شمانیوز
شما نیوز

بورس

پیش بینی وضعیت بورس امروز 3 آبان ماه | بورس مثبت می شود؟

شاخص کل بورس در پایان معاملات روز شنبه (1 آبان ماه) منفی شد و آیا در روند معاملات امروز (دوشنبه 3 آبان ماه) بازار سرمایه، شاخص، می تواند به مدار صعودی بازگردد؟!

پیش بینی وضعیت بورس امروز 3 آبان ماه | بورس مثبت می شود؟

به گزارش شما نیوز: بورس در روزهای اخیر با نوسانات بسیاری روبرو بود و ریزش های بسیاری را تجربه کرد؛ علاوه براین، بورس با حاشیه های بسیاری هم روبرو بود. در در حال حاضر، بورس در شرایط مطلوبی قرار ندارد و این عوامل، موجب نگرانی سهامداران بورس را فراهم کرده است. بورس تهران برای اینکه بتواند شرایط بهتری را تجربه کند باید اعتماد سهامداران را جلب کند تا آنها سرمایه های خود را از بورس خارج نکنند. بورس تهران در پایان معاملات روز (شنبه 1 آبان ماه) منفی شد و آیا این روند در جریان معاملات امروز (دوشنبه 3 آبان) ادامه خواهد داشت؟!
برای پیش بینی بورس امروز (دوشنبه 3 آبان) به روند بازار سهام در روز کاری قبل نگاه می‌کنیم. روز شنبه شاخص کل افت 28 هزار و 688 واحدی داشت و شاخص کل هم‌وزن 9 هزار و 183 واحد نزول کرد.  شاخص کل فرابورس نیز 290 واحد پائین آمد.
در پایان معاملات ‌روز شنبه، 53 نماد رشد قیمت و 427 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 10 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 87 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز دوشنبه در بورس شرکت‌های سیمرغ (سیمرغ)، داده گستر عصر نوین (های وب) و دراوسازی اکسیر (دلر) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت‌ پتروشیمی قائد بصیر (شبصیر)، شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران (دکپسول) و شرکت ریل پرداز نوآفرین (حآفرین) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای غپینو (شرکت پارس مینو)، لپارس (شرکت پارس الکتریک) و وبملت (بانک ملت) در روز دوشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت پالایش نفت شیراز (شراز)، صنایع مادیران (مادیرا) و ذوب روی اصفهان (فروی) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در پایان معاملات روز شنبه بازار با مازاد عرضه 746 میلیارد تومانی بسته شد. در پایان معاملات شنبه 197 نماد صف فروش و 18 نماد صف خرید داشتند. ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز کاری گذشته 30 درصد افت کرد و در رقم 231 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به چهارشنبه 381 درصد افزایش یافت و 977 میلیارد تومان شد. 

بیشترین تقاضاها

در روز شنبه نماد انرژی3 (سایر اشخاص بورس انرژی) با صف‌ خرید 130 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از انرژی3، نمادهای «های وب» (شرکت داده گستر عصر نوین-های وب) و «سیمرغ» (شرکت سیمرغ) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین عرضه‌ها

روز گذشته بیشترین صف فروش نیز به وبملت (بانک ملت) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 163 میلیارد تومانی داشت. پس از وبملت، شفن (پپتروشیمی فناوران) و شاراک (شرکت پتروشیمی شازند اراک) بیشترین صف فروش داشتند.

پیش بینی بورس امروز 3 آبان ماه 

روز شنبه شاخص کل برای دومین روز متوالی افت کرد و شاخص هم وزن بیشترین سقوط یک ماه اخیر را ثبت کرد. شاخص هم وزن بیش از 9 هزار واحد سقوط کرد و 87 درصد نمادها قرمزپوش بودند. به علاوه برای پنجمین روز متوالی نقدینگی حقیقی از بازار خارج شد که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بازار 768 میلیارد تومان بود.
اما همچنان مشکل این روزهای بازار سطح پائین ارزش معاملات سهام است. در 3 روز اخیر ارزش معاملات بازار 4 هزار میلیارد تومان بوده است.
افت ارزش معاملات و رشد ارزش صف‌های بازار سهام نشان از کاهش نقدشوندگی بازار دارد. ارزش صف‌های خرید در پایان معاملات شنبه 231 میلیارد تومان و ارزش صف‌های فروش 977 میلیارد تومان بود.
در کنار موج خروج نقدینگی حقیقی از بازار، بحران نقدشوندگی و افزایش صف‌نشینی در بورس دو نکته منفی مهم این روزهای بورس تهران است. این در حالی است که پس از انتشار گزارش‌های مالی 6 ماهه انتظار می‌رفت قیمت سهام نمادهای کامودیتی محور رشد کند. رشد قیمت ارز نیز نتوانست مانع ریزش بازار در اولین روز کاری آبان ماه شود. با این وصف روندهای درونی بازار نشانی از میل به صعود ندارند. گویی بورس طلسم شده است. اما ناظران معتقدند طلسم و جادویی در کار نیست بلکه سرمایه مانند آهویی هراسان است و اگر ریسک‌ها و نااطمینانی‌ها افزایش یابد می‌ترسد و می‌گریزد. بنابراین راه برون‌رفت بازار از رکود و نزول کاهش ریسک‌های سیاسی‌-اقتصادی و افزایش اعتماد سهام‌داران به بازار سهام است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied