شمانیوز
شما نیوز

بورس

پیش بینی بورس فردا 18 آبان | بورس مثبت می شود؟

امروز (دوشنبه 17 آبان ماه) شاخص کل بورس، مثبت شد و آیا روند صعودی بورس در پایان معاملات فردا (سه شنبه 18 آبان ماه) ادامه، خواهد داشت؟!

پیش بینی بورس فردا 18 آبان | بورس مثبت می شود؟

به گزارش شما نیوز: شاخص کل بورس در پایان معاملات سومین روز هفته جاری، صعودی شد. امروز (دوشنبه 17 آبان ماه) شاخص کل بورس در پایان معاملات بازار سرمایه با رشد 3 هزار و 499 واحدی روبرو شد و در ارتفاع 1 میلیون و 434 هزار و 392 واحدی قرار گرفت. در پایان معاملات امروز، شاخص کل هم وزن بورس، نیز با رشد 237 واحدی روبرو شد و در ارتفاع 384 هزار و 929 واحدی قرار گرفت. در حال حاضر، بورس در شرایط مطلوبی قرار ندارد و این عوامل، موجب نگرانی سهامداران بورس را فراهم کرده است.
امروز (دوشنبه 17 آبان ماه) بورس در حالی سبز پوش به کار خود پایان داد که خودرویی‌ها سهم به سزایی در این رشد مثبت داشتند. آیا روند رو به رشد بازار ادامه می‌یابد؟
روز گذشته (یکشنبه 16 آبان ماه) در حالی که اکثر نمادهای بورس، قرمزپوش شدند؛ بازار سهام در نهایت با ۰٫۶ درصد افت در شاخص کل به کار خود پایان داد ولی امروز بازار سرمایه، سبز بسته شد. کارشناسان به ادامه روند رو به رشد بورس امیدوار هستند و معتقد هستند فردا (سه شنبه 18 آبان) هم شاخص کل صعودی است.

پیش بینی بورس فردا سه شنبه 

«ایمان رئیسی» کارشناس بازار سرمایه، درخصوص روند بورس، گفت: عامل اصلی رشد بورس فعلا گروه خودرو است. امروز (دوشنبه 17 آبان ماه) گروه خودرو خیلی خوب حجم خورد. البته احتمالا این رشد کار بازیگران بازار است تا گلایه و شکایت سهامداران کم شود.
وی افزود: پیش‌بینی می‌کنم که فردا (سه شنبه 18 آبان ماه) نیز، بازار با رشد گروه خودرو همچنان، مثبت بماند. در این وضعیت سهامدارانی سود می‌کنند که سهم خود را نگه دارند. کسی که در مثبت بفروشد و در منفی بخرد از سود اصلی بازار جا خواهند ماند.
رئیسی گفت: ایران خودرو ۱۷۰ تومانی ارزنده است و ۲۵ درصد رشد کرده و به نظرم در کوتاه‌مدت هنوز جای رشد دارد.
این کارشناس بازار سرمایه، اظهار کرد: اگر نرخ خودرو افزایش یابد در بلندمدت هم جزو گروه‌های برتر بازار خواهد بود.
وی با اشاره به رشد پالایشی‌ها در بازار، گفت: اگر کسی امسال پالایشی می‌خرید می‌توانست زیان سال گذشته خود را جبران کند. اما خیلی از گروه‌ها مانند فلزات، ساختمانی و خودرو از رشد پالایشی‌ها جا ماندند.
رئیسی تصریح کرد: سهامداران باید دنبال سهم‌هایی با پی به ای پایین و سود مناسب و شرکت‌های جا مانده از رشد بازار باشند.

سیگنال مثبت دلاری به بورس

«پیمان حدادی» کارشناس بازار سهام، اظهار کرد: یکی از نکات مثبت بازار امروز حفظ ارزش معاملات خرد روزهای گذشته در محدوده ۶ هزار میلیارد تومان بود.
وی افزود: ارزش معاملات هم‌راستا با معاملات رشد کرد و این یک سیگنال خوب از ادامه‌دار بودن روند مثبت بازار در روزهای آینده است.
حدادی ادامه داد: دیروز بعد از چند روز مثبت، برخی سهم‌ها به رشد منفی رسیدند. اما در همین حال خریدار در بازار حاضر بود و ما شاهد صف‌های فروشی که با عدم تقاضا همراه باشد نبودیم.
این کارشناس بازار سهام خاطرنشان کرد: فردا در ادامه معاملات امروز، بازار با نوسانات مثبت همراه خواهد بود و به جز گروه خودرو گرو‌ه‌های دیگری هم می‌توانند در مدار مثبت معامله شوند.
وی عنوان کرد: از طرف دیگر بحث حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی می‌تواند به بازار سهام کمک کند. چرا که این روزها دلار در بازار آزاد بالای ۲۸ هزار تومان معامله می‌شود و تثبیت قیمت دلار بالای این قیمت باعث رشد قیمت سهام در برخی از صنایع بازار خواهد شد.
حدادی گفت: فردا رشد شاخص و ارزش معاملات بالای ۶ هزار میلیارد تومان خواهیم داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied