شمانیوز
شما نیوز

بیت کوین

قیمت بیت کوین سقوط می کند | هشدار به سرمایه گذاران بیت کوین

قیمت بیت کوین در روزهای اخیر رشد چشمگیری داشته است و کارشناسان بازار ارزهای دیجیتال درخصوص آینده بیت کوین به سرمایه گذاران، هشدار داده اند.

قیمت بیت کوین سقوط می کند | هشدار به سرمایه گذاران بیت کوین

به گزارش شما نیوزبیت کوین در بین ارزهای دیجیتال بسیار محبوب است. سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال نسبت به بیت کوین دیدگاه مثبتی دارند. بیت کوین در دو سال اخیر با جهش قیمتی بالایی داشته است. بیت کوین را پادشاه ارزهای دیجیتال می نامند و آینده خوبی را برای آن پیش بینی می کنند. بیت کوین در مسیر رشد قرار دارد و این موضوع، خوشحالی سرمایه گذاران این ارز را به دنبال دارد.
بزرگ ترین ریزش قیمت بیتکوین مربوط به رسیدن قیمت آن از ۲۰ هزار و ۸۹ دلار به ۱۱۱۱ دلار بود. این رمز در هر دو سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ نیز در مقاطعی ریزش های ۶۱ درصدی و ۵۴ درصدی را تجربه کرد و چرخه خرسی ۲۰۲۱ می تواند قیمت آن را به چیزی حدود ۱۲ هزار تا ۱۵ هزار دلار برساند.
صندوق پوشش ریسک پنترا کپیتال در یادداشتی به معامله گران هشدار منتظر ریزش بسیار شدید قیمت بیت کوین پس از پایان چرخه صعودی فعلی باشند تا جایی که مدل سازی های صورت گرفته توسط این موسسه نشان می دهد ارزش بیتکوین ممکن است در این مرحله تا ۸۰درصد ریزش کند. ریزش ۸۰ درصدی بیتکوین برای این رمز خیلی دور از دسترس نیست و بررسی های تاریخی نیز نشان می دهد قیمت بیتکوین در سال های ۲۰۱۳، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ نیز چنین سقوط هایی را تجربه کرده است.
بزرگ ترین ریزش قیمت بیت کوین مربوط به رسیدن قیمت ان از ۲۰ هزار و ۸۹ دلار به ۱۱۱۱ دلار بود. این رمز در هر دو سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ نیز در مقاطعی ریزش های ۶۱ درصدی و ۵۴ درصدی را تجربه کرد و چرخه خرسی ۲۰۲۱ می تواند قیمت آن را به چیزی حدود ۱۲ هزار تا ۱۵ هزار دلار برساند. 
«دن مورهد» مدیر موسسه پنترا کپیتال، گفت: چرخه های ریزشی همیشه در بازار هستند و در آینده نیز اتفاق خواهند افتاد. قرار نیست یک روند صعودی تا ابد ادامه داشته باشد همان طور که قرار نیست قیمت ها تا همیشه روز به روز بیشتر ریزش کنند. 
قیمت بیت کوین در اوایل سال جاری میلادی نیز به بالای ۶۰ هزار دلار رسید اما پس از آن و با اخبار منفی مداوم از طرف چین قیمت ها به شدت ریزشی شد تا جایی که بیتکوین نصف ارزش خود را از دست داد.
شمار دیگری از تحلیلگران بازار نظر کاملا متفاوتی دارند و معتقدند باید منتظر بیتکوین ۱۰۰ هزار دلاری بود. این گروه تایید ضمنی معاملات ارزهای دیجیتالی در آمریکا و کاهش شدید بیتکوین های قابل استخراج را از دلایل اصلی استدلال خود عنوان می کنند. روند قیمتی بیتکوین از آنجایی اهمیت دارد که این رمزارز با در اختیار داشتن حدود ۴۶ درصد از کل سهم ارزش بازار رمزارزها، به ویژه در ماه های اخیر به تعیین کننده ترین عامل مسیر حرکت بازار تبدیل شده است.  

قیمت بیت کوین سقوط می کند؟

قیمت بیت کوین پس از رسیدن به سقف تاریخی ۶۷ هزار دلار در روز چهارشنبه، طی دو روز اخیر کاهشی شده و در محدوده ۶۳ هزار دلار در نوسان است. با این حال همچنان برخی استراتژیست‌ها پیش‌بینی می‌کنند که صعود بعدی تا پایان سال میلادی به 100،000 دلار رخ می‌دهد.
بیت‌کوین در پی راه‌اندازی نخستینETF در بورس ایالات متحده آمریکا و همچنین ادامه سرمایه‌گذاری نهادی و سرمایه‌گذاران بزرگ موسوم به «نهنگ‌ها» در دارایی‌های رمزنگاری به این رقم تاریخی رسید. رقمی که کمتر از یک سال پیش تجربه کرده بود و اکنون مجدد از آن فراتر رفت. دفعه قبلی که در سال ۲۰۱۷ بیت‌کوین به رکورد تاریخی ۲۰ هزار دلار رسیده بود، با قوانین محدود‌کننده برخی کشورها به رکودی سه‌ساله رفت تا اینکه مجدد از سال ۲۰۲۰ هم‌زمان با همه‌گیری کرونا به رونق افتاد و رکوردها را یکی پس از دیگری جابه‌جا کرد. در شرایط فعلی نیز در حالی کمتر از دوماه و نیم تا پایان سال باقی مانده پیش‌بینی‌های متفاوتی نسبت به آینده این رمزارز وجود دارد.
۱. افراد زیادی پیش‌بینی می‌کنند که تا پایان سال باید منتظر بیت‌ کوین ۱۰۰ هزار دلاری بود، از جمله «الکساندر هاپتنر» مدیر عامل بیت‌مکس که در مصاحبه‌ای با تلویزیون بلومبرگ روز جمعه این رقم را مطرح کرد.
۲. اما گروهی دیگر از تحلیلگران، محدوده ۹۰ هزار دلار را آزمون بعدی پادشاه رمزارزها می‌دانند. فانداسترات در گزارشی در روز چهارشنبه، نوشت: اهداف اولیه صعودی بیت کوین ۷۲ هزار و 500 دلار و سپس 89 هزار دلار است و تصور می‌شود که شکست قله‌های قبلی قطعا در دسترس خواهد بود.
۳. «کتی استاکتون» بنیانگذار شرکت فیرلد استراتژیز، روز دوشنبه-قبل از آخرین رکورد-گفت که دستیابی به اوج‌های جدید یک روند بلندمدت مثبت را ایجاد می‌کند که دستیابی به رقم 89800 دلار را محتمل می‌کند.
۴. «تاد موراکیس» یکی از بنیانگذاران جی‌اس‌تی کپیتال می‌گوید: "به طور کلی بیت‌کوین همچنان یک بازار رو به جلو است." او همچنین نوشت گرچه همچنان برای خرید منتظر قیمت‌های پایین‌تر است، اما همچنان تارگت‌های 72 تا 75 هزار دلار ارقام در دسترسی خواهند بود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied