شمانیوز
شما نیوز

قیمت دلار

جدیدترین قیمت دلار در بازار امروز 2 آبان ماه | قیمت دلار افزایش یافت

امروز (یکشنبه 2 آبان ماه) در معاملات بعد از ظهر بازار آزاد تهران، جدیدترین قیمت دلار، اعلام شد.

جدیدترین قیمت دلار در بازار امروز 2 آبان ماه | قیمت دلار افزایش یافت

به گزارش شما نیوزقیمت دلار در روزهای اخیر با نوسان روبرو بوده است. روز گذشته (شنبه 1 آبان ماه) قیمت دلار در بازار آزاد تهران، افزایش یافت و برخی از کارشناسان معتقد هستند که روند افزایشی قیمت دلار، ادامه دار نخواهد بود. در حالی که قیمت دلار از اواسط شهریورماه تا اوایل مهرماه عمدتا بین ۲۷۳۰۰ تا ۲۷۶۰۰ تومان نوسان داشت؛ از ابتدای هفته گذشته، تحت تاثیر ورود سیگنال‌های منفی به بازار قیمت دلار در مدار صعودی قرار گرفت.
قیمت هر دلار آمریکا در روز گذشته (شنبه 1 آبان ماه) ۲۷ هزار و ۴۳۱ تومان بود و قیمت آن در معاملات امروز (یکشنبه 2 آبان ماه) به ۲۷ هزار و ۶۰۳ تومان در بازار آزاد رسیده است.
 امروز هر دلار آمریکا در بازار آزاد به قیمت ۲۷ هزار و ۶۰۳ تومان خرید و فروش می شود و هر یورو نیز، در بازار آزاد ۳۲ هزار و ۱۳۷ تومان قیمت خورده است.

قیمت دلار کاهش می یابد؟

برای همین به نظر نمی‌رسد این مساله بتواند قیمت دلار را افزایش دهد. اما نکته مهمی که درباره گزارش جدید FATF وجود دارد این است که این گروه در این گزارش به نوعی اعلام کرده که همچنان ریسک معامله مالی و پولی با ایران بالاست، حتی اگر تحریم‌های آمریکا برداشته شود.
پیش از این هم اعلام شده بود که ایران برای از سرگیری معاملات مالی خود با جهان، فقط نباید از دست تحریم‌های آمریکا خلاص شود. حتی در صورتی که تحریم‌های آمریکا برداشته شود، مادامی که ایران در لیست سیاه گروه ویژه اقدام مالی باشد، نمی‌تواند با کشورهای دیگر معاملات بانکی خود را آغاز کند.
اما به نظر می‌رسد فعلا مهم‌ترین خبر در هفته اول آبان ۱۴۰۰برای قیمت دلار، احتمال از سرگیری مذاکرات است. آغاز یا تعویق مذاکرات می‌تواند فورا بر قیمت دلار در بازار ایران اثر بگذارد.
بسیاری معتقدند که اگر مذاکرات آغاز نشود، ممکن است قیمت دلار به بالای ۲۸ هزار تومان برسد و رکورد جدیدی بزند. اما در مقابل در صورت آغاز مذاکرات قیمت دلار ممکن است کمی ارزان شود.
اما از طرف دیگر، معامله‌گران حرفه‌ای بازار می‌دانند که قیمت دلار حتی در صورت آغاز مذاکرات افت چندانی نخواهد داشت. کارشناسان بسیاری پیش‌بینی کرده‌اند که قیمت دلار نهایتا تا محدوده ۲۵ و ۲۶ هزار تومان پایین می‌آید. اما شاخص‌های اقتصادی ایران به نحوی است که امکان ارزانی بیشتر دلار را سخت می‌کند.

قیمت رسمی ارز در روز گذشته 1 آبان 

روز گذشته (شنبه 1 آبان ماه) هر دلار آمریکا ۴۲ هزار ریال، پوند انگلیس ۵۷ هزار و ۷۵۴ ریال و یورو ۴۸ هزار و ۸۶۵ ریال ارزش‌گذاری شد. بر پایه این گزارش، امروز هر فرانک سوئیس ۴۵ هزار و ۸۳۱ ریال، کرون سوئد چهار هزار و ۸۹۵ ریال، کرون نروژ پنج‌هزار و ۲۰ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۵۶۸ ریال، روپیه هند ۵۶۱ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۹ هزار و ۳۳۲ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۴ هزار و ۷۶ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۶ هزار و ۹۸۰ ریال، دلار هنگ‌کنگ پنج‌هزار و ۴۰۴ ریال و ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۳ ریال ارزش‌گذاری شد.
همچنین، هر دلار کانادا ۳۳ هزار و ۹۲۶ ریال، دلار نیوزیلند ۲۹ هزار و ۹۹۹ ریال، راند آفریقای جنوبی ۲ هزار و ۸۳۷ ریال، لیر ترکیه چهار هزار و ۳۷۱ ریال، روبل روسیه ۵۹۷ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۲‌ هزار و ۸۷۷ ریال، لیر سوریه ۳۴ ریال، دلار استرالیا ۳۱ هزار و ۳۵۲ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۲ ریال، دلار سنگاپور ۳۱ هزار و ۱۳۰ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۱۰۴ ریال، ۱۰ روپیه سریلانکا ۲‌هزار و ۸۶ ریال، کیات میانمار ۲۳ ریال، یکصد روپیه نپال ۳۴ هزار و ۸۶۰ ریال، یکصد درام ارمنستان هشت‌هزار و ۸۴۲ ریال و دینار لیبی ۹ هزار و ۲۵۲ ریال تعیین شد.
امروز در تابلوی بانک مرکزی هر یوان چین ۶ هزار و ۵۷۹ ریال، یکصد بات تایلند ۱۲۵ هزار و ۸۷۲ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۱۲۱ ریال، یک‌هزار وون کره‌جنوبی ۳۵ هزار و ۶۶۵ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۹ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۹ هزار و ۸۸۲ ریال، هر لاری گرجستان ۱۳ هزار و ۳۹۹ ریال، یک‌هزار روپیه اندونزی ۲‌هزار و ۹۶۸ ریال، افغانی افغانستان ۵۲۶ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۷ هزار و ۳۴۴ ریال، منات جمهوری آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۲۲ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۲ هزار و ۶۷۱ ریال، سامانی تاجیکستان سه‌هزار و ۷۲۵ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۲ هزار و ۲۳ ریال قیمت خورد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied