شمانیوز
شما نیوز

رفع جوش

برای رفع جوش های صورتتان این کار را انجام بدید

​جوش زدن بدن با اینکه نشانه از نارسایی ها پنهان دارد اما همیشه به عنوان یک مزاحم در بدن و صورت دیده می شود و همه افرادی که بدن آنها بر اثر هر واکنشی جوش می زند به دنبال راه حلی برای درمان آن هستند.

برای رفع جوش های صورتتان این کار را انجام بدید

به گزارش شمانیوز: درمان های گیاهی و سنتی در کنار درمان های شیمیایی مکمل خوبی برای درمان جوش ها و بخصوص جوش های صورت هستند.

از جمله گیاهان موثر در درمان جوش آویشن است. این گیاه خاصیت ضد میکروبی دارد بنابراین می تواند جایگزین داروهای شیمیایی برای رفع جوش در سطح پوست باشد.

گیاه صدر از دیگر گیاهان مفید برای درفع جوش است. طبع این گیاه سرد است و حتی در هنگام آفتاب سوختگی هم می توان در نواحی سوخته شده از آن استفاده کرد.

استفاده از خیار هم بصورت خوراکی و هم بصورت ماسک در نواحی جوش باعث خشک شدن جوش ها می شود. ماسک جوش شیرین هم از دیگر درمان های خانگی برای رفع جوش های موضعی است. کافی است آن را با کمی آب ترکیب کندی تا خمیری شود سپس در نواحی مورد نظر قرار دهید و به مدت 20 بعد با آب سرد آن را بشویید.

استفاده از گیاه آلورا و همچنین لیموی تازه می توان برای درمان قطعی جوش استفاده کرد. استفاده از لیمو همچنین باعث روشنی پوست هم می شود.

چای سبز هم با خاصیت ضدعفونی که دارد علاوه بر پاگ سازی پوست جوش ها را از بین می برد. کافی است مقدار کمی از آن را دم کنید و آب آن را با نپه بر روی صورت و نواحی مورد نظر قرار دهید. استفاده از چای سبز نیازی با شستوشو ندارد اما اگر خواستید بعد از گذشت چند دقیقه صورت خود را بشویید از آب سرد استفاده کنید.

سیب زمینی رنده شده و همچنین پیاز رنده شده هم برای پوست و رفع جوش کاربرد دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied