شمانیوز
شما نیوز

قیمت دلار

قیمت رسمی دلار امروز 6 آبان ماه | قیمت دلار ثابت ماند

امروز (پنجشنبه 6 آبان‌ماه) بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز عمده و اصلی را اعلام کرد.

قیمت رسمی دلار امروز 6 آبان ماه | قیمت دلار ثابت ماند

به گزارش شما نیوزقیمت دلار در روزهای اخیر با نوسان روبرو بوده است. روز گذشته (چهارشنبه 5 آبان ماه) قیمت دلار در بازار آزاد تهران، کاهش یافت و برخی از کارشناسان معتقد هستند که روند افزایشی قیمت دلار، ادامه دار نخواهد بود. در حالی که قیمت دلار از اواسط شهریورماه تا اوایل مهرماه عمدتا بین ۲۷۳۰۰ تا ۲۷۶۰۰ تومان نوسان داشت. امروز (پنجشنبه 6 آبان ماه) قیمت دلار در بازار آزاد تهران با نوسان روبرو شد.
امروز (پنجشنبه 6 آبان ماه) قیمت هر دلار آمریکا ۴۲ هزار ریال، پوند انگلیس ۵۷ هزار و ۶۸۹ ریال و یورو ۴۸ هزار و ۷۱۷ ریال ارزش‌گذاری شد.
برپایه این گزارش، امروز هر فرانک سوئیس ۴۵ هزار و ۷۴۴ ریال، کرون سوئد چهار هزار و ۸۹۴ ریال، کرون نروژ چهارهزار و ۹۹۷ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۵۴۹ ریال، روپیه هند ۵۶۰ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۹ هزار و ۱۹۶ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۴ هزار و ۲۲۳ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۶ هزار و ۹۲۹ ریال، دلار هنگ‌کنگ پنج‌هزار و ۴۰۱ ریال و ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۱ ریال ارزش‌گذاری شد.
همچنین، هر دلار کانادا ۳۴ هزار و ۳۷ ریال، دلار نیوزیلند ۳۰ هزار و ۱۳۶ ریال، راند آفریقای‌جنوبی ۲ هزار و ۷۹۳ ریال، لیر ترکیه چهار هزار و ۴۱۳ ریال، روبل روسیه ۵۹۷ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۲‌ هزار و ۸۷۹ ریال، لیر سوریه ۳۴ ریال، دلار استرالیا ۳۱ هزار و ۵۶۱ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۰ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۱ ریال، دلار سنگاپور ۳۱ هزار و ۱۵۱ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۱۹۰ ریال، ۱۰ روپیه سریلانکا ۲‌هزار و ۸۵ ریال، کیات میانمار ۲۳ ریال، یکصد روپیه نپال ۳۴ هزار و ۸۲۶ ریال، یکصد درام ارمنستان هشت‌هزار و ۸۱۱ ریال و دینار لیبی ۹ هزار و ۲۳۶ ریال تعیین شد.
امروز در تابلوی بانک مرکزی هر یوان چین ۶ هزار و ۵۷۲ ریال، یکصد بات تایلند ۱۲۶ هزار و ۲۰۸ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۱۱۲ ریال، یک‌هزار وون کره‌جنوبی ۳۵ هزار و ۸۵۲ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۸ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۹ هزار و ۸۴۳ ریال، هر لاری گرجستان ۱۳ هزار و ۳۳۴ ریال، یک‌هزار روپیه اندونزی ۲‌هزار و ۹۶۱ ریال، افغانی افغانستان ۴۶۲ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۷ هزار و ۳۰۸ ریال، منات جمهوری آذربایجان ۲۴ هزار ۷۲۰ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۲ هزار و ۷۵۵ ریال، سامانی تاجیکستان سه‌هزار و ۷۳۳ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۲ هزار و ۲۲ ریال قیمت خورد.

قیمت دلار پایین می آید؟

برای همین به نظر نمی‌رسد این مساله بتواند قیمت دلار را افزایش دهد. اما نکته مهمی که درباره گزارش جدید FATF وجود دارد این است که این گروه در این گزارش به نوعی اعلام کرده که همچنان ریسک معامله مالی و پولی با ایران بالاست، حتی اگر تحریم‌های آمریکا برداشته شود.
پیش از این هم اعلام شده بود که ایران برای از سرگیری معاملات مالی خود با جهان، فقط نباید از دست تحریم‌های آمریکا خلاص شود. حتی در صورتی که تحریم‌های آمریکا برداشته شود، مادامی که ایران در لیست سیاه گروه ویژه اقدام مالی باشد، نمی‌تواند با کشورهای دیگر معاملات بانکی خود را آغاز کند.
اما به نظر می‌رسد فعلا مهم‌ترین خبر در هفته اول آبان ۱۴۰۰برای قیمت دلار، احتمال از سرگیری مذاکرات است. آغاز یا تعویق مذاکرات می‌تواند فورا بر قیمت دلار در بازار ایران اثر بگذارد.
بسیاری معتقدند که اگر مذاکرات آغاز نشود، ممکن است قیمت دلار به بالای ۲۸ هزار تومان برسد و رکورد جدیدی بزند. اما در مقابل در صورت آغاز مذاکرات قیمت دلار ممکن است کمی ارزان شود.
اما از طرف دیگر، معامله‌گران حرفه‌ای بازار می‌دانند که قیمت دلار حتی در صورت آغاز مذاکرات افت چندانی نخواهد داشت. کارشناسان بسیاری پیش‌بینی کرده‌اند که قیمت دلار نهایتا تا محدوده ۲۵ و ۲۶ هزار تومان پایین می‌آید. اما شاخص‌های اقتصادی ایران به نحوی است که امکان ارزانی بیشتر دلار را سخت می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied