شمانیوز
شما نیوز

واردات خودرو

فوری: شرایط واردات خودرو اعلام شد

براساس اصلاح صورت گرفته از سوی مجلس، واردات خودروهای خارجی به ازای صادرات خودروی ملی، صادرات قطعات خودرو و خدمات فنی برای صنایع نیرو محرکه آزاد خواهد بود.

فوری: شرایط واردات خودرو اعلام شد

به گزارش شمانیوز: به گفته نائب رئیس کمیسیون صنایع مجلس، بر اساس مصوب امروز این کمیسیون، واردات خودروهای خارجی به ازای صادرات خودروی ملی، صادرات قطعات خودرو و خدمات فنی برای صنایع نیرو محرکه آزاد امکان پذیر خواهد بود.

حجت‌اسلام سیدجواد حسینی‌کیا نائب رئیس کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به دستور کار نشست امروز کمیسیون متبوعش گفت:‌ در نشست امروز که با حضور نماینده دولت، شورای نگهبان و مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار شد، ایرادات شورای نگهبان به طرح «ساماندهی صنعت خودرو» مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: براساس اصلاح صورت گرفته، واردات خودروهای خارجی به ازای صادرات خودروی ملی، صادرات قطعات خودرو و خدمات فنی برای صنایع نیرو محرکه آزاد خواهد بود. همچنین منشاء ارزی که برای صادرات اختصاص می‌یابد، باید مشخص بوده و به تأیید بانک مرکزی برسد.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: همچنین در نشست امروز مصوب شد که قطعاتی صادراتی باید با ثبت کد رهگیری صادر شود تا مجدداً و به شیوه‌های دیگر وارد کشور نشود و در واقع صادرات حقیقی صورت گیرد. علاوه بر این مصوب شد که شرط داشتن نمایندگی رسمی از کمپانی خارجی برای واردات خودرو الزامی نباشد.

این طرح برای تنظیم بازار خودرو و رقابت عادلانه تدوین شده است

حسینی‌کیا با بیان اینکه اصل این طرح برای تنظیم بازار خودرو و رقابت عادلانه تدوین شده است، عنوان کرد: گزارش کمیسیون صنایع در خصوص اصلاحات صورت گرفته بر روی طرح ساماندهی صنعت خودرو، فردا به هیئت رئیسه ارسال می‌شود تا در نوبت بررسی در صحن قرار گیرد و احتمالاً هفته آینده نیز در صحن مجلس مطرح می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۵ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied