شمانیوز
شما نیوز

ادویه

ادویه های جایگزین نمک را بشناسید

​حتی غذای بدون نمک شاید تصویر بدی از طعم غذا برایمان ایجاد کند اما واقعیت این است که اگر با ترکیب ادویه ها آشنا باشیم به راحتی می توانیم طعم خوبی از غذای بدون نک را تجربه کنیم.

ادویه های جایگزین نمک را بشناسید

به گزارش شمانیوزبسیاری از ما به دلیل بیماری فشار خون، تیورئید،استفاده از کورتون و همچنین داروهای هورمونی باید از خوردن  نمک محروم باشیم اما به دلیل هماهنگ کردن طعم غذا هرکز این ماده را حذف نمی کنیم درنتیجه درمان می تواند با اختلالاتی واجه شود.

پزشکان همواره توصیه می کنند که از مصرف زیاد نمک تا حد امکان خودداری شود و به جای آن از ادویه ها و چاشنی هایی که نه تنها خوش طعم کننده هستند بلکه دارای خواص و مزایای زیادی برای سلامتی هستند استفاده کنیم.

ادویه های بسیاری برای خوش طعم کردن غذا وجود دارند که اگر با مقداری مناسب با هم ترکیب شوند و همچنین از نوع ترکیب آنها آگاهی داشته باشیم براحتی غذایی با طعمی عالی خواهیم پخت.

اما انواعی از نمک ها هستند که با شناخت از ترکیبات و کارایی آنها بنا به سبک زندگیتان می توانید از آنها استفاده کنید. و یا ختی آن را از سبد غذایی خود حذف کنید.

نمک سلتی دریایی

این نمک نوعی نمک دریایی است. برای اولین بار در کشور فرانسه کشف شد. رنگ این نمک مایل به خاکستری است و دارای دانه های درشت و نسبتا نم دار است. میزان سدیم این نمک نسبت به سایر نمک ها کمتر است و همچنین حاوی مقادیر زیادی مواد معدنی است.

نمک کوشر

نام این نمک از کشور یونان به معنای حلال گرفته شده است. نمک کوشر دارای دانه های درشت تصفیه نشده است. از این نمک بیشتر برای آشپزی استفاده می شود، زیرا دارای دانه های درشتی است و پاشیدن آن هنگام آشپزی روی غذا راحت تر است و بیشتر سر آشپز ها از آن استفاده می کنند.(مانند نمک عادی در دسترس است که خاصیت پزشکی برای مصرف ندارد.)

نمک تصفیه شده (نمک سفره)

نمک تصفیه شده یا نمک سفره یکی از پر کاربردترین نمک هاست. مواد معدنی موجود در نمک در فرایند تصفیه گرفته می شود و چسبندگی و رطوبت آن از بین می رود. اغلب نمک های تصفیه شده حاوی مقادیر زیادی ید هستند. ید یکی از عناصر مهم و ضروری برای بدن است و کمبود آن باعث ایجاد مشکلاتی مانند کم کاری تیروئید می شود.

اما ادویه هایی مانند ادوایه کاری، ادویه خورشی، ادویه هفت رنگ، ادویه هندی، جزهندی، زیره، فلفل، زردچوبه، پدر سیر، زنجبیل پودر پاپریکا و دارچین از جمله ادویه هایی هستند که می توانند بدون اضافه کردن نمک طعم بی نظیری در غذا ایجاد کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied