شمانیوز
شما نیوز

اخبار حوادث

عابربانک دست و دلباز | عابربانکی که به جای ۱۰ هزار تومان ۵۰ هزار تومانی می‌داد!

عابربانکی در شهر دهدشت هنگام مراجعه مشتریان به جای اسکناس ۱۰ هزار تومانی چک پول ۵۰ تومانی تحویل داد.

عابربانک دست و دلباز | عابربانکی که به جای ۱۰ هزار تومان ۵۰ هزار تومانی می‌داد!

به گزارش شمانیوز: یکی از عابر بانک های بانک تجارت بوستان استان کهگیلویه و بویراحمد دچار مشکل شد. عابربانک به جای ۱۰ هزار تومان به مردم ۵۰ هزار تومان تحویل می‌داد. معاون بانک تجارت استان کهگیلویه و بویر احمد درباره اتفاق نادری که در این عابربانک رخ داد گفت: یکی از همکاران این بانک باکس چک پولهای 50 هزار تومانی را به‌ اشتباه به جای اسکناس های ده هزار تومان در عابربانک گذاشته بود.

در تاریخ ۱۶ آبان ماه ۱۴۰۰ شخصی از اهالی شهر دهدشت در کهگیلویه و بویر احمد به یک دستگاه خودپرداز بانک تجارت مراجعه می‌کند و پس از انجام مراحل جهت در یافت پول متوجه می‌شود خودپرداز به جای مبلغ ۱۰ هزار تومان، چک پول ۵۰ تومانی تحویل می دهد.پس از مشاهده این موضوع با نماینده بانک مربوطه تماس می‌گیرد و موضوع را مطرح می‌کند.

طبق اظهارات مسئولان بانک کزکور مشخص سد یک از کارمندانبه اشتباه باکس ۵۰ هزار تومانی را با چک پول‌های ۵۰ هزار تومانی را جایگذاری کرد که بلافاصله پس از این که متوجه شدند این اشتباه برطرف شد.

شهروندی که متوجه این موضوع شد اسکناس‌های دریافتی را به بانک برگشت داد.همچنین طبق بررسی‌های صورت گرفته در مجموع 3 نفر به مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پول برداشت و نسبت به برگشت آن اقدام کردند.براساس سیستم بانکی برداشت‌ها از عابر بانک‌ها مشخص است و امکان کم و زیاد برداشتن پول وجود ندارد.

عابربانک

7 مزایا و معایب عابربانک

ATM مخفف Automated Teller Machine یا به عبارت دیگر به معنی دستگاه "پول نقد" یا "خودپرداز" است، دستگاه‌های خودپرداز مکانی برای ارائه خدمات بانکی به دارندگان کارت‌های اعتباری است. به این ترتیب با وارد کردن کارت خود در دستگاه و وارد کردن رمز عبور به راحتی می‌توان پول نقد برداشت یا کارت به کارت کرد. دستگاه‌های خودپرداز شخصی همیشه برای استفاده در دسترس هستند و هر زمان که به پول نقد نیاز داشته باشید می‌توانید 24/7 از آن استفاده کنید و دومین نکته در مورد دستگاه خودپرداز شخصی انجام معاملات خودکار بانکی است.

اولین دستگاه خودپرداز اتوماتیک جهان در سال 1967 در شعبه‌ای از بانک بارکلیز لندن نصب شد. از آن زمان، دستگاه‌های خودپرداز خدماتی سریع، آسان و راحت را برای مصرف کنندگان فراهم می‌کنند. طبیعتاً، خودپردازها عنصر انسانی ندارند که با فروشنده روبرو شوید و اگر مشکلی به وجود بیاید نمی‌توان با دستگاه صحبت کرد. فراتر از آن، استفاده از دستگاه خودپرداز می‌تواند پرهزینه باشد و دارندگان کارت را در معرض کلاه‌برداری و سرقت قرار دهد.

مزایای عابربانک

1- همه‌کاره بودن

باگذشت سال‌ها، دستگاه‌های خودپرداز شخصی به طور فزاینده‌ای همه‌کاره شده‌اند و اکنون خدمات بیشتری در اختیار مشتریان قرار می‌دهند از قبیل گرفتن پول نقد، سپرده‌گذاری، پرداخت وام، انتقال وجوه بین حساب‌های مختلف، بررسی مانده حساب. امروزه، با همکاری بانک‌ها با تولیدکنندگان خودپرداز دستگاه‌های خودپرداز برای افراد معلول قابل دسترسی شده‌اند.

بعلاوه دستگاه‌های خودپرداز شخصی دارای قابلیت دسترسی به صفحه کلید و بهبود صفحات نمایش قرار گرفتند تا افراد نابینا بتوانند از آنها بدون کمک به دیگران استفاده کنند.

2- راحتی استفاده

از آنجا که دستگاه‌های خودپرداز تقریباً در همه مکان‌های مختلف قرار دارند راحتی استفاده از آنها راحت‌تر شده است.

3- سریعترین راه کار

بهترین نکته در مورد خودپردازها اینکه سریع‌ترین راه بانکی برای دارندگان حساب است.

4- اسکناس‌های جدید

از خودپرداز استفاده کنید و اسکناس‌های تازه و جدید برداشت کنید. معمولاً اسکناس‌های جدید بهترین هدیه برای بچه‌ها می‌باشد.

5- حفظ حریم خصوصی در معاملات

فقط با استفاده از دستگاه خودپرداز می‌توانید مبلغ واقعی صورتحساب بانکی خود را بدانید و این حریم خصوصی حساب شما و حریم خصوصی افراد دیگر است.

در عصر فن‌آوری مدرن، خودپردازهای بانکداری اینترنتی در همه مکان‌ها از قبیل، بنادر هوایی، ایستگاه‌های راه‌آهن، ایستگاه‌های اتوبوس و بسیاری از مکان‌های دیگر در دسترس هستند.

6- صرفه‌جویی در وقت

یکی از بهترین مزایای دستگاه‌های خودپرداز صرفه‌جویی در وقت و کاهش هزینه‌ها است. به شرطی که اگر از همان دستگاه بانکی استفاده کنید که در آن کارت اعتباری بازکرده‌اید، هیچ مبلغ اضافی از شما کسر نخواهد شد.

7- در هر زمان، روز یا شب می‌توانید پول نقد بگیرید و نیازی به باز بودن بانک‌ها نیست.

دیگر مزایا عبارت‌اند از:

برداشت پول در عابربانک

بررسی اقدامات بانکی اخیر یا گذشته، به عنوان مثال خریدهای آنلاین کارت اعتباری

بررسی اینکه چه مقدار پول در حساب باقی‌مانده است.

نیازی به حمل پول نقد نیست.

خودپردازها در اکثر مکان‌های مختلف قرار دارند و راحتی عملیات بانکی را در هر کجا فراهم کرده‌اند.

دستگاه‌های خودپرداز توسط یک پین محافظت و کار می‌کنند به همین دلیل ایمنی و محافظت از پول و اطلاعات شما را فراهم می‌کنند.

نیازی به پر کردن برگه‌های برداشت وجه یا... در بانک ندارید.

دستگاه‌های خودپرداز سریع‌تر و بدون صف طولانی در هنگام مراجعه به بانک هستند.

دستگاه خودپرداز به‌صورت شبانه‌روزی، 24 ساعت شبانه‌روز، 7 روز هفته و 365 روز سال خدمات بانکی به مشتریان ارائه می‌دهند.

مشتریان از هر نقطه جهان می‌توانند به خدمات ضروری بانکی مانند سپرده‌ها، انتقال وجوه واریزی و غیره دسترسی داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied