شمانیوز
شما نیوز

تحول مهم در بانک ایران زمین

بانک ایران زمین قصد دارد در هفته های پیش رو افزایش سرمایه را دستور کار خود قرار داده و سرمایه بانک را به ۲۰ هزار میلیارد ریال برساند.

تحول مهم در بانک ایران زمین

بانک ایران زمین با انتشار تازه‌ترین اطلاعیه خود ، خبر افزایش سرمایه از محل آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران داد ضمن اینکه این بانک از همگانی شدن استفاده از پلتفورم فراز خبر داد.

منظور از افزایش سرمایه چیست؟

بانک ها با عملیات واسطه گری مالی و اعطایی تسهیلات به بخش های تولیدی کشور مهم ترین منبع تامین مالی در ایران است که در اقتصاد نیز نقش مهم و بسزایی در افزایش تولید ناخالص داخلی و رشد اقتصادی دارند. عملیات واسطه گری در سیستم بانکی تجهیز منابع و جذب نقدینگی اقتصاد از محل سپرده گیری و سرمایه می باشد. بنابراین یکی از روش های تامین مالی سیستم بانکی با هدف افزایش قدرت وام دهی از محل منابع پایدار، استفاده از افزایش سرمایه و انتشار سهام بانک در بازار اولیه و کسب نقدینگی برای سیستم بانکی است.

 

 

اخیرا بانک ایران زمین قصد دارد که در هفته های پیش رو افزایش سرمایه را دستور کار خود قرار دهد. افزایش سرمایه این بانک به تایید نهادهای ناظر به ایستگاه پایانی رسیده و سرمایه بانک را به ۲۰ هزار میلیارد ریال خواهد رساند. این بانک به منظور خروج از شمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت موضوع افزایش سرمایه را در دستور کار خود قرار داده است و در اطلاعیه خبر افزایش سرمایه را اعلام کرده است.

 

افزایش ۴۰۰ درصدی سرمایه در بانک ایران زمین

در این اطلاعیه عنوان شده که با توجه به تایید بانک مرکزی و فرابورس ایران افزایش سرمایه این بانک با افزایش از مبلغ ۴۰۰۰ میلیارد ریال به ۲۰۰۰۰ میلیارد ریال رسیده و حدود ۴۰۰ درصد افزایش پیدا می کند. افزایش سرمایه بانک ایران زمین مراحل نهایی خود را طی کرده است و به تایید تمام نهادهای ناظر رسیده است.

بانک ایران زمین در قالب یک شرکت سهامی عام در سال ۱۳۸۷ تاسیس شد. این بانک به منظور تسریع در راه اندازی و بهره گیری سریع از فرصت ها و امکانات، با توافق انجام شده با بانک مرکزی دارایی های موسسه مالی و اعتباری مولی الموحدین شامل شعب و تسهیلات را به ارزش های کارشناسی تملک کرده و سپرده های آن را نیز به نرخ های متعارف پذیرفت. بنابراین در فاصله زمانی کوتاهی پس از تاسیس بانک بیش از ۲۵۰ شعبه با حدود یک میلیون مشتری داشته و در حال خدمت رسانی به مشتریان خود است. بانک ایران زمین صورتهای مالی خود را بر اساس استانداردهای جهانی تنظیم می کند. این بانک بر اساس بال های یک و دو به انتشار صورت های مالی اقدام کرده است.

تحولی شگفت با پلتفورم فراز

این بانک در حدود یک سال پیش از پلتفورم«فراز» مخفف عبارات فناوری روز ایران‌زمین رونمایی کرد. این اپلیکیشن عنوان نخستین پلتفرم دیجیتال این بانک است. در زمان رونمایی از این پلتفروم از آن به عنوان ابزاری فراتر از نئوبانک لقب یاد شد بود. برای این پلتفرم ۷۲ فرآیند انتخاب و ساده‌سازی شده و بر یک پلتفرم بانکداری باز که در ایران «بوم» نامیده می‌شود، قرار گرفته است. این فرآیندها شامل سرویس‌هایی می‌شود که بیشتر بر بانکداری مدرن هدف‌گذاری شده‌اند.

فراز تاکنون به ۱۲ پلتفرم مجهز شده و از جمله جذابیت‌های منحصر‌به‌فرد آن قابلیت ارسال و دریافت دستور صوتی است. در فراز همچنین امکان برقراری تماس تصویری وجود دارد که این تجهیز می‌تواند مقدمه‌ای بر بانکداری ویدئویی در آینده باشد،همچنین مشتری می‌تواند با برقراری تماس تصویری با بانک خدمات موردنیاز را همچون زمانی که به طور فیزیکی در شعبه حضور دارد، دریافت کند. از دیگر مزایای فراز امکان افتتاح گروهی حساب و صدور کارت و دیگر خدمات این چنینی است آنچه می‌تواند این پلتفرم‌ها را با مشتری ارتباط دهد، نسخه فراز بر روی وب و موبایل است. ظاهر این پلتفرم مانند اینترنت بانک‌ها و موبایل بانک‌های رایج است، اما درون و باطن آن با این دو تفاوت بسیار دارد و برجسته‌ترین تفاوت آنها فضای شخصی‌سازی شده فراز است.

اکنون در حدود یک سال است که از این پلتفروم در سیستم بانکداری، بانک ایران زمین به شکل محدود استفاده می شود. اما بانک ایران‌زمین بر آن است تا پایان سال جاری این پلتفرم را در دسترس همه مشتریانش قرار دهد تا به گفته مدیران آن انقلابی دیگر پس از بانکداری الکترونیک در صنعت بانکداری کشور بیافریند. اکنون بعد از یکسال مدیران این بانک توانسته اند به وعده های خود جامع عمل بپوشاند و در هفته های پیش رو با عملیاتی شدن این پلتفروم این بانک به یکی پیروزی دیگر در زمینه بانکداری خواهد رسید. زیرا که این بانک می تواند با این اپلیکیشن جذب مشتری را با سرعت بالا بهبود بخشد و می تواند در زمان کم چندین هزار مشتری را به باشگاه مشتریان بانک ایران زمین اضافه کنند.

منبع: گسترش نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied