شمانیوز
شما نیوز

اخبار حوادث

ماجرای یک طلاق حیرت آور در تهران | طلاق یا جشن عروسی لاکچری در هتل

زن جوان وقتی با پاسخ منفی شوهرش برای عروسی لاکچری رو‌به‌رو شد، برای طلاق به دادگاه خانواده رفت.

ماجرای یک طلاق حیرت آور در تهران | طلاق یا جشن عروسی لاکچری در هتل

به گزارش شمانیوزهر روز زوج های جوان، میانسال و حتی سالخورده ای برای طلاق به دادگاه خانواده مراجعه می کنند که برای دادخواست خود دلیلی دارند. گاهی دلایل طلاق آنقدر عجیب است که قضات به جای صدور حکم طلاق این زوج ها را به مشاور معرفی می کنند. نمونه یکی از دادخواست عجیب طلاق به خاطر تجمل و اسراف است، داماد بینوا توانایی برگزاری جشن عروسی در هتل را ندارد و باعث دادخواست طلاق همسرش شده است.

زن جوان وقتی با پاسخ منفی شوهرش برای عروسی لاکچری رو‌به‌رو شد، برای طلاق به دادگاه خانواده رفت.

هوای دلچسب پاییزی، نم باران و برگ‌های رنگارنگی که زمین را نقاشی کرده بود زیبایی خاصی به حیاط دادگاه خانواده داده بود و حس سرزندگی القا می‌کرد اما افسوس زوج‌هایی که در این مجتمع شلوغ رفت و آمد می‌کردند بی‌توجه به این تصویر لذت بخش طبیعت، افسرده وعصبی و ناراحت فقط به‌دنبال راهی برای رهایی از مشکلات خانوادگی خود بودند.

در میان این همه زن و مرد و پیر و جوان صحبت‌ها و زمزمه‌های دختر جوانی توجه مرا جلب کرد. او مدام به همسرش می‌گفت: مهرداد جان هنوز دیر نشده بیا و دست از این همه خساست و لجبازی بردار و اجازه بده با برگزاری یک جشن عروسی مجلل و خاص زندگی رؤیایی و قشنگی را شروع کنیم.

طلاق

پول عروسی لاکچری را ندارم

مرد جوان هم با لبخندی که بیشتر شبیه تمسخر بود، گفت: دنیا جان من نمی‌خواهم از همین اول زندگی اشتباه  و به‌خاطر حرف دیگران زندگی‌ام را خراب کنم. من پول یک عروسی لاکچری را ندارم، لطفاً من را درک کن ما فقط ۴ ماهه که عقد کردیم لطفاً به خاطر این موضوع بی‌اهمیت زندگی را نابود نکن.

در همین موقع منشی دادگاه زوج جوان را به داخل اتاق قاضی هدایت کرد. قاضی در حال مطالعه پرونده بود و مهرداد و دنیا با یک صندلی فاصله از هم مقابل وی نشستند. پس از چند دقیقه قاضی گفت: دخترم آیا تجملات و حرف دیگران آنقدر برایت مهم هست که می خواهی طلاق بگیری؟ شما تازه 4 ماه است به عقد هم درآمده‌اید.

دنیا که انگار احساس خجالت می‌کرد، گفت:« آقای قاضی پدر مهرداد خیلی پولداره خودشم پولداره ولی خسیسی میکنه و نمی‌خواد برای جشن عروسی هزینه کنه. وقتی گرفتن یک عروسی لاکچری باعث خوشحالی من و خانواده‌ام میشه و همه بعد از جشن از مراسم ما با آب و تاب تعریف می‌کنند چرا نمی‌خواهد برایم جشن بگیرد.»

مهرداد گفت: جناب قاضی پدر من فرش فروشی دارد خودم هم آنجا کار می کنم اما گرفتن مراسم عروسی در فلان هتل، اجاره خانه ویلایی و سفر ماه عسل به خارج از کشور برایم مقدور نیست اگر دنیا در همان مرحله خواستگاری خواسته‌هایش را می‌گفت من هرگز قبول نمی‌کردم اما او تا یک ماه بعد از عقد هم حرفی نمی‌زد و همه چی خوب بود تا اینکه کم کم شروع کرد به بهانه گرفتن، مدام از من گوشی گرانقیمت، لباس‌های مارک دار و تفریحات پرخرج می‌خواست. من برایش فراهم می‌کردم اما الان پایش را در یک کفش کرده و می‌گوید عروسی لاکچری می‌خواهم.

من در مغازه پدرم کار می‌کنم، پول و سرمایه مال پدرم است من که نمی‌توانم او را وادار کنم هزینه‌های چند صد میلیونی همسر مرا برآورده کند.

طلاق

دادخواست طلاق عجیب

دنیا با شنیدن این حرف‌ها عصبانی شد و گفت: تو که همش می گویی نمی‌توانی اگر پول نداشتی پس چرا با من ازدواج کردی ؟ حالا که نمی‌توانی پس طلاقم بده و مهریه‌ام را هم تا آخرین سکه باید بدهی.

پس از چند دقیقه قاضی رو به مهرداد و دنیا کرد و گفت: این مسائل با گفت‌و‌گو حل می‌شود نه با لجبازی اگر به هم توهین کنید نه تنها مشکلتان حل نمی‌شود بلکه عشق و آرامش زندگی تان نیز تباه می‌شود. به جای اینکه به طلاق فکر کنید باید به فکر راه چاره باشیم. من شما را ۲ ماه به کلاس‌های مشاوره می‌فرستم اگر مشکلتان حل نشد آن وقت حکم طلاق را صادر می‌کنم.

امیرحسین صفدری کارشناس حوزه خانواده

 یکی از آفت‌های کشنده زندگی مشترک چشم و هم چشمی و حسادت است. در این پرونده می‌بینیم که دنیا به علت سن کم و بی‌تجربگی درگیر چشم و هم چشمی و مقایسه زندگی خود با دیگران شده و از حقیقت زندگی مشترک خودش فاصله گرفته است. او به تصور اینکه با مردی ثروتمند ازدواج کرده برای خود رؤیاهای پرهزینه‌ای تصور کرده بود اما وقتی متوجه شد شوهرش نمی‌خواهد و نمی تواند به این رؤیاها جامه عمل بپوشاند دچار سرخوردگی شده و به فکر جدایی افتاده است.

 خودخواهی، داشتن زندگی لاکچری، لجبازی و نبود درک متقابل باعث شده به این مشکلات برسند اگر آنها همچنان به این رفتار‌های اشتباه خود ادامه بدهند رابطه شان دوامی نخواهد داشت و قربانی طلاق می‌شوند.اما اگر این زوج جوان دست از لجبازی‌های کودکانه خود بردارند و صداقت و درک متقابل را جایگزین کنند می‌توانند با عشق و آرامش به دور از مشکلات زندگی مشترک را آغاز کنند.

منبع: ایران

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۷ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied