شمانیوز
شما نیوز

اخبار حوادث

اهدای اعضای بدن دختر 19 ساله اهوازی | جزئیات مرگ مغزی دختر ۱۹ ساله اهوازی

اهدای اعضای بدن دختر 19 ساله اهوازی به ۳ بیمار نیازمند جان دوباره بخشید.

اهدای اعضای بدن دختر 19 ساله اهوازی | جزئیات مرگ مغزی دختر ۱۹ ساله اهوازی

به گزارش شمانیوزدختر 19 ساله اهوازی بر اثر عمل زیبایی به کما رفت. دختر 19 ساله اهوازی بعد از کما و مرگ مغزی اعضای بدنش اهدا شد. اهدای اعضای این دختر 19 ساله با رضایت خانواده اش بود. اهدای اعضای بدن دختر 19 ساله اهوازی به ۳ بیمار نیازمند جان دوباره بخشید.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: اعضای بدن دختر ۱۹ساله اهوازی به سه بیمار نیازمند جان دوباره بخشید.

عرفان مردانی اظهار کرد: صبح امروز پنجشنبه ۲۰ آبان در بیمارستان گلستان اهواز اعضای بدن نوجوان ۱۹ ساله رتبه ۷۰ کنکور که در پی انجام عمل زیبایی دچار مرگ مغزی شده بود با رضایت خانواده ایشان به بیماران نیازمند اهدا شد.

وی افزود: متأسفانه ایشان چند روز پیش با مراجعه به یک کلینیک زیبایی تحت عمل توسط افراد غیرمتخصص قرار گرفت و به علت دریافت دوز بالای دارو دچار ایست قلبی تنفسی شد و بعد از چند روز بستری در بیمارستان، با تأیید مرگ مغزی امروز با رضایت خانواده دو کلیه و یک کبدشان به بیماران نیازمند پیوند زده شد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز خاطر نشان کرد: امیدواریم با برخورد قاطع با هرگونه مداخله غیراصولی در امور پزشکی و آگاهی عمومی و هوشیاری خانواده‌ها دیگر شاهد بروز چنین اتفاقاتی و از دست دادن جوانان عزیزمان نباشیم.

نخبه کنکور اهوازی قربانی عمل زیبایی شد

بنا به اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز این بانوی اهوازی به دنبال تزریق دارو برای انجام عمل زیبایی توسط افراد غیرمتخصص در یکی از کلینیک های شهر اهواز دچار ایست قلبی تنفسی شد و پس از چند مرحله CPR، تلاش کادر پزشکی برای نجات وی بی نتیجه ماند. 

این بانوی نخبه اهوازی دچار مرگ مغزی شده و هم اکنون در کما به سر می برد.

وی موفق به کسب رتبه ۷۰ کنکور سراسری شده بود.

در ماه های اخیر شاهد اوج گیری فعالیت کلینیک های زیبایی و رشد تصاعدی مراجعه خانم های جوان به این مراکز هستیم که هر بار با فاجعه ای خطرناک همراه می شوند.

دختر 19 ساله اهوازی

خطرناک ترین عمل زیبایی

به گفته پزشکان، لیپوساکشن که در آن چربی از مناطق مختلف بدن بوسیله دستگاه مکش برداشته می شود، نسبت به سایر جراحی های زیبایی خطرات بیشتری برای بیمار دارد.

لیپوساکشن (Liposuction) که چربی ‌تراشی و چربی ‌پیرایی هم نامیده شده یکی از انواع جراحی ‌های زیبایی است که در این روش، بافت چربی از موضع‌ های گوناگون بدن مانند شکم به ‌وسیله یک دستگاه مکنده بیرون کشیده می شود.

به اعتقاد برخی پزشکان، لیپوساکشن کشیدن چربی ‌های نامطلوب توسط دستگاه مکنده از طریق سوراخ ‌های کوچک و بدون برش جراحی است و در این روش چربی از محل ‌های ناخواسته مثل شکم، ران، باسن، بغل پا، زانو، بازو، چانه، گونه و گردن برداشته می‌ شود.

هر سال گزارشهای مختلف از مرگ و میر بر اثر لیپوساکشن در مناطق مختلف کشور به گوش می رسد بطوری که به تازگی یک بانوی 35 ساله بر اثر لیپوساکشن و برداشتن چربی از شکم و تزریق این چربی به جای دیگری از بدنش دچار مرگ مغزی شد.

خطر لیپوساکشن بیشتر از همه عمل های زیبایی است

عضو هیات مدیره انجمن علمی جراحان عمومی کشور در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: لیپوساکشن یا برداشتن چربی بدن با دستگاه ساکشن برای تغییر شکل بدن کاربرد دارد و این روش جایگاهی صرفا برای لاغر شدن ندارد.

دکتر غلامرضا زمانی افزود: در این روش که برای پیکرتراشی استفاده می شود، پزشک چربی را از یک قسمت بدن برمی دارد که این چربی یا دور ریخته می شود یا اگر لازم باشد در جای دیگر بدن که حجم چربی آن مناسب نیست، تزریق می گردد.

وی اظهار داشت: در پیکر تراشی یا تغییر ساختار، بیمار به جراح سفارش می دهد که به طور مثال من می خواهم کمرم باریک باشد، شکم فرورفته و باسن برجسته داشته باشم و پزشک چربی های بدن او از یک قسمت بر می دارد و به بخش دیگر تزریق می کند.

دبیر جامعه جراحان خراسان رضوی ادامه داد: لیپوساکشن یک جراحی زیبایی دارای ریسک است و معمولا خطر آن از تمام جراحی های دیگر زیبایی بالاتر است.

وی علل خطر لیپوساکشن را به سه بخش تقسیم کرد و گفت: دستکاری چربی بدن و وارد شدن چربی به خون یا 'آمبولی چربی'، وجود عوامل زمینه ای نامشخص و ماده 'تامیسنت' مورد استفاده در این جراحی که ترکیب اصلی آن لیدوکائین است، اگر به مقدار زیاد از حد معمول جذب شود باعث ایجاد تشنج و کما می گردد.

وی دانش و تجربه پزشک، عدم تناسب تجهیزات محل جراحی و انجام ‌نشدن آزمایش‌ های پیش از عمل و قناعت به اظهارات شفاهی بیمار، ورود گسترده مواد فاقد ‌کیفیت مطلوب را از دیگر علل ایجاد عارضه های لیپوساکشن برشمرد.

زمانی افزود: لیپوساکشن هم به صورت سرپایی و هم به صورت بستری قابل انجام است و بستگی به این دارد که چه مقدار چربی باید برداشته شود بطوریکه برداشتن مقدار کمتر چربی با بی حسی موضعی و مقدار بیشتر آن با بیهوشی عمومی انجام می شود.

وی اظهار داشت: بطور مثال برداشتن حدود نیم لیتر چربی به روش لیپوساکشن در مطب قابل انجام است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied