شمانیوز
شما نیوز

اخبار حوادث

قصاص و دیه مجازات قتل میانجی | قصاص سرانجام یک نگاه چپ

پسر شرور که به خاطر یک نگاه چپ مرتکب قتل شده بود از سوی قضات شعبه 11 دادگاه کیفری استان تهران به قصاص و پرداخت دیه محکوم شد.

قصاص و دیه مجازات قتل میانجی | قصاص سرانجام یک نگاه چپ

به گزارش شمانیوزقصاص اقدامی است که در "نظم اجتماعی قبیله ای" قصاص تلقی می شود و بر اساس "معادل اجتماعی" انجام می شود. قصاص به دو قسم قصاص نَفْس و قصاص عضو تقسیم می‌شود. قصاص مجازاتی است که از دیرباز در جامعه بشری وجود داشته و ویژگی برجسته آن همانندی جرم و مجازات است. پسر شروری که 4 سال قبل جوانی را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود به قصاص محکوم شد.

پسر شرور که به خاطر یک نگاه چپ مرتکب قتل شده بود از سوی قضات شعبه 11 دادگاه کیفری استان تهران به قصاص و پرداخت دیه محکوم شد.

4 سال قبل مأموران کلانتری ۱۷۴ عبدالعظیم از یک نزاع جمعی باخبر شده و برای بررسی موضوع به محل حادثه رفتند. نخستین بررسی‌ها نشان می‌داد درگیری میان سه جوان رخ داده و در جریان آن پسر ۲۷ ساله‌ای با ضربه چاقوی یک مجرم سابقه دار مجروح و به بیمارستان منتقل شده که ساعاتی بعد به علت شدت خونریزی فوت کرده است.

یکی از مغازه داران نزدیک محل درگیری به مأموران گفت: روز حادثه متهم که از افراد شرور منطقه است با فرد دیگری به‌ نام خسرو درگیر شد مقتول قصد داشت تا آنها را از هم جدا کند که چاقو خورد و زخمی شد.

یکی دیگر از شاهدان ماجرا نیز گفت: در حال عبور از خیابان بودم که متوجه درگیری بین دو نفر شدم. آنها به خاطر نگاه چپ با هم درگیر شدند اما وقتی نفر سوم وارد ماجرا شد ناگهان این جنایت رخ داد.

دو روز پس از حادثه، متهم 23 ساله که پیش از آن نیز 5 سابقه کیفری در پرونده‌اش داشت، بازداشت شد و به قتل اعتراف کرد. پرونده پس از تکمیل به شعبه 11دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در ابتدای جلسه دادگاه اولیای دم درخواست قصاص کردند و مادر مقتول به قضات گفت: پسرم بی‌گناه کشته شد و من از خون او گذشت نمی‌کنم. آن‌طور که مطلع شدم پسرم قصد میانجیگری داشته که چاقو خورده است.

قصاص

بعد از آن متهم به جایگاه رفت و گفت: من اصلاً مقتول را نمی‌شناختم. آن شب خسرو به من چپ چپ نگاه کرد و ما باهم درگیر شدیم. همان موقع دوستش از ماشین پیاده شد که من برای دفاع از خودم چند ضربه چاقو به او زدم. باور کنید قصدم کشتن او نبود؛ سپس شاهدان جنایت هم در مورد حادثه اظهارات‌شان را مطرح کردند.

با پایان جلسه قضات براساس مدرک‌های موجود در پرونده، متهم را به قصاص و پرداخت دیه به خاطر جراحت‌های غیرمنتهی به فوت محکوم کردند.

در ادامه به حوادث دیگری که رخ داده است می‌پردازیم:

شکایت مادر برای افشای راز تصادف مرگبار فرزند

با گذشت 4 ماه از مرگ پسری جوان در حادثه رانندگی، مادر وی با مراجعه به دادسرا خواهان بررسی علت تصادف مرگبار شد.

17تیر امسال  راننده جوان یک خودروی تیبا که از مسیر منحرف شده بود با تپه ای برخورد کرد و جانش را از دست داد. همسر وی که در خودرو بود نیز مجروح شد اما چند روز بعد از بیمارستان مرخص شد.

با مرگ راننده تیبا پرونده‌ای در دادسرای راهور  تشکیل  شد و در حالی که تحقیقات در رابطه با این پرونده ادامه داشت، مادر قربانی حادثه  به دادسرای امور جنایی تهران رفت و خواهان رسیدگی به پرونده مرگ پسرش شد.

او زمانی که در مقابل بازپرس حبیب اله صادقی قرار گرفت، گفت: پسرم به نام امیر، شب حادثه  به همراه همسرش در یک رستوران مهمان بودند و  تا ساعت دو بامداد  مهمانی آنها  طول کشید. بعد از آن پسر و عروسم سوار خودرو شدند تا به خانه برگردند اما طبق گفته عروسم و اطلاعاتی که به دست آمده، ظاهراً راننده دو خودرو که نمی‌دانم چه کسانی بودند  باعث می شوند تعادل خودروی پسرم به هم خورده و از مسیر منحرف شود. من از افرادی که ممکن است در مرگ او نقش داشته باشند، شکایت دارم.

با شکایت زن میانسال، بازپرس شعبه چهارم دادسرای جنایی دستور تحقیقات در رابطه با این تصادف مرگبار را صادر کرد.

قصاص

 کشف 26 کیلو شیشه از خانه زوج قاچاقچی

زوج قاچاقچی که با خرید ماده مخدر شیشه از شرق کشور و انتقال به  پایتخت آن را توزیع می کردند در عملیات پلیس دستگیر شدند.

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند، رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ در تشریح این خبر گفت: مأموران این پلیس در رصدهای اطلاعاتی مطلع شدند که یک زوج ساکن شرق تهران با مراجعه به استان های مرزی شرق کشور و تهیه مواد مخدر به توزیع آن در سطح شهر تهران می پردازند. بنابراین تردد این متهمان تحت مراقبت های ویژه پلیسی قرار گرفت و روز یکشنبه پس از هماهنگی قضایی این زوج قاچاقچی در مخفیگاه شان دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه در بررسی های بیشتر از مخفیگاه متهمان 26 کیلو و 550 گرم شیشه نیز کشف شد، اعلام کرد: هر 2 متهم پس از تحقیقات تکمیلی و اعتراف به جرم ارتکابی، برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.

منبع: ایران

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied