شمانیوز
شما نیوز

اخبار حوادث

جزییات جدید درباره فرد سیلی زننده به استاندار آذربایجان شرقی | از واکنش مجلس تا دادستانی به سیلی خوردن استاندار آذربایجان شرقی

مراسم معارفه عابدین خرم استاندار استان آذربایجان شرقی با حاشیه‌هایی همراه بود. یکی از حاضرین اقدام به برخورد فیزیکی با استاندار منتخب کرد و موجب شد برای لحظاتی نظم جلسه بهم بریزد.

جزییات جدید درباره فرد سیلی زننده به استاندار آذربایجان شرقی | از واکنش مجلس تا دادستانی به سیلی خوردن  استاندار آذربایجان شرقی

به گزارش شمانیوزمراسم تودیع و معارفه استاندار آذربایجان شرقی برگزار شد. زین‌العابدین رضوی خرم، استاندار جدید آذربایجان شرقی است. مراسم معارفه استاندار آذربایجان شرقی با حواشی زیادی همراه بود. در این مراسم یکی از حاضرین اقدام به برخورد فیزیکی با استاندار آذربایجان شرقی منتخب کرد و موجب شد برای لحظاتی نظم جلسه بهم بریزد.

ماجرای سیلی خوردن استاندار آذربایجان شرقی

این فرد ابتدا ضربه‌ای از پشت سر به خرم وارد کرد و سپس اورا هل داد. استاندار آذربایجان شرقی پس از این اتفاق متانت خود را حفظ کرد و از هر گونه واکنشی خودداری کرد. اما با دخالت ماموران حراست سالن بلافاصله فضای جلسه به حالت عادی برگشت، انگیزه‌های این فرد خصومت شخصی عنوان شده است.

بعد از چند لحظه مراسم به حالت عادی بازگشت و سخنرانی استاندار منتخب هیأت دولت ادامه یافت.

مراسم تودیع استاندار جدید آذربایجان شرقی با حضور وزیر کشور، نماینده، ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

 واکنش استاندار آذربایجان شرقی به سیلی خوردن در مراسم معارفه‌اش

استاندار جدید آذربایجان شرقی گفت، سیلی امروزی که در مراسم معارفه‌اش خورده، از جنس همان سیلی‌هایی‌ است که وقتی در جنگ سوریه در اسارت بوده، از دشمن می‌خورده ولی این سیلی را می‌بخشد.

امروز و در جلسه معارفه زین‌العابدین رضوی خرم، استاندار جدید آذربایجان شرقی که وزیر کشور هم در آن حضور داشت، یکی از حاضران با رفتن بر روی سن، به صورت خرم رضوی سیلی زد.

 

در آیین معارفه زین‌العابدین خرم رضوی استاندار آذربایجان شرقی با حضور وزیر کشور، یکی از شرکت کنندگان با رفتن بر روی سن، به صورت وی سیلی زد. هنوز انگیزه او از این اقدام مشخص نشده است.

استاندار آذربایجان شرقی

چه کسی به استاندار آذربایجان شرقی سیلی زد؟

 کسی که امروز به خرم، فرمانده پیشین سپاه و استاندار جدید آذربایجان شرقی، سیلی زد، "علیزاده" نام دارد و از «پرسنل نیروهای مسلح» است و «به‌دلایل نامشخص و خصومت شخصی» این سیلی را نواخته است.

هنوز مشخص نیست این فرد به کدام دسته از نیروهای مسلح وابسته است و چه دشمنی شخصی با استاندار جدید داشته است. 

در واکنش به سیلی زدن به استاندار جدید آذربایجان شرقی، دادستان تبریز گفته هویت کسی که امروز به استاندار جدید آذربایجان شرقی سیلی زد روشن شده و برای بررسی این «حادثه دستور فوری صادر کرده است»

استاندار جدید آذربایجان شرقی پس از مراسم معارفه گفت: سیلی امروزی که در مراسم خوردم، از جنس همان سیلی‌هایی‌است که وقتی در جنگ سوریه در اسارت بودم، از دشمن می‌خوردم ولی این سیلی را می‌بخشم.

 

 

دستور فوری دادستان تبریز درباره «سیلی به استاندار جدید

گفته می‌شود فرد حمله کننده به استاندار جدید آذربایجان شرقی، یکی از کارکنان سپاه عاشوراست و بنا بر دلایل شخصی این اقدام را انجام داده است.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی تبریز اعلام کرد: این دادستانی دستور فوری برای بررسی حادثه حمله به استاندار جدید آذربایجان شرقی را صادر کرد.

بابک محبوب علیلو ضمن ابراز تاسف از این اتفاق، به ایرنا گفت: بلافاصله پس از پایان جلسه تودیع و معارفه استانداران پیشین و جدید آذربایجان شرقی در تالار اجتماعات مصلای تبریز، دستور فوری برای بررسی ابعاد مختلف این حادثه از سوی دادستانی صادر شد.

وی اظهار کرد: بر همین اساس و هم اکنون اقدامات قانونی برای بررسی موضوع توسط دادستانی مرکز آذربایجان شرقی در دست اقدام است.

محبوب علیلو اعلام کرد: هویت شخص ضارب استاندار آذربایجان شرقی مشخص شده است.

گفته می‌شود فرد حمله کننده به استاندار جدید آذربایجان شرقی، یکی از کارکنان سپاه عاشوراست و بنا بر دلایل شخصی این اقدام را انجام داده است.

استاندار آذربایجان شرقی

 

 

 

واکنش احمد زیدآبادی به سیلی زدن به صورت استاندار آذربایجان شرقی

 

احمد زیدآبادی: برخورد فیزیکی در جریان معرفی استاندار آذربایجان شرقی مایۀ تأسفِ بسیار است.

احمد زیدآبادی در واکنش به این اتفاق نوشت: "برخورد فیزیکی در جریان معرفی استاندار آذربایجان شرقی مایۀ تأسفِ بسیار است.  این نوع برخورد‌ها نشانۀ خشم متراکم و همراه با از دست رفتنِ تاب‌آوری قشری از ایرانیان در فقدان راهکار تعریف شده‌ای برای تعامل مدنی بین اجزاء جامعه و حکومت است. از این قبیل برخورد‌ها با هر فرد و به هر انگیزه‌ای، نباید به شوق آمد و خوشحال شد؛ چون اگر رسم شود، رسم بدی خواهد شد با پیامد‌هایی مهیب!"

واکنش مجلس شورای اسلامی به سیلی خوردن استاندار آذربایجان شرقی 

علی علیزاده، نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به انتشار کلیپی که در آن به استاندار آذربایجان شرقی سیلی زده شده است، گفت: فردی که اقدام سیلی به استاندار آذربایجان‌شرقی می‌کند از همکاران سابق وی بوده است.  قطعاً انگیزه این فرد مشکلات و خصومت شخصی بوده است و ربطی به انتصاب استاندار و یا حتی سخنان وی نداشته است چرا که اساساً در بدو ورود استاندار و آغاز سخنان وی اقدام به چنین حرکت می کند. 

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی همچنین ضمن انتقاد از ضعف برگزاری مراسم یادآور شد: متأسفانه در این مراسم امنیتی و کنترلی وجود نداشت و این از ضعف مدیریت در برگزاری مراسم است.

منبع: فرارو

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied