شمانیوز
شما نیوز

معلمان

خبری مهم درخصوص پاداش پایان خدمت معلمان | چرا پاداش معلمان پرداخت نمی شود؟

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درخصوص پاداش پایان خدمت معلمان، گفت: پس از پیگیری از وزارتخانه های آموزش و پرورش و اقتصاد، مشخص شد که گره این مشکل در سازمان برنامه و بودجه است.

خبری مهم درخصوص پاداش پایان خدمت معلمان | چرا پاداش معلمان پرداخت نمی شود؟

به گزارش شما نیوزمعلمان جزو قشر زحمت کش جامعه هستند و نقش آن ها در ارتقای سطح فرهنگی جامعه غیر قابل انکار است. معلمان و فرهنگیان، نیازمند توجه بیشتر مسوولان دولتی هستند. از طرفی دیگر، حقوق معلمان نیازمند اصلاح است و معلمان به میزان حقوق دریافتی خود اعتراض دارند. معلمان معتقد هستند که حقوق آن ها نسبت به سایر مشاغل کم است و باید افزایش یابد.
«عباس مقتدایی» با بیان اینکه پیگیری های مستمری برای پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان انجام شده، گفت: پس از پیگیری از وزارتخانه های آموزش و پرورش و اقتصاد، مشخص شد که گره این مشکل در سازمان برنامه و بودجه است.
مقتدایی ادامه داد: پس از اینکه سازمان برنامه و بودجه توجهی به مکاتبات و تذکرات نمایندگان نداشت، با معاون اول رییس جمهور و شخص آقای رییس جمهور مکاتبه کردم. آقای مخبر دستور اقدام را صادر کرد و رییس دفتر رییس جمهور نیز دستور بررسی و اقدام دادند ولی بعد از گذشت مدت زیادی همچنان این موضوع انجام نشده است. معاون اقتصادی رییس جمهور نیز پیرو نامه ام با رییس سازمان برنامه و بودجه و وزیر اقتصاد مکاتبه کرد، ولی نتیجه ای نداد.
وی ادامه داد: این شرایط در حالی است که فرهنگیان، بیش از یک سال است منتظر دریافت حق قانونی خود هستند ولی متاسفانه مورد بی مهری قرار گرفته اند. سوال من این است که مثلا اگر قرار است فرهنگی بازنشسته، ۲۰۰ میلیون پاداش بگیرد، آیا این مبلغ، الان ارزش سال گذشته را دارد؟ از طرف دیگر پاداش پایان خدمت حق قانونی فرهنگیان است که هر ماه از حقوقشان کسر می شده است.
نماینده اصفهان در پایان، گفت: سازمان برنامه و بودجه به تعبیری عنوان می کند اعتبار و پول لازم را ندارد. ما هم از ابزارهای نظارتی همچون تذکر و مکاتبه استفاده کردیم ولی نتیجه ای حاصل نشد، بنابراین با همکاری سایر نمایندگان، اعمال ماده ۲۳۴ (شکایت) علیه سازمان برنامه و بودجه را کلید زدیم.

مشکل فرهنگیان رنگ واقعیت به خود می گیرد؟

پیشتر، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ با اشاره به کسری بودجه دولت درباره لایحه رتبه‌بندی معلمان گفت: پیش‌بینی‌های مالی صورت گرفته درباره رتبه‌بندی معلمان حاکی از این است که برای اجرایی کردن این لایحه حدود ۶۰ هزار میلیارد اعتبار مالی نیاز است که البته پیش‌بینی دولت از اعتبارات مورد نیاز بیش از اینها است.و حتی در صورت تصویب احتمالی آن، اجرای این لایحه به احتمال زیاد به سال آینده موکول خواهد شد.
همچنین، چندی قبل، میرکاظمی در اولین گفتگوی تلویزیونی خود به عنوان رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه همسان سازی حقوق معلمان خلاف قانون بود، گفت: در این زمینه تجدید نظر خواهیم کرد. ١٨٠٠ میلیارد کسری بودجه آوردیم تعهدی داریم که جلوی بی انضباطی را بگیریم و اگر شرایط را مدیریت نکنیم فشار اصلی بر قشر ضعیف از جمله معلمان خواهد آمد و بنا داریم از طریق روال قانونی این کار را انجام دهیم؛ در آموزش و پرورش با یک مجوزی که مغایر با قوانین بوده احکامی را صادر کردند که اصلاح احکام سه روز طول می کشد تا آن را منطبق با قانون کنند و برای اینکه این سه روز حقوق دچار مشکل نشود از طریق فایل ماه قبل حقوق را پرداخت کردیم ولی اگر قرار به تغییر باشد باید منبع برای آن دیده شود تا بتوانیم آن را انجام دهیم چون حدود اختلاف آن هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در سال است که مغایر با برنامه است و اگر قرار بر افزایش باشد باید در دولت تعیین تکلیف شود.
اما در این بین محمدصالحی رییس فراکسیون فرهنگیان مجلس با اشاره به کسری ۴۰ درصدی بودجه گفت: ما با تصویب مالیات‌های جدید مثل مالیات بر خانه‌های خالی امید داریم که کمی از کسری بودجه برطرف شود، همانطور که گفته شد، درآمدها در نیمسال دوم مشخص می‌شود و در آن زمان می‌توانیم بگوییم که تامین اعتبار لازم انجام خواهد شد یا خیر.
حال، طرح رتبه بندی معلمان در مرحله جدیدی قرار گرفته است و باید دید دولت سیزدهم طلسم این طرح را در سال ۱۴۰۰ می شکند و تعیین تکلیف رییس جمهور برای حل همیشگی مشکل حقوق فرهنگیان رنگ واقعیت به خود می گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied