شمانیوز
شما نیوز

قیمت خودرو

پیش بینی قیمت خودرو در هفته دوم آبان ماه | قیمت خودرو افزایش می یابد؟

قیمت خودرو در روزهای اخیر روند صعودی را پشت سر گذاشته است و آیا قیمت خودرو در هفته دوم آبان ماه همچنان، صعودی خواهد بود؟!

پیش بینی قیمت خودرو در هفته دوم آبان ماه | قیمت خودرو افزایش می یابد؟

به گزارش شما نیوز: در روزهای اخیر قیمت خودرو با روند افزایشی روبرو بود. هر چند مجلس با واردات خودروهای خارجی به کشور موافقت کرده است ولی این موضوع، موجب کاهش قیمت خودرو در بازار نشده است. مردم از افزایش چشمگیر قیمت خودرو نگران هستند و معتقد هستند افزایش قیمت خودرو غیر اصولی است. قیمت خودرو همچنان در حال افزایش است و نیاز است که مسوولان در این خصوص ورود کنند.
بازار خودرو هر چند راکد است اما نوسان قیمت دلار، خودرو را گران کرد. با این حال، وزیر صمت وعده داده است که خودرو را ارزان می‌کند. آیا قیمت خودرو در هفته دوم آبان ارزان می‌شود؟
خرید و فروش خودرو قفل شده است. با این حال، فروشندگان خودروهای خود را با قیمت بالا آگهی می‌کنند و حاضر نیستند خودرو خود را با قیمت پایین بفروشند.
فروشندگان خودرو می‌گویند پروسه بررسی طرح واردات خودرو طولانی شده و به نظر می‌رسد ابهامات این طرح هنوز برای دولتمردان برطرف نشده است.
حتی بازار آزاد هم به عدم اجرای طرح‌های دولتمردان واکنش نشان داد. بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت خودروهای ایرانی مانند پژو ۲۰۷ در روز چهارشنبه ( ۵ آبان ۱۴۰۰) با افزایش یک تا سه میلیون تومانی همراه بود. همچنین قیمت دنا معمولی افزایش پیدا کرد و با قیمت ۳۲۸ میلیون تومان معامله می‌شود.
اما آیا واردات خودروهای خارجی منتفی شده است؟ دبیر انجمن واردکنندگان خودرو معتقد است: واردات خودرو منتفی نیست. مجلس و بانک مرکزی در حال بررسی این طرح هستند. یکی از دغدغه‌های دولت واردات خودرو به شرط ثبات نرخ ارز است.
«مهدی دادفر» در این خصوص، گفت: ابهامات در اجرای طرح‌های خودرویی باعث شده است که خودروهای ایرانی در بازار گران شوند؛ با این حال وزیر وعده داده است که خودرو تا پایان سال ارزان می‌شود اما چگونه هنوز معلوم نیست؟

پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته دوم آبان ماه

دادفر در پیش‌بینی خود با اشاره به قیمت خودروها، بیان کرد: خودرو ارزان نمی‌شود و برنامه‌ای برای کاهش قیمت خودرو وجود ندارد. پیش‌بینی می‌شود قیمت خودرو در هفته دوم آبان ماه نوسان افزایشی داشته باشد.
گزارش‌ها حاکی از این است یکی از دغدغه‌های دولت برای واردات خودروهای خارجی، تامین ارز است.
هر چند واردکنندگان بارها اعلام کرده‌اند که واردات خودرو نقشی در افزایش قیمت دلار ندارد و قرار است خودروهای خارجی را با سرمایه‌های ایرانیان خارج از کشور به ایران وارد کنند اما این گفته‌ها برای دولتمردان قابل درک نیست.
با این حال، سیدرضا فاطمی‌امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت، بار دیگر در توییتی اعلام کرده که که وزارتخانه متبوع او طرح‌هایی را برای صنعت خودرو طراحی کرده است که سبب می‌شود قیمت خودرو تا پایان سال ارزان شود. بازار اما همچنان نسبت به برنامه‌های دولت واکنشی نشان نداده است.
هفته گذشته هم دوباره دولت برای چندمین بار به واردات خودرو چراغ سبز نشان داد و همین مساله تعداد فروشندگان خودرو را زیاد کرد. هر چند دولت به کاهش قیمت خودروها خوشبین است اما فعلا فروشندگان حاضر نیستند خودروهای خود را ارزان بفروشند.

تولید خودرو افزایش می یابد

وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: تا پایان سال دست‌کم ۱۰۰ هزار خودرو بیش از برنامه طراحی شده امسال تولید خواهد شد، همچنین تولید در سال آینده ۱.۶ میلیون دستگاه خواهد شد و دیگر قرعه‌کشی نخواهیم داشت.
فاطمی امین در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه صادرات خودرو امکان‌پذیر است، افزود: امسال امکان صادرات وجود داشت اما به دلیل نیاز داخل از خودرو سازان خواستیم نگاه به داخل داشته باشند گرچه می‌توانند قطعات خودرو صادر کنند.
وی خاطرنشان‌کرد: از هم اکنون برای صادرات خودرو برنامه‌ریزی شده و در همین زمینه سازمان توسعه تجارت جلساتی با خودروسازان برگزار کرده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اکنون سایت گروه صنعتی ایران خودرو در کشور جمهوری آذربایجان فعال است و در چند کشور دیگر نیز در حال فعال کردن دیگر سایت‌ها هستیم و در ماه‌های آتی خبرهای خوبی در این زمینه خواهیم داشت.
فاطمی امین از فعال‌سازی یکی از این خطوط در آینده نزدیک خبر داد و گفت: آبان ماه به کشوری که دو خط خودروسازی فعال داریم، سفر خواهم کرد و با  نخست وزیر و صنعتگران این کشور ملاقات‌هایی خواهیم داشت تا خطوط تولید ایران خودرو و سایپا فعال شوند.
وی همچنین در خصوص واردات خودرو، تصریح‌کرد: واردات خودرو در مجموع می‌تواند برای این صنعت مفید باشد، اما در مقطع کنونی و به دلیل اینکه تعادل ارزی کشور به هم می‌ریزد، مناسب نیست.
وی یادآور شد: اکنون صنعت خودرو با مشکلاتی مواجه است و از مدیران صنعت خواسته‌ایم کیفیت تولید و همچنین رضایت مشتریان را افزایش دهند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین عرضه خودرو در بورس را مفهومی نادرست برشمرد و یادآور شد: بورس سازوکاری برای کامودیتی‌ها و کالاهای پایه‌ای دارد و خودرو به هیچ عنوان در مصداق آن قرار نمی‌گیرد.
در این مراسم علاوه بر وزیر صنعت، معاون امور صنایع وزارتخانه، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، برخی نمایندگان مجلس، مدیرعامل ایران‌خودرو و اعضای انجمن‌های خودروسازان و قطعه سازان خودرو حضور داشتند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied