شمانیوز
شما نیوز

معلمان

ابلاغ بخشنامه جدید برای مسکن معلمان | جزییات بخشنامه مسکن معلمان

دستورالعمل اجرایی بسته تحولی مسکن سالجاری معلمان به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ شد.

ابلاغ بخشنامه جدید برای مسکن معلمان | جزییات بخشنامه مسکن معلمان

به گزارش شما نیوز: معلمان جزو قشر زحمت کش جامعه هستند و نقش آن ها در ارتقای سطح فرهنگی جامعه غیر قابل انکار است. معلمان و فرهنگیان، نیازمند توجه بیشتر مسوولان دولتی هستند. از طرفی دیگر، حقوق معلمان نیازمند اصلاح است و معلمان به میزان حقوق دریافتی خود اعتراض دارند. معلمان معتقد هستند که حقوق آن ها نسبت به سایر مشاغل کم است و باید افزایش یابد. 
دستورالعمل اجرایی بسته تحولی مسکن «سال 1400» فرهنگیان ابلاغ شد. این دستورالعمل دارای 7 بند است که در ادامه به آن اشاره شده است:
1- تقویت و استمرار کارگروه مسکن استانی بر اساس ماده 5 تفاهم‌نامه با ترکیب اعضاء درون و برون سازمانی به منظور تحقق اهداف کمی تفاهم‌نامه.
2- شناسایی ظرفیت‌های خالی و تکمیل نشده طرح اقدام ملی در تمام شهرستان‌های استان به استناد نامه مورخ 16 شهریور 1400 معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه، مسکن و شهرسازی.
3- معرفی متقاضیان واجد شرایط به اداره کل راه و شهرسازی استان و شرکت عمران شهر جدید برای اختصاص واحدهای جذب نشده پروژه‌های اقدام ملی.
4- استفاده از ظرفیت شوراهای آموزش و پرورش استان و حمایت استاندار برای ساماندهی وضعیت مسکن فرهنگیان.
5- تعامل با بنیاد مسکن استان برای برخورداری فرهنگیان ساکن شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت از برنامه‌های حمایتی تأمین مسکن اقشار مختلف جامعه و تسهیلات این بخش.
6- توجه به اولویت گروه‌های هدف (زنان سرپرست خانوار، زوجین فرهنگی، کارکنان بالای 20 سال سابقه خدمت و بازنشستگان) جهت بهره‌مندی از مزایا و تسهیلات طرح اقدام ملی و تفاهم‌نامه.
7- هماهنگی با اداره کل راه و شهرسازی استان، شرکت عمران شهرهای جدید و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جهت بازدید متقاضیان از نحوه پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مسکونی.

مشکل فرهنگیان رنگ واقعیت به خود می گیرد؟

پیشتر، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ با اشاره به کسری بودجه دولت درباره لایحه رتبه‌بندی معلمان گفت: پیش‌بینی‌های مالی صورت گرفته درباره رتبه‌بندی معلمان حاکی از این است که برای اجرایی کردن این لایحه حدود ۶۰ هزار میلیارد اعتبار مالی نیاز است که البته پیش‌بینی دولت از اعتبارات مورد نیاز بیش از اینها است.و حتی در صورت تصویب احتمالی آن، اجرای این لایحه به احتمال زیاد به سال آینده موکول خواهد شد.
همچنین، چندی قبل میرکاظمی در اولین گفتگوی تلویزیونی خود به عنوان رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه همسان سازی حقوق معلمان خلاف قانون بود، گفت: در این زمینه تجدید نظر خواهیم کرد. ١٨٠٠ میلیارد کسری بودجه آوردیم تعهدی داریم که جلوی بی انضباطی را بگیریم و اگر شرایط را مدیریت نکنیم فشار اصلی بر قشر ضعیف از جمله معلمان خواهد آمد و بنا داریم از طریق روال قانونی این کار را انجام دهیم؛ در آموزش و پرورش با یک مجوزی که مغایر با قوانین بوده احکامی را صادر کردند که اصلاح احکام سه روز طول می کشد تا آن را منطبق با قانون کنند و برای اینکه این سه روز حقوق دچار مشکل نشود از طریق فایل ماه قبل حقوق را پرداخت کردیم ولی اگر قرار به تغییر باشد باید منبع برای آن دیده شود تا بتوانیم آن را انجام دهیم چون حدود اختلاف آن هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در سال است که مغایر با برنامه است و اگر قرار بر افزایش باشد باید در دولت تعیین تکلیف شود.
اما در این بین محمدصالحی رییس فراکسیون فرهنگیان مجلس با اشاره به کسری ۴۰ درصدی بودجه گفت: ما با تصویب مالیات‌های جدید مثل مالیات بر خانه‌های خالی امید داریم که کمی از کسری بودجه برطرف شود، همانطور که گفته شد، درآمدها در نیمسال دوم مشخص می‌شود و در آن زمان می‌توانیم بگوییم که تامین اعتبار لازم انجام خواهد شد یا خیر.
حال، طرح رتبه بندی معلمان در مرحله جدیدی قرار گرفته است و باید دید دولت سیزدهم طلسم این طرح را در سال ۱۴۰۰ می شکند و تعیین تکلیف رییس جمهور برای حل همیشگی مشکل حقوق فرهنگیان رنگ واقعیت به خود می گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied