شمانیوز
شما نیوز

اخبار هنرمندان | حواشی هنرمندان| عادل فردوسی پور

عکس کمتر دیده شده از برادر عادل فردوسی پور

عکس کمتر دیده شده از برادر عادل فردوسی پور در فضای مجازی منتشر شد.

عکس کمتر دیده شده از برادر عادل فردوسی پور

عادل فردوسی پور مجری برنامه نود است. عادل فردوسی پور از گزارشگران محبوب فوتبال است. عادل فردوسی پور متولد 1353 است. عادل فردوسی پور مدرس دانشگاه صنعتی شریف است. عادل فردوسی پور علاوه بر گزارشگری و مجری تلویزیون ،‌ تهیه‌کننده، مجری تلویزیونی، صداپیشه، مترجم است.

عادل فردوسی پور

بیوگرافی عادل فردوسی پور

عادل فردوسی پور در 11مهر ماه 1353 در شهرآرا تهران زاده شد. او دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی شریف است. عادل دوران دبستان را در مدرسهٔ ذوقی گذراند و با وجود علاقهٔ بسیارش به فوتبال از درسش دور نشد و دیپلم خود را از دبیرستان البرز با معدل ممتاز گرفت.

عادل فردوسی پور

او در رشتهٔ مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شد و تحصیلات خود را در همین رشته و دانشگاه تا مقطع کارشناسی ارشد به پایان رساند. او در حال حاضر دانشجوی دکترای مدیریت رسانه دانشگاه تهران است. عنوان پایان نامه کارشناسی ارشد او «پیش بینی نتایج مسابقات فوتبال با استفاده از تحلیل های رگرسیونی» بود.وی درس زبان تخصصی صنایع را در دانشگاه صنعتی شریف تدریس می کند.

عادل فردوسی پور

ازدواج عادل فردوسی پور

عادل فردوسی پور ازدواج کرده و متاهل است اما تا به حال نامی از همسر عادل فردوسی پور برده نشده و هیچ بیوگرافی از همسر عادل فردوسی پور وجود ندارد اما عکس عادل فردوسی پور و همسرش منتشر شده است که این عکس تنها تصویر موجود از همسر عادل فردوسی پور می باشد .

عادل فردوسی پور

فعالیت های عادل فردوسی پور

فردوسی‌پور فعالیت حرفه‌ای خود از سال ۱۳۷۲ با روزنامه‌نگاری در مجلات ورزشی شروع کرد و سپس در تلویزیون نیز به عنوان گزارشگر ورزشی مشغول به کار شد. او پس از گزارشگری مسابقات فوتبال جام جهانی ۱۹۹۸ به شهرت رسید و در سال ۱۳۷۸ برنامه ۹۰ را برای بررسی فوتبال ایران طراحی و تهیه کرد. او تا سال ۱۳۹۷ که از سوی مدیریت شبکه سه کنار گذاشته شد، به اجرای ۹۰ پرداخت و این برنامه همواره از پرمخاطب‌ترین و بهترین برنامه‌های صداوسیما به‌شمار می‌رفت.

عادل فردوسی پور

عادل فردوسی‌پور در میان شخصیت‌های تلویزیونی ایرانی از محبوبیت گسترده‌ای برخوردار است و عناوینی مانند «بهترین گزارشگر فوتبال»، «بهترین مجری» و «بهترین چهره تلویزیونی» را از جشنواره‌های مختلف دریافت کرده‌است.

محبوبیت عادل فردوسی پور

عادل فردوسی‌پور یکی از محبوب‌ترین چهره‌های تلویزیونی ایران به شمار می‌رود. مجلهٔ نیوزویک در سال ۲۰۰۹ او را به عنوان یکی از بیست فرد قدرتمند ایران در نظر گرفت و مجله ورلد ساکر او را «جان ماتسن ایران» نامیده‌است  با وجود حرف و حدیث فراوان، برنامه تلویزیونی او (۹۰) بیش از یک دهه همواره مورد توجه مردم قرار داشت و به یکی از چهره‌های معتبر و محبوب کشور تبدیل شد. میزان ارسال پیام‌های متنی برنامه ۹۰ در نظرسنجی‌های فردوسی‌پور فقط تا سال ۲۰۱۱، به طور متوسط در هر برنامه حدود دو میلیون نفر بوده‌است.

فردوسی پور

گزارش فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ توسط عادل فردوسی‌پور در صفحه اینستاگرام کنفدراسیون فوتبال آسیا تعداد دنبال‌کنندگان صفحه فارسی AFC حدود سه میلیون نفر افزایش پیدا کردد و همچنین این گزارش به پنجمین لایو پربیننده دنیا و پربیننده‌ترین لایو فارسی تبدیل شود و آن نشان‌دهنده میزان بالای محبوبیت فردوسی‌پور در میان مردم بود.

عادل فردوسی پور

عادل فردوسی پور در تلویزیون

فردوسی‌پور در پایان سال ۱۳۷۳به صدا و سیما راه یافت و برای اولین بار در سال ۱۳۷۴ در بازی فوتسال جام رمضان صدایش از صدا و سیما پخش شد. او در ابتدا مسابقات تنیس را گزارش می‌کرد همچنین به گزارش یک برنامه به نام منتخب ورزشی پرداخت اطلاعات مفیدی که فردوسی پور دربارهٔ ورزش داشت، باعث شد تا با جلب اعتماد، به مرور گزارش چند دقیقه‌ای مسابقات فوتبال خارجی را به وی واگذار کنند.

عادل فردوسی پور

او پس از گزارش‌هایش در جام جهانی ۱۹۹۸، به شهرت رسید و پس از آن به عنوان گزارشگر بازی‌های زنده و مهم در برنامه‌های مختلف انتخاب شد. در آن زمان که تلفظ نادرست نام‌های خارجی در گزارش‌های فوتبال صدا و سیما زیاد اتفاق می‌افتاد، او از معدود گزارشگران مسلط به زبان انگلیسی بود که نام‌ها را هم غالباً درست تلفظ می‌کرد.

عادل فردوسی پور

فردوسی‌پور همواره کنجکاو بود که در بازی‌های فوتبالی که در شهرستان‌ها برگزار می‌شود، چه اتفاقی می‌افتد و بر اساس همین ایده او سال ۱۳۷۸ طرح اولیه برنامه ۹۰ را به مدیریت گروه ورزش شبکه سه ارائه کرد. در کمتر از ۲۰ روز او شروع به اجرای این برنامه کرد.او در این برنامه به دلیل موشکافی مسائل چالش‌برانگیزی که خط قرمز صدا و سیما به‌شمار می‌رفت، بارها توسط مدیریت شبکه ۳ و صداوسیما مورد نکوهش و توبیخ قرار گرفت.او به تدریج توانست مخاطبان بسیاری را به این برنامه جلب کند و اجرای آن را تا سال ۱۳۹۷ ادامه داد. برنامه ۹۰ سال‌های پیاپی از پرمخاطب‌ترین و بهترین برنامه‌های ساخته شده در صداوسیما بود که به‌طور متوسط در هر قسمت بیش از ده میلیون بیننده داشته‌است.

عادل فردوسی پور

فردوسی‌پور در طول فعالیت‌هایش در تلویزیون جوایز گوناگونی از جمله جوایز بهترین گزارشگر فوتبال، بهترین مجری ورزشی، بهترین چهره تلویزیونی و بهترین تهیه‌کننده را دریافت کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied