شمانیوز
شما نیوز

علیرضا زاکانی

جزئیات لغو حکم داماد علیرضا زاکانی | بیوگرافی داماد زاکانی و همسرش

علیرضا زاکانی در اقدامی عجیب دادماد خود را به عنوان مشاور خود در شهرداری تهران انتخاب کرد که این انتصاب با حجم وسیعی از انتقادهای مردم روبرو شد و همین موضوع، باعث شد که وی حکم داماد خود را لغو کند.

جزئیات لغو حکم داماد علیرضا زاکانی | بیوگرافی داماد زاکانی و همسرش

به گزارش شمانیوزعلیرضا زاکانی یکی از کاندیدهای ریاست جمهوری برای انتخابات دولت سیزدهم بود. پس از پیروزی سید ابراهیم رییسی بعنوان رییس جمهور دولت سیزدهم، زمزمه هایی مبنی بر حضور علیرضا زاکانی در کابینه دولت سیزدهم به گوش می رسید. علیرضا زاکانی در کابینه دولت سیزدهم به کار گرفته نشد ولی با انتخاب اعضای شورای شهر تهران، علیرضا زاکانی بعنوان شهردار تهران انتخاب شد. علیرضا زاکانی در اقدامی عجیب دادماد خود را به عنوان مشاور خود در شهرداری تهران انتخاب کرد که این انتصاب با حجم وسیعی از انتقادهای مردم روبرو شد و همین موضوع، باعث شد که وی حکم داماد خود را لغو کند.

علیرضا زاکانی در نامه‌ای خطاب به مردم، لغو حکم انتصاب حسین حیدری را اعلام کرد.

متن نامه شهردار تهران بدین شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

در برنامه‌ای که به شورای اسلامی شهر تهران ارائه کردم، هوشمندسازی کامل مدیریت شهری آنچنان اهمیت داشت که این حوزه را از ابتدا شخصا به عهده گرفتم. یکپارچه‌سازی و دسترسی به داده‌ها و اطلاعات حساس محرمانه نیازمند ایجاد تمرکز مسئولیت در فردی متخصص و کاملا مورد اعتماد و دارای فهم مشترک در کنار اینجانب بود. آنچنان که این مسئله حتی از برخی مناصب حساس و نظارتی سپرده شده به نزدیکترین بستگان مسئولان طراز اول که در ادوار گذشته توصیه و تایید شده بود هم برایم مهم‌تر و حیاتی‌تر بود.

برای رسمیت بخشیدن و رعایت شفافیت حکم رسمی صادر کردم و برای پرهیز از مضرات احتمالی به دفتر خود دستور دادم هیچگونه اثر استخدامی، مالی و حق امضا بر آن مترتب نباشد. اما این انتصاب به دلیل نسبت فامیلی، موجب شکل‌گیری ابهام و گلایه در برخی دلسوزان انقلاب و دلخوری مردم عزیزتر از جانم شد. مردمی که از ابتدای انقلاب همواره خود را در سنگر جانفشانی و فداکاری برای آنها دیده‌ام.

می‌خواهم برای مردم نوکری کنم و شهر با رای و نظر مردم اداره شود. با احترام به نظر این ولی‌نعمتان انقلاب حکم صادره برای آقای حیدری را ملغی می‌کنم.

اولین واکنش علیرضا زاکانی به انتصاب داماد خود

علیرضا زاکانی شهردار تهران چندی قبل در صفحه توییتر خود نوشت: جهت پاسخگویی خدمت عزیزان، آقای مهندس حیدری هیچ رابطه استخدامی با شهرداری و دریافتی از آن نخواهد داشت و صرفا از تجربه و دانش علمی ایشان در حوزه هوشمندسازی تهران استفاده خواهم‌ کرد. این امر غیرقانونی نبوده و این حکم صرفا برای اشراف ونظارت دقیق بنده از طریق ایشان در این پروژه مهم صادر شده‌ است.

علیرضا زاکانی

بیوگرافی حسین حیدری داماد علیرضا زاکانی

حسین حیدری, “داماد علیرضا زاکانی” شهردار تهران متولد دهه شصت و فارغ التحصیل دانشگاه شریف می باشد. او با “مریم زاکانی” دختر علیرضا زاکانی، شهردار فعلی تهران در دولت آیت الله رئیسی ازدواج کرده و یک فرزند پسر دارد.

سوابق و شغل حسین حیدری داماد علیرضا زاکانی

حیدری بعد از فارغ التحصیلی در شرکت عرش مشغول بکار شد و شغل فعلی او مشاور و دستیار شهردار تهران است که در آبان ۱۴۰۰ از سوی علیرضا زاکانی (پدر همسرش) به این سمت منصوب شد

شرکت عرش با شرکت‌های بزرگ و معتبری چون راه‌آهن، بانک صادرات، همراه اول، بیمه تامین اجتماعی، دانشگاه صنعتی شریف و صندوق جمعیت سازمان ملل متحد همکاری دارد.

شرکت عمید رایانه شریف (عرش) در سال ۸۹ توسط چند نفر از فارغ‌التحصیلان برتر دانشگاه صنعتی شریف تاسیس شد و فعالیت این شرکت در زمینه طراحی اپلیکیشن و سامانه‌های تحت وب است و  اپلیکیشن‌های تلفن همراه «بادوم»، «خندوانه» و «گریپ‌فروت» را طراحی کرده است.

ازدواج با مریم زاکانی دختر علیرضا زاکانی

حسین حیدری سال ها پیش با “مریم زاکانی” فرزند علیرضا زاکانی ازدواج کرده و یک پسر دارد و مهریه همسرش مریم زاکانی ۱۴ سکه بهار آزادی است.

گفتنی است مریم زاکانی فارغ‌التحصیل رشته کامپیوتر از دانشگاه صنعتی شریف است و مدرک کارشناسی ارشدش را نیز از دانشکده فناوری فدرال لوزان سوئیس در رشته علوم انسانی دیجیتال اخ کرده است.

مریم زاکانی بعد از فارغ التحصیلی در شرکت دانش‌ بنیان عمید رایانه شریف با نام اختصاری (عرش) مشغول بکار شد که در زمینه طراحی اپلیکیشن، سامانه‌های تحت وب و اینترنت اشیا فعالیت دارد.

مریم دو خواهر به نام‌های طیبه و زینب دارد و خواهرش زینب با برادر مسعود فیاضی (معاون علیرضا زاکانی در مرکز پژوهش‌های مجلس) ازدواج کرده است.

همکاری شرکت عرش با برنامه خندوانه باعث آشنایی رامبد جوان و حسین حیدری شد. جوان و حیدری شرکتی به نام «ایده نگار عرش» را تاسیس کردند. رامبد جوان عضو هیئت مدیره و حسین حیدری مدیر عامل این شرکت هستند.

مشاور و دستیار شهردار تهران

علیرضا زاکانی، شهردار تهران در حکمی حسین حیدری را به عنوان مشاور و دستیار ویژه شهردار در حوزه هوشمندسازی، فناوری‌های نوین و نوآوری شهری منصوب کرد اما با واکنش گسترده روبرو شد و این حکم را لغو کرد.

منبع: ایرنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied