شمانیوز
شما نیوز

سرطان پوست

علائم وحشتناک سرطان پوست

سرطان پوست رشد غیرطبیعی سلول های پوست است. به طور کلی در مناطقی که در معرض آفتاب هستند ایجاد می شود ، اما می تواند در مکان هایی که به طور معمول در معرض آفتاب نیستند نیز ایجاد شود.

علائم وحشتناک سرطان پوست

به گزارش شمانیوز: سرطان های پوست همه یکسان نیستند و ممکن است علائم زیادی ایجاد نکنند. هنوز ، تغییرات غیرمعمول در پوست شما می تواند زنگ خطری برای انواع مختلف سرطان باشد. هوشیاری برای تغییرات پوست ممکن است به شما کمک کند زودتر تشخیص دهید.

ضایعات پوستی: یک خال جدید ، رشد غیرمعمول ، برآمدگی ، لکه زخم ، پوسته پوسته یا لکه تاریک ایجاد شده و از بین نمی رود.

سرطان پوست (Skin cancer) سرطانی است که از پوست ناشی می‌شود. این دسته سرطان‌ها به دلیل رشد غیرعادی سلول‌ها که توانایی حمله یا انتشار به دیگر قسمت‌های بدن را دارند، به‌وجود می‌آیند.

دو دسته اصلی سرطان های پوست توسط سلول های درگیر تعریف می شوند: دسته اول سرطان های پوست پایه و سنگفرشی است که رایج ترین انواع سرطان پوست هستند. این نوع سرطان پوست در مناطقی از بدن مانند سرو گردن که بیشترین آفتاب را می گیرد ایجاد می شود. آنها کمتر از سایر انواع سرطان پوست گسترش یافته می شوند. اما در صورت درمان نکردن، می توانند بزرگتر شده و به سایر قسمت های بدن شما سرایت کنند.

دسته دوم سرطان های پوست، ملانوم است. این نوع سرطان از سلول هایی ایجاد می شود که به پوست رنگ می دهند. خال های خوش خیم تشکیل شده بدست ملانوسیت ها می توانند سرطانی شوند. آنها می توانند در هر نقطه از بدن شما ایجاد شوند. در مردان، این خال ها بیشتر در قفسه سینه و پشت ایجاد می شوند. در خانم ها این خال ها بیشتر روی پاها ایجاد می شوند. در صورت شناسایی و درمان زود هنگام بسیاری از ملانوماها قابل درمان هستند. در صورت درمان نشدن، آنها می توانند به سایر قسمت های بدن شما سرایت کرده و درمان آن دشوارتر شود.

اما توجه داشته باشید لکه های قرمز روی پوست لزوما سرطانی نیستند، اما نوعی پیش سرطان محسوب می شوند. این توده های پوستی ممکن است به کارسینوم سلول سنگفرشی تبدیل شوند. بنابراین در صورت مشاهده بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

کارسینوم سلول بازال از دیگر سرطان های شایع پوستی است. این نوع سرطان90 درصد امکان ابتلای بالاتری نسبت به دیگر انواع سرطان پوست را دارد. آنها توده هایی با رشد آهسته هستند که اغلب روی سر یا گردن خودنمایی می کنند.

علائم سرطان پوست شامل موارد زیر هستند:

• تقارن نبودن: دو نیمه ضایعه یا خال یکسان نیستند.

• حاشیه زخم ها: ضایعات دارای لبه های ناهموار و ناصاف هستند.

• رنگ: این لکه رنگ غیرمعمولی دارد مانند سفید، صورتی، سیاه، آبی یا قرمز.

• قطر: لکه بزرگتر از یک چهارم اینچ یا به اندازه پاک کن مداد است.

• در حال تکامل: می توانید تشخیص دهید که خال در حال تغییر اندازه، رنگ یا شکل است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied