شمانیوز
شما نیوز

اخبار حوادث

اهدای عضو دختر 17 ساله راز مرگ مشکوکش را فاش کرد | آثار جنایت در زمان اهدای عضو دختر 17 ساله

کادر درمان بیمارستان هنگام بررسی جسد دختر 17 ساله‌ای که قرار بود اهدای عضو شود با مشاهده آثار کبودی روی گردنش موضوع را به بازپرس جنایی تهران اطلاع دادند.

اهدای عضو دختر 17 ساله راز مرگ مشکوکش را فاش کرد | آثار جنایت در زمان اهدای عضو دختر 17 ساله

به گزارش شمانیوزدختر 17 ساله با اهدای عضو خود باعث نجات بیماران نیازمند اهدای عضو شد. زمان اهدای عضو کادر بیمارستان متوجه آثار کبودی روی گردن دختر بیچاره شدند. رمزگشایی مرگ این دختر 17 ساله بعد از اهدای عضو و پزشک قانونی توسط بازپرس جنایی در حال بررسی است.

 شامگاه سه‌شنبه 4 آبان، مسئولان بخش اهدای عضو بیمارستان مسیح دانشوری در تماس با بازپرس محمد تقی شعبانی اعلام کردند پیکر دختر 17 ساله‌ای را که دچار مرگ مغزی شده، برای اهدای عضو از بیمارستان الغدیر به این بیمارستان منتقل کرده‌اند اما آثار کبودی روی گردنش دیده می‌شود و همین موضوع مرگ وی را مشکوک کرده است.

به‌دنبال این تماس و با توجه به حساس بودن ماجرا، بازپرس شعبه دهم دادسرای امور جنایی پایتخت و تیم جنایی شبانه راهی بیمارستان شدند. با معاینه جسد و در بررسی‌های اولیه آنها با آثاری روی گردن دختر نوجوان مواجه شدند که نشان می‌داد آثار کبودی به خاطر فشرده شدن گردن با طناب است.

این آثار دو احتمال را برای بازپرس جنایی مطرح کرد. نخست اینکه دخترک با طناب خفه شده و به قتل رسیده است و فرضیه دوم خودکشی دختر جوان بود. بنابراین در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد 27 مهر گزارش خودکشی دختر نوجوان به مأموران کلانتری 136 فرجام اعلام شده است. زمانی که مأموران راهی محل شدند که خانه‌ای قدیمی در محله شمیران نو بود جسد دختر نوجوان را در حالی که با طناب خود را حلق آویز کرده بود، پیدا کردند.

دختر نوجوان بلافاصله به بیمارستان منتقل شد اما معاینات پزشکی قانونی حکایت از آن داشت که او دچار مرگ مغزی شده است. با انجام کارهای پزشکی و ضمن توافق خانواده قربانی در رابطه با اهدای عضو، دختر نوجوان به بیمارستان مسیح دانشوری منتقل شد تا اعضای بدن او اهدا شود.

اهدای عضو

به‌دنبال این اطلاعات، بازپرس جنایی و تیم تحقیق راهی خانه دختر نوجوان به نام مینا شدند. پدر مینا در تحقیقات گفت: 7 فرزند دارم و روز حادثه مینا و دو برادر و چهار خواهرش در خانه بودند. آن روز به همراه چند نفر از اقوام برای خرید گوسفند راهی لواسان شدیم. گوسفند را که خریدیم به خانه برگشتیم اما از مینا خبری نبود. هر چه دنبال او گشتم او را پیدا نکردم تا اینکه جسد حلق آویز او را در زیرزمین خانه پیدا کردیم.

در ادامه تحقیقات برادر مینا گفت: خواهرم دختر شادی بود و امید زیادی به زندگی داشت. امکان ندارد خواهرم خودکشی کرده باشد چون او حتی برای روز بعدش هم کلی برنامه داشت.

در حالی که اعضای بدن دختر 17 ساله روز گذشته اهدا شد، تحقیقات برای رازگشایی از علت اصلی مرگ از سوی بازپرس جنایی ادامه دارد.

در ادامه به حوادث دیگری که رخ داده است می‌پردازیم:

مرگ 3 کارگر بر اثر استنشاق گاز نیتروژن

انتشار گاز نیتروژن در شرکت فولاد ناب آرش ابهر، جان 3 کارگر را گرفت و 4 نفر دیگر را مسموم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، عصر سه‌شنبه مرکز فوریت‌های پزشکی ابهر در تماسی تلفنی از وقوع حادثه ای در شرکت فولاد ناب آرش در یکی از شهرک‌های صنعتی ابهر مطلع شد و بلافاصله ۳ دستگاه آمبولانس فوریت‌های پزشکی قروه، ابهر و پایگاه اورژانس ریلی به محل حادثه اعزام شدند.

نخستین بررسی‌ها نشان داد 7 کارگر شرکت بر اثر استنشاق گاز نیتروژن دچار حادثه شده‌اند که ۳نفر از کارگران در محل حادثه فوت کردند.

شاهدان اظهار داشتند ،نخست یک نفر از کارگران دچار حادثه گاز گرفتگی شد اما  ۲ نفر دیگر به کمک به وی شتافتند و آنها نیز دچار مسمومیت شدید گازگرفتگی نیتروژن شده و در دم جان خود را از دست دادند.همچنین ۴ کارگر دیگر هم مسموم شدند که ۳ نفر آنها از بیمارستان مرخص و یک نفر در بیمارستان الغدیر ابهر تحت مراقبت‌های درمانی است. علت دقیق حادثه و فوت کارگران توسط مراجع قانونی در دست بررسی است.

ادعای قتل در پرونده گازگرفتگی

با گذشت بیش از 4 ماه از مرگ مشکوک دختر جوان در خانه‌اش، تیم جنایی یکی از دوستان او را به عنوان مظنون در قتل بازداشت کرد.

25 خرداد امسال گزارش گازگرفتگی و مرگ دختر جوانی از سوی مأموران کلانتری 102 نواب به بازپرس ساسان غلامی اعلام شد. به دنبال اعلام این خبر تحقیقات به دستور بازپرس جنایی آغاز شد.نخستین  بررسی‌ها نشان می‌‌داد  که دختر جوان به تنهایی در این خانه زندگی می‌‌کرده و وقتی خانواده‌اش از وی بی خبر ماندند، برای گرفتن خبری از او وارد خانه‌اش شدند در حالی جسد دختر جوان را در آشپزخانه  پیدا کردند که بوی شدید گاز خانه را پر کرده بود.

جسد به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی پایتخت به پزشکی قانونی منتقل شد و کارشناسان علت مرگ را گازگرفتگی عنوان کردند اما خانواده دختر جوان مدعی شدند که دخترشان به قتل رسیده و خواهان رسیدگی به این پرونده و دستگیری قاتل شدند.

در تحقیقاتی که کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت انجام دادند، مشخص شد که دختر جوان از مدتی قبل با پسری به نام سروش آشنا بوده و باتوجه به اینکه سروش آخرین نفری بوده که با دختر جوان صحبت کرده بود، احتمال دست داشتن او در مرگ مطرح و به دستور بازپرس جنایی پسر جوان  بازداشت شد. وی در تحقیقات گفت: سه سال قبل در کافه‌ای با این دختر آشنا شدم. رابطه‌مان از همان موقع شروع شد اما به واسطه شیوع کرونا کمتر از هم خبر داشتیم  تا اینکه از یک سال قبل دوباره ارتباط‌مان بیشتر شد او  چند روز قبل از این حادثه به  من گفت می‌‌خواهد دکوراسیون خانه‌اش را تغییر دهد و از من خواست یک طراح داخلی برایش پیدا کنم. روز حادثه قرار بود برایم موقعیت خانه‌اش را بفرستد که نفرستاد و دیگر جواب نداد بعد هم متوجه مرگش شدم.

به دستور بازپرس جنایی، پسر جوان برای تحقیقات بیشتر بازداشت شد.

منبع: ایران

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied