شمانیوز
شما نیوز

آرمان و غزاله

آرمان کمتر از 24 ساعت دیگر اعدام می شود

آرمان عبدالعالی کمتر از ۲۴ ساعت دیگر به اتهام قتل غزاله به پای چوبه دار خواهد رفت.

آرمان کمتر از 24 ساعت دیگر اعدام می شود

به گزارش شمانیوز: آرمان عبدالعالی کمتر از ۲۴ ساعت دیگر به اتهام قتل غزاله به پای چوبه دار خواهد رفت.

آرمان که از ۸ سال قبل به اتهام قتل غزاله در زندان به سر می‌برد، دوشنبه برای اجرای حکم قصاص از بند زندان به بخش قرنطینه منتقل شد. او، اما پیش از رفتن به قرنطینه در گفتگو با پدرش از خانواده غزاله درخواست عفو و بخشش کرد.

پدر آرمان در این باره گفت که آرمان بازهم از کاری که کرده ابزار پشیمانی کرد و گفت حق پدر و مادر غزاله است که درباره او هر تصمیمی بگیرند، اما از آن‌ها می‌خواهد که بخاطر جوانی اش به او رحم کنند و او را ببخشند.

وی ادامه داد: پسرم هنگام وقوع حادثه کمتر از ۱۸ سال داشت. جوان و خام بود. او علاقه زیادی به غزاله داشت و نمی‌دانم چطور شد که این حادثه رقم خورد. با این اتفاق زندگی هر دو خانواده تباه شد. خانواده شکور دختر دلبندشان را از دست دادند و آرمان هم از ۱۸ سالگی به زندان افتاد و در این ۸ سال مدام با کابوس چوبه دار و قصاص زندگی کرد.

هرچند پسرم دست به اشتباه بزرگی زده که قابل جبران نیست، اما در این سال‌ها زجر زیادی کشیده و تنبیه سختی شده است. به همین دلیل از خانواده محترم شکور خواهش می‌کنم پسرم را ببخشند. آن‌ها با این کار تا آخر عمر ما را مدیون خودشان می‌کنند.

کمتر از ۲۴ ساعت دیگر قرار است پسرم پای چوبه دار برود وچشم امیدمان به لطف خدا و بخشش از طرف پدر و مادر غزاله است.

آرمان و غزاله

آرمان عبدالعالی کیست؟

آرمان سال ۱۳۷۵ متولد شد و از هفت سال قبل به اتهام قتل غزاله، دختر مورد علاقه‌اش در زندان به سر می‌برد. وی در سال‌های حضور در زندان لیسانس کامپیوتر و فوق لیسانس مهندسی پزشکی خوانده است.

آرمان در اعترافاتش گفت: من و غزاله می‌خواستیم ازدواج کنیم. روز حادثه وقتی پدر و مادرم نبودند، او را به خانه دعوت کردم، گفت می‌خواهد برای زندگی به خارج از کشور برود و بهتر است رابطه‌مان را با هم تمام کنیم. از دستش عصبانی شدم من او را هل دادم که سرش به کنار تخت برخورد کرد. سپس چند ضربه با میله بارفیکس به سرش زدم. من که ترسیده بودم جنازه را داخل یک چمدان گذاشتم و در خیابان رها کردم. با وجود اعترافات آرمان، تلاش‌ها برای کشف جسد غزاله نتیجه نداشت.

آرمان پس از اعتراف به قتل غزاله ۱۹ ساله در دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد؛ وی با وجود اعتراف به قتل، پس از مدتی اقرارهای خود را پس گرفت و گفت: غزاله بر اثر یک حادثه جان باخته است.

او افزود: غزاله در پله‌ها پایش سر خورد و به زمین افتاد و از ترس جسدش را در چمدان قرار دادم و بیرون بردم.

ماجرای آشنایی آرمان و غزاله بر اساس اظهارات آرمان

آنها در یک سفر خانوادگی آنتالیا با هم آشنا شدند و پس از برگشت به ایران ارتباط آنها ادامه داشته و قصد ازدواج با هم داشتند.

او بیان می کند که در روز ۱۲ اسفند ماه در حدود ظهر وقتی که پدر و مادرش در خانه نبودند غزاله را به خانه دعوت کرده و با او صحبت می کند و به او می‌گوید که می‌خواهد برای ادامه زندگی به خارج از کشور برود و باید رابطه‌شان به اتمام برسد و چون غزاله قبول نمی‌کند و جر و بحثی بین آنها به وجود می آید آرمان از او به سختی عصبانی شده و او را به قتل میرساند.

در حالیکه بعد از یک پروسه طولانی قضات دادگاه آرمان را به قصاص محکوم کرده اند و با تائید حکم از سوی دیوانعالی کشور، قصاص آرمان در مرحله اجرا قرار بگیرد این دو خانواده نتوانند به یک صلح و سازش دست یابند و حالا پدر و مادر آرمان به دور از هرگونه توقع تنها بخاطر فرزندشان ملتمسانه از پدر و مادر داغدیده غزاله تقاضای بخشش کنند و بار‌ها تکرار کنند می‌دانند داغ بچه سخت است می‌دانند چه بر پدر و مادر غزاله گذشته است و می‌دانند و می‌دانند که نباید‌های زیادی رخ داده است و فقط امیدشان به روحیه مادرانه و پدرانه اولیای دم غزاله است و آن‌ها هم این سال‌ها بخاطر آرمان و غزاله سوخته اند و...

آرمان و غزاله

درخواست حکم قصاص برای آرمان عبدالعالی

روزنامه ایران نوشت: در جلسه‌ای که در ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ به ریاست قاضی بابایی و با حضور رضایی قاضی مستشار برگزار شد، ابتدا اختیاری، نماینده دادستان در جایگاه قرار گرفت و ضمن شرح کاملی از پرونده گفت: آرمان متهم به مباشرت در قتل غزاله با کوبیدن سر وی به تخت و با میله بارفیکس است.  او به قتل اعتراف کرده و به یکی از دوستانش هم گفته است که مرتکب قتل شده اما از آنجایی که جسدی از غزاله پیدا نشده است، در پرونده شبهه ایجاد شد. البته پرونده‌های قتل زیادی داشته‌ایم که با وجود پیدا نشدن جسد با توجه به متقن بودن دلایل، قتل عمد محرز و فرد محکوم نیز شده است.

بخشش اولیای دم برای آرمان

با گذشت چند سال از این ماجرا و در حالی که هنوز جسد غزاله پیدا نشده بود، مادر غزاله اعلام کرد: اگر آرمان بگوید جسد دخترشان را کجا مخفی کرده است. او را می‌بخشد اما در همین حال وکیل آرمان با توجه به اینکه جسد غزاله پیدا نشده و همچنین با طرح این موضوع که خانواده غزاله چند ماه بعد از ماجرای قتل دخترشان از دانشگاه برای وی مرخصی تحصیلی گرفته بودند و فیسبوک وی بار دیگر بازگشایی شده بود مدعی بی گناهی موکلش شد و درخواست اعاده دادرسی را مطرح کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اف

    خدا به خانواده هاشون صبر وتحمل بده خیلی سخته 😔

  • ناشناس

    بایستی اعدام شود تا درس عبرتی برای افراد دیگر شود