شمانیوز
شما نیوز

اخبار حوادث

جزئیات سرقت از طلا فروشی | دزدان مسلح، صحنه سرقت از طلافروشی را بازسازی کردند

سارقان مسلحی که به یک طلافروشی در شهرستان جغتای دستبرد زده بودند صبح روز گذشته، صحنه سرقت از طلا فروشی را در حضور مقام قضایی بازسازی کردند.

جزئیات سرقت از طلا فروشی |  دزدان مسلح، صحنه سرقت از طلافروشی را بازسازی کردند

به گزارش شمانیوزجزئیات سرقت از طلا فروشی مشخص شد. هویت سارقان سرقت از طلافروشی آشکار و دستگیر شدند. دزدان مسلح، صحنه سرقت از طلافروشی را بازسازی کردند. در ادامه ماجرای سرقت از طلا فروشی و جزئیات آن را می‌توانید بخوانید:

سارقان مسلحی که به یک طلافروشی در شهرستان جغتای دستبرد زده بودند صبح روز گذشته، صحنه سرقت از طلا فروشی را در حضور مقام قضایی بازسازی کردند.

دو متهم این پرونده در حالی که صدها تن از شهروندان و کسبه در خیابان امام خمینی (ره) جغتای تجمع کرده بودند، توسط کارآگاهان پلیس آگاهی به محل ارتکاب جرم هدایت شدند و در حضور قاضی «ا... آبادی» (بازپرس پرونده) به تشریح جزئیات سرقت مسلحانه از طلا فروشی پرداختند.

سارقان مسلح نقابدار که با شلیک گلوله موجب ایجاد رعب و وحشت در رهگذران و کسبه محلی شده بودند در اعترافات خود به خرید سلاح جنگی از شهرستان پیشوا اشاره کردند و بلندپروازی و مشکلات مالی را انگیزه خود از دستبرد مسلحانه به طلافروشی دانستند.

دهم آبان جاری دو سارق مسلح سیاه پوش که ساکن شهرستان پیشوا هستند پس از اطلاع از خرابی ریموت در یک طلافروشی از طریق یکی از دوستان شان، وارد جغتای شدند و پس از سرقت همه طلاهای ویترین با شلیک گلوله به ایجاد رعب و وحشت پرداختند تا با موتورسیکلت از محل بگریزند، آنان سپیده دم شانزدهم آبان با تلاش کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی در پیشوا دستگیر شدند .

شایان ذکر است، هنگام بازسازی صحنه سرقت پرده و بنرهایی در تقدیر از کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی و نیروهای انتظامی جغتای نصب شده بود.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی روز گذشته در تشریح این عملیات پیچیده پلیسی گفت: ساعت 13:23 دهم آبان، دو جوان نقابدار مسلح وارد یک طلافروشی در شهرستان جغتای از توابع استان خراسان رضوی شدند و با تهدید به مرگ طلافروش، مقدار زیادی طلا را به سرقت بردند.

سارقان مسلح طلا فروشی

ماجرای دستگیری و سرقت از طلا فروشی

سردار سرتیپ محمد کاظم تقوی افزود: سارقان برای رهایی از چنگ طلافروش  که با آن ها درگیر شده بود، به تیراندازی هوایی اقدام کردند و با ایجاد رعب و وحشت در محل، از صحنه حادثه گریختند. فرمانده حافظان امنیت در سرزمین خورشید با بیان این که در چند سال گذشته و با توجه به رعایت تدابیر امنیتی از سوی فروشندگان طلا، هیچ سرقت مسلحانه ای در استان رخ نداده بود، گفت این ماجرا اهمیت ویژه ای پیدا کرد و به همین منظور رسیدگی تخصصی و سریع این پرونده به پلیس آگاهی خراسان رضوی سپرده شد. سرتیپ تقوی اضافه کرد: بلافاصله گروه ورزیده ای از کارآگاهان اداره جنایی با فرماندهی مستقیم سرهنگ کارآگاه جواد شفیع زاده (رئیس پلیس آگاهی) عازم جغتای شدند و ساعاتی بعد جلسه تجزیه و تحلیل این ماجرا در ستاد فرماندهی برگزار شد.

بررسی ابعاد این حادثه نشان می داد که ریموت در طلافروشی از چند روز قبل دچار نقص فنی شده بود به گونه ای که تعلل در تعمیر آن، وسوسه سرقت مسلحانه را فراهم آورده است. فرمانده با تجربه پلیس خراسان رضوی که خود از لحظه وقوع جرم نظارت دقیقی بر روند عملیات های اطلاعاتی پلیس داشت در ادامه افزود: پس از جمع بندی نظرات کارشناس  و با حمایت های بی دریغ قاضی حسینی (دادستان جغتای) بی درنگ رصدهای اطلاعاتی زیر نظر سرهنگ مهدی سلطانیان (رئیس اداره جنایی آگاهی خراسان رضوی) وارد مرحله جدیدی شد و کارآگاهان با انجام یک سری تحقیقات میدانی به اطلاعاتی رسیدند که نشان می داد دزدان طلافروشی برای از بین بردن آثار جرم، از دستکش استفاده کرده اند و پس از دستبرد نیز با یک دستگاه موتورسیکلت که در چند کوچه بالاتر از محل سرقت پارک کرده بودند، از محل گریخته اند. به همین دلیل دامنه ردیابی ها تا یکی از روستاهای اطراف جغتای کشیده شد.

سردار محمد کاظم تقوی تصریح کرد: با توجه به این که طولانی شدن روند تحقیقات موجب می شد تا دزدان مسلح فرصت کافی را برای از بین بردن سرنخ های موجود داشته باشند، گروه عملیاتی در چند شاخه پلیسی وارد عمل شدند و فعالیت های خود را به صورت شبانه روزی و ضربتی ادامه دادند.

مقام ارشد فرمانده انتظامی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: طولی نکشید که کارآگاهان سرنخی از یک دستگاه خودروی پژو 405 نقره ای به دست آوردند که در سرقت مسلحانه مذکور مورد استفاده قرار گرفته بود.

از سوی دیگر نیز رصدهای اطلاعاتی در یکی از روستاهای اطراف جغتای بیانگر آن بود که دو جوان با مشخصات سارقانی که در تصاویر دوربین های مداربسته دیده می شوند از اهالی آن روستا بوده اند اما مدت زیادی است که در شهرستان پیشوا از توابع ورامین ساکن شده اند. وی گفت: تحقیقات غیرمحسوس در حالی برای شناسایی هویت دو جوان مذکور ادامه داشت که بررسی های شاخه دیگری از کارآگاهان نشان داد: پژو 405 مد نظر نیز به طرف شهرستان پیشوا حرکت کرده است.

سردار سرتیپ تقوی ادامه داد: بی درنگ گروه تخصصی از کارآگاهان به سرپرستی سرهنگ سلطانیان و با اعطای نیابت قضایی از سوی قاضی "ا... آبادی" (بازپرس شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب جغتای) عازم شهرستان پیشوا شدند و با همکاری صمیمانه فرمانده انتظامی و نیروهای آگاهی آن شهرستان، دامنه عملیات را به شهرک نارنجستان کشیدند.

رئیس پلیس با تجربه خراسان رضوی با اشاره به محاصره مخفیگاه سارقان با کسب مجوزهای قضایی افزود: در حالی که بیشتر از 5 روز از این حادثه نگذشته بود ناگهان گروهی از کارآگاهان در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه وارد منزل متهمان تحت تعقیب شدند و آن ها را درحالی دستگیر کردند که حتی فرصت کوچک ترین عکس العملی را نیافتند.

منبع: خراسان

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied