شمانیوز
شما نیوز

سمند

قیمت سمند در بازار امروز 13 آبان | قیمت سمند بالا رفت

امروز (پنجشنبه 13 آبان ماه) قیمت انواع سمند در بازار آزاد تهران، اعلام شد.

قیمت سمند در بازار امروز 13 آبان | قیمت سمند بالا رفت

به گزارش شما نیوزسمند که بعنوان خودرو ملی از آن تعبیر می شود طرفداران بسیاری در بازار خودرو ایران دارد. سمند در انواع مختلف تولید می شود و علاوه بر بازار ایران به برخی از کشورهای منطقه هم صادر می شود. سمند از بدنه و کیفیت مناسبی برخوردار است ولی قیمت این خودرو بیشتر از کیفیت و امکانات آن است. سمند در بین قشر میانسال جامعه طرفداران بالایی دارد و استحکام سمند یکی از ویژگی های این خودرو است.
شما می توانید در جدول زیر قیمت انواع خودرو سمند را مشاهده کنید:

قیمت سمند

نگاهی به آمار تولید خودرو در هفت 7 نخست 1400

بررسی آمارهای منتشر شده سامانه کدال حاکی از تولید ۵۰۱ هزار و ۶۳۵ دستگاه خودرو توسط سه خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران‌خودرو، سایپا و پارس‌خودرو از ابتدای امسال تا پایان مهرماه است. این میزان تولید در مقایسه با آمار مدت مشابه سال گذشته (تولید ۴۹۶ هزار و ۹۵ دستگاه خودرو) رشد ۱.۱ درصدی نشان می‌دهد.
برپایه این گزارش، در هفت ماهه ابتدایی امسال گروه صنعتی ایران‌خودرو موفق به تولید ۲۴۲ هزار و ۲۷۶ دستگاه خودرو شد و عنوان بزرگترین خودروساز کشور را از آن خود کرد. این گروه صنعتی توانست در این مدت ۱۵۹ هزار و ۶۱ دستگاه در گروه پژو، ۳۰ هزار و ۷۹۴ دستگاه در گروه سمند، ۲۹ هزار و ۱۹۷ دستگاه دنا، ۱۶ هزار و ۹۰۸ دستگاه رانا، سه‌هزار و ۲۴۵ دستگاه هایما، ۲‌هزار و ۹۶۸ دستگاه تارا و ۱۰۳ دستگاه پژو ۲۰۰۸ تولید کند.
برپایه این گزارش، جمع تولیدات این خودروساز در هفت ماهه ابتدایی امسال در هم‌سنجی با پارسال (۲۴۹ هزار و ۳۳۰ دستگاه) ۲.۸ درصد کاهش داشته است. آبی‌پوشان جاده مخصوص در مهرماه امسال ۳۶ هزار و ۳۴۲ دستگاه خودرو تولید کردند.

رشد قابل قبول تولیدات پارس‌خودرو

تا پایان مهرماه امسال همچنین پارس‌خودرویی‌ها موفق به تولید ۶۶ هزار و ۷۳۱ دستگاه خودرو شامل ۳۵ ‌هزار و ۳۰۲ دستگاه در گروه کوئیک (کیو ۲۰۰)، ۱۷ ‌هزار و ۷۸۶ دستگاه کوئیک معمولی، ۱۳‌هزار و ۱۴۶ دستگاه در گروه ساینا (اس۲۰۰) و ۴۹۷ دستگاه در گروه برلیانس شدند. این میزان تولید در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۹ رشد ۱۴.۵ درصدی نشان می‌دهد. جمع تولیدات این خودروساز در مهرماه امسال هشت‌هزار و ۷۱۴ دستگاه به ثبت رسید.

تولید خودرو افزایش می یابد

گفتنی است، بررسی مهمترین برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال ۱۴۰۰ حاکی از برنامه‌ریزی برای تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه انواع خودروی سواری و وانت است. با توجه به تولید ۹۸۴ هزار و ۲۰۰ دستگاه انواع سواری و وانت در سال ۹۹، رشد ۲۱.۹ درصدی در این بخش پیش‌بینی شده است.
هفته گذشته «سیدرضا فاطمی‌امین» وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاح خط تولید تارا اتوماتیک در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: تا پایان سال دست‌کم ۱۰۰ هزار خودرو بیش از برنامه طراحی شده امسال تولید خواهد شد؛ همچنین تولید در سال آینده ۱.۶ میلیون دستگاه خواهد شد و دیگر قرعه‌کشی نخواهیم داشت.
فاطمی امین در پاسخ به این پرسش که امکان‌ صادرات خودرو وجود دارد، افزود: امسال امکان صادرات وجود داشت اما به دلیل نیاز داخل از خودرو سازان خواستیم نگاه به داخل داشته باشند گرچه می‌توانند قطعات خودرو صادر کنند.
وی خاطرنشان‌کرد: از هم اکنون برای صادرات خودرو برنامه‌ریزی شده و در همین زمینه سازمان توسعه تجارت جلساتی با خودروسازان برگزار کرده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: اکنون سایت گروه صنعتی ایران خودرو در کشور جمهوری آذربایجان فعال است و در چند کشور دیگر نیز در حال فعال کردن دیگر سایت‌ها هستیم و در ماه‌های آتی خبرهای خوبی در این زمینه خواهیم داشت.
فاطمی امین از فعال‌سازی یکی از این خطوط در آینده نزدیک خبر داد و گفت: آبان ماه به کشوری که دو خط خودروسازی فعال داریم، سفر خواهم کرد و با  نخست وزیر و صنعتگران این کشور ملاقات‌هایی خواهیم داشت تا خطوط تولید ایران خودرو و سایپا فعال شوند.
وی همچنین در خصوص واردات خودرو، تصریح‌کرد: واردات خودرو در مجموع می‌تواند برای این صنعت مفید باشد، اما در مقطع کنونی و به دلیل اینکه تعادل ارزی کشور به هم می‌ریزد، مناسب نیست.
وی یادآور شد: اکنون صنعت خودرو با مشکلاتی مواجه است و از مدیران صنعت خواسته‌ایم کیفیت تولید و همچنین رضایت مشتریان را افزایش دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied