنایی منجر به ازدواج آنها گردید.

این بانوی هنرمند کشورمان در برنامه دورهمی در شرح ماجرای ازدواجش گفت:

وقتی کلاس نهم بودم و در تئاتر مشغول بازی بودم آقای اسماعیل خانی من را به خانه میرساند. یکی از روزها وقتی من را به خانه رساند مادرم به او گفت لطفا دیگر این کار را نکنیید من خودم به دنبال دخترم می آیم. یک روز اسماعیل خانی گفت به مادرت بگو آبگوشت درست کند تا من به خانه شما بیایم. وقتی به منزل ما آمد ماجرای ازدواج را مطرح کرد که مادرم گفت:دختر من خیلی جوان است و هیچ کاری بلد نیست حتی بلد نیست لباس هایش را جمع کند و اصلا نمیتواند یک زندگی را اداره کند ولی ما 38 سال با هم زندگی کردیم.

جمشید اسماعیل خانی همسر گوهر خیراندیش

جمشید اسماعیل خانی همسر گوهر خیراندیش بانوی هنرمند کشورمان بود که 20 فروردین ماه سال 1329 متولد شد و 18 فروردین 1381 درگذشت.

این هنرمند کشورمان بازی در تئاتر را سال 1349 آغاز کرد و راهی برای ورود گوهر خیراندیش هم به دنیای هنر شد و سال 1368 با فیلم «زیر بام های شهر» به کارگردانی اصغر هاشمی به دنیای سینما وارد شد.

سال 1364 با بازی در مجموعه آئینه به دنیای تلویزیون راه یافت و در سریال هایی چون مرغ حق، روزی روزگاری، آپارتمان، شلیک نهایی، زیرگنبد کبود، سفر به چذابه، یحیی و گلابتون، همسایه ها، کت جادویی و... به ایفای نقش پرداخته است.

گوهر خیراندیش

فرزندان گوهر خیراندیش

حاصل ازدواج گوهر خیراندیش و جمشید اسماعیل خانی سه فرزند است.

یک پسر به نام امید که در آلمان زندگی میکند و دو دختر به نام های آزاده و آناهیتا که آزاده در ایران است و به سمت بازیگری سوق پیدا کرده است اما آناهیتا دیگر فرزند گوهر خیراندیش در آمریکا زندگی میکند.

آسیب های گوهر خیراندیش هنگام فیلمبرداری

گوهر خیراندیش یکی از بازیگرانی است که تجربه آسیب های متعدد سر صحنه را دارد و بارها و بارها سر صحنه با حادثه مواجه شده است.

این بانوی بازیگر در 29 مهرماه 139، هنگام ایفای نقش در فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران»، به کارگردانی بهروز افخمی بر اثر سانحه تصادف دچار مصدومیت شد و از ناحیه سر و استخوان ترقوه دچار شکستگی شد.

سریال دیوار به دیوار به کارگردانی سامان مقدم یکی دیگر از سریال هایی بود که گوهر خیراندیش سر صحنه آن دچار مصدومیت شد. 23 فروردین ماه 1396 بود که این بانوی هنرمند سر صحنه سریال دیوار به دیوار از ناحیه مچ پا دچار سانحه شد و این اتفاق باعث پاره شدن تاندون پایش گردید و مجبور به عمل جراحی شد.

بازیگری گوهر خیراندیش

گوهر خیراندیش فعالیت در تئاتر را از سال 1349 در شیراز آغاز کرد و بعد از مهاجرت به تهران به ادامه فعالیت هایش در تهران پرداخت و سال 1365 با فیلم روزهای انتظار اصغر هاشمی فعالیت در سینما را آغاز کرد.

مجموعه آئینه در سال 1364 اولین تجربه بازیگری گوهر خیراندیش در تلویزیون بود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • آریا

    خدا به راه راست هدایتت کند دم مرگی