شمانیوز
شما نیوز

اخبار اقتصادی | ارز دیجیتال | اتریوم

قیمت اتریوم افزایش یافت

قیمت اتریوم روند صعودی خود را طی می کند

قیمت اتریوم افزایش یافت

 

اتریوم با نماد اختصاری ETH یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۵۰۳.۵۱ میلیارد دلار، در رتبه ۲ بازار قرار داشته و سهم ۱۸.۴۶ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.

کریس وستون، مدیر بخش تحقیقات در کارگزاری پپراستون Pepperstone که در ملبورن مستقر است، در این باره گفت: اگر ما در تجارت اروپا و ایالات متحده رشد کنیم، من را شگفت زده نمی‌کند. در حال حاضر این یک پیشرفت هیولایی است و بسیار قوی به نظر می‌رسد.

تاریخچه قیمت اتریوم

قیمت اتریوم از ابتدا تا به حال، دستخوش نوسانات زیادی شده است. تیم قوی توسعه‌دهنده این رمزارز، از همان ابتدا دغدغه‌های مهمی برای توسعه شبکه اتریوم داشتند و به همین دلیل، کاربردهای زیادی برای این رمزارز تعریف شد. کاربردی شدن هرچه بیشتر شبکه اتریوم و استفاده از آن به عنوان بستری برای پیاده‌سازی قراردادهای هوشمند و توسعه رمزارزهای دیگر شبکه‌ها، باعث قدرت گرفتن این شبکه به لحاظ بنیادی شد و همین مسئله، روی قیمت لحظه ای اتریوم نیز تاثیر زیادی گذاشت.

تغییرات قیمت اتریوم در سال ۲۰۲۱

اتریوم سال ۲۰۲۱ را طوفانی شروع کرد. در ژانویه ۲۰۲۱ بود که قیمت لحظه ای اتریوم به طور مداوم در حال افزایش بود و رمزارز اتر این ماه را با قیمت ۱۳۰۰ دلار به پایان رساند. این تغییر چشمگیر قیمت اتریوم، از چند عامل مختلف نشات می‌گرفت. یکی از این عوامل، افزایش قیمت بیت کوین به دلیل روی آوردن سرمایه‌گذاران سازمانی به سمت این رمزارز بود. عامل دیگر، بهبودها و تغییرات مداوم روی شبکه اتریوم بود. دلیل دیگر، افزایش استفاده پروژه‌های مختلف از اتریوم بود؛ پروژه‌هایی مانند صرافی‌های غیرمتمرکز مثل یونی سواپ، پلتفرم‌های وام‌دهی مانند کامپوند، پلتفرم‌های خرید و فروش NFT مانند OpenSea و…اتریوم در سال ۲۰۲۱ موفق شد سقف قیمتی خود را جا‌به‌جا کند و برای اولین بار در تاریخ خود، به قیمت ۴۳۰۰ دلار رسید. با این وجود، این رمزارز موفق نشد این سقف قیمتی را حفظ کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied