شمانیوز
شما نیوز

بورس در روزهای آینده چه می‌شود؟

کارشناس بازار سرمایه معتقد است بازار سهام در روزهای آینده با خروج سرمایه از سمت سهامداران حقیقی رو به رو می‌شود.

بورس در روزهای آینده چه می‌شود؟

بازار سهام امروز با رشد شاخص کل همراه شد. در پایان بازار امروز شاخص کل بورس با  کمتر از هزار واحد افزایش در کانال یک میلیون و ۴۳۶ هزار واحد قرار گرفت. روند بازار در روزهای آینده به چه صورت است؟

نیما میرزایی، کارشناس بازار سهام درباره روند بازار برای روزهای آینده گفت: بازار کماکان در وضعیت نوسانی به سر می‌برد و برای چند روز آینده احتمال دارد قدرت فروشندگان نسبت به خریداران بیشتر باشد.اما با فروکش کردن هیجانات و ترس معامله‌گران، بازار مجددا می‌تواند وضعیت نسبتا با ثبات خود را احیا کند.

میرزایی ادامه داد: گزارش‌های شش ماهه از جمله مواردی است که به آرامش و ثبات بازار کمک خواهد کرد .گمانه زنی‌ها از سود سازی‌های مناسب شرکت‌ها حکایت دارد که نسبت p/e را جذاب‌تر خواهد کرد. همانطور که در گزارش‌ها مشاهده شد این نسبت بعد از صعودهای پی در پی و حبابی شکل، روند نزولی داشته و به زیر ۱۰ رسیده که در شرایط تورمی فعلی به نظر عدد قابل اعتنایی برای سرمایه‌گذاران است.

این کارشناس بازار در بخش دیگری گفت: در شرایط فعلی بازار، نگاه سرمایه‌ گذاران کم تجربه در بازار به دلیل ترس کوتاه مدت شده است. همچنین به دلیل توافقات برجامی و اصلاح نرخ ارز شرایط بازار ریزشی شده  است و شاهد روند خروج سرمایه افراد حقیقی از بازار هستیم. همچنین جهش‌های خیره‌کننده قیمت‌ های جهانی در پی بحران انرژی باعث جلوگیری از افت معنادار شاخص و بازار شده است.

منبع: تجارت نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • صارمفریدونی

    بازار بورس سهام عدالت چه می شود