شمانیوز
شما نیوز

اخبار حوادث

آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده هرمزگان | فیلم گفتگو با مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از مناطق زلزله‌زده

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان آخرین وضعیت مناطق زلزله زده هرمز گان را تشریح کرد.

آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده هرمزگان | فیلم گفتگو با مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از مناطق زلزله‌زده

به گزارش شمانیوززلزله ای به بزرگی۶.۴ ریشتری در عمق ۱۸ کیومتری زمین لافت در استان هرمزگان را لرزاند. مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران کانون این زلزله را حوالی جزیره هرمز و حوالی لافت اعلام کرد. زلزله ساعت ۱۵:۳۶ دقیقه و در عمق ۱۸ کیلومتری زمین رخ داد. مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان  گفت: ۷۰ درصد منازل مسکونی زلزله زده، صد درصد تخریب شده است.

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان آخرین وضعیت مناطق زلزله زده هرمز گان را تشریح کرد.

آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده هرمزگان

محمد حسن قوسیان مقدم، سخنگوی جمعیت هلال احمر با اشاره به آخرین وضعیت امداد رسانی به مناطق زلزله استان هرمزگان، اظهار داشت: ارزیابی اولیه نشان می‌دهد تخریب 100 درصدی نداریم اما ترک خوردگی در ساختمانها وجود دارد.

وی ادامه داد:‌100 روستا در معرض زلزله قرار گرفتند و اما به نظر می رسد مرکز زلزله مناطق کوهستانی باشد؛ چون عمق زلزله بالا بوده است و دو زلزله شدید پشت سر هم به وقوع پیوسته است امیدواریم زلزله شدید دیگری به وقع نپیوندد.

سخنگوی جمعیت هلال احمر با اشاره به فعالیت نیروهای امدادی در مناطق زلزله زده استان هرمزگان، ابراز داشت:‌توزیع چادر در مناطقی که امکان اسکان نیست انجام شده است.

قوسیان مقدم یادآور شد:‌با توجه به شرایط موجود امشب مردم در شهر بندرعباس در فضای باز استراحت خواهند کرد؛البته خوشبختانه هوا مساعد است و در مناطقی که امکان اسکان در منازل نیست، چادر توزیع شده است.

وی با بیان اینکه تمرکز ما مناطق روستایی زلززله زده است،بیان داشت:‌با توجه به وقوع پس لرزه در مناطق یاد شده مردم امشب را قطعا در منازل خود بسر نخواهند برد ودر مناطق ساحلی و فضای باز و پارکها اسکان خواهد داشت.

زلزله

بازدید شبانه مخبر از روستا‌های زلزله‌زده بندرعباس| برق و آب تمام مناطق زلزله‌زده وصل شد

محمد مخبر معاون اول رییس جمهور که به دستور آیت الله رییسی و به منظور بررسی میدانی وضعیت زلزله‌زدگان فین از توابع بندرعباس به هرمزگان سفر کرده است، نیمه شب از روستا‌های زلزله‌زده گیشان غربی و آب‌شیرین و آب نمکو که در کانون زلزله قرار داشتند، بازدید کرد.

مخبر همچنین در طول مسیر در جریان عملیات بازگشایی محور مواصلاتی بندرعباس - سیرجان و مناطقی که دچار ریزش کوهستان شده بود، قرار گرفت.

معاون اول رییس جمهور بناست تا در ادامه از روستا‌های ذورتو و قطب آباد، رضوان، سرزه و سیاهو نیز بازدید کند.

همچنین نشست بامدادی ستاد مدیریت بحران هرمزگان نیز تا ساعاتی دیگر به ریاست مخبر معاون اول رییس جمهور برای ارزیابی و جمع‌بندی خسارات و راه‌های تقویت کمک‌ها به مردم برگزار خواهد شد.

مخبر در جریان بازید از برخی روستا‌های زلزله زده هرمزگان در گفتگو با مردم قول داد تا دولت تا رفع مشکلات و بازسازی مناطق آسیب دیده در کنار آنان خواهد بود.

همچنین بر اساس گزارش ارائه شده از سوی مهرداد حسن زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، تا ساعت ۲۲.۳۰ برق و آب تمامی مناطق زلزله‌زده نیز برقرار شده است.

download (3)

 آمار جانباختگان در پی وقوع زمین‌لرزه در استان هرمزگان

«اسماعیل نجار» رییس سازمان مدیریت بحران کشور  درباره آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده در استان هرمزگان گفت: به محض وقوع زمین‌لرزه با توجه به اینکه قدرت زمین‌لرزه بالا بود کلیه عوامل اجرایی استان به حال آماده‌باش درآمدند و کار خود را آغاز کردند.

وی ادامه داد: دو زمین‌لرزه حدود ۶.۴ و ۶.۳ در مقیاس ریشتر آن هم به فاصله یک دقیقه در منطقه شمال غرب بندرعباس در منطقه فین و قلعه قاضی روستای رضوان اتفاق افتاد و پس از آن دستگاه‌های اجرایی برای نجات احتمالی مصدومان بلافاصله کار خود را شروع کردند.

رییس مدیریت بحران کشور با بیان اینکه تاکنون خسارت صددرصدی گزارش نشده‌است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه به جز یک نفر جان‌باخته آن هم در شهر بندرعباس و آن هم در اثر سقوط تیر دیگر کشته‌ای نداشتیم.

وی در پاسخ به این سوال که شما اعلام کرده بودید که دو نفر در این زمین‌لرزه جان خود را از دست داده‌اند، گفت: این مورد اصلاح شد و یک مورد به دلیل ریزش آوار دچار مصدومیت شده بود که این مورد اصلاح می‌شود. نهایتا حدود ۱۶ نفر نیز به دلیل ترس ناشی از زلزله به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند و یک نفر نیز بر اثر ریزش آوار نمای ساختمان دچار مصدومیت شده است.

زلزله

نجار خاطرنشان کرد: به طور کلی برق، آب و تلفن روبه راه است و مشکل خاصی وجود ندارد در برخی از نقاط که با قطعی برق مواجه بودیم همکاران وزارت نیرو تلاش کردند تا به سرعت مشکل را رفع کنند.

وی ادامه داد: به طور کلی ارزیابی‌هایی اولیه حاکی از این است که خیلی خسارت ناشی از این زلزله عمیق نیست اما به هر حال براساس روال پس از تثبیت اوضاع اولیه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به اتفاق دستگاه‌های اجرایی ارزیابی خود را انجام می‌دهند و در نهایت هم پیشنهاد تامین اعتبار به دولت داده خواهد شد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد: همچنین تاکید کردیم که کسانی که تمایل به استفاده از اسکان اضطراری هستند در اماکن عمومی برای آن‌ها امکانات فراهم شود افرادی نیز که نیاز به کمک‌های دیگری از جمله تغذیه دارند هلال احمر در اختیار آن ها قرار خواهد داد.

منبع: ایسنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied