شمانیوز
شما نیوز

پژمان جمشیدی

پژمان جمشیدی به آرزویش رسید | پژمان جمشیدی بهترین بازیگر تلویزیونی جشن حافظ شد

تندیس بهترین بازیگر تلویزیونی به «پژمان جمشیدی» رسید.

پژمان جمشیدی به آرزویش رسید | پژمان جمشیدی بهترین بازیگر تلویزیونی جشن حافظ شد

به گزارش شمانیوزپژمان جمشیدی متولد 21 شهریور 1356 است. پژمان جمشیدی چند سالی است که با ایفای نقش در فیلم‌های کمدی پرفروش و موفق، در فهرست پولسازترین بازیگران سینمای ایران قرار گرفته‌است.  پژمان جمشیدی در سال ۱۳۹۸ پنج فیلم را در سینما داشته‌است که در مجموع ۶۲ میلیارد و ۷۹۱ میلیون تومان فروش داشتند. پژمان جمشیدی نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در سی و ششمین دوره و سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم‌های سوءتفاهم و شیشلیک شده‌است. تندیس بهترین بازیگر تلویزیونی به «پژمان جمشیدی» رسید.

پژمان جمشیدی

پژمان جمشیدی به آرزویش رسید 

رضا بابک برای اهدا جایزه بهترین بازیگر مرد کمدی تلویزیونی روی سن رفت و پیش اهدای جایزه قطعه شعری خواند و پس از آن این جایزه را به پژمان جمشیدی برای زیرخاکی تفدیم کرد.

جمشیدی با ابراز خوشحالی از این‌که اولین جایزه سینمایی‌اش را جشن حافظ می‌گیرد با تکرار دیالوگ معروف‌اش در زیرخاکی از ژاله صامتی تشکر کرد.

او همچنین گفت بسیار خوشحال است که این جایزه را از دست رضا بابک می‌گیرد.

نامزدهای بهترین بازیگر مرد کمدی:

۱- سعید آقاخانی (نون. خ ۲ و ۳)

۲- پژمان جمشیدی (زیرخاکی ۱ و ۲)

۳- حمیدرضا حافظ شجری (نوروز رنگی)

۴- جواد خواجوی (نوروز رنگی)

۵- سیروس میمنت (نون. خ ۲ و ۳)

۶- کاظم نوربخش (نون. خ ۲ و ۳)

پژمان جمشیدی

بیوگرافی پژمان جمشیدی

نام : پژمان

نام خانوادگی : جمشیدی

تاریخ تولد : 1356/6/20

پیشه سابق : فوتبالیست

هنر : بازیگری 

بازیکن : پرسپولیس

پژمان جمشیدی متولد 21 شهریور 1356 بازیکن اسبق تیم های فوتبال سایپا، پاس و پرسپولیس است. جمشیدی فوتبال خود را از باشگاه کشاورز تهران آغاز کرد و در تیم های سایپا ، پرسپولیس ، پاس تهران ، استیل آذین ، فولاد و ابومسلم نیز بازی کرد.  وی سال 2111 زمان مربیگری میروسلاو بلاژویچ(ملقب به چیرو) در تیم ملی کشورمان برای دیدارهای مقدماتی جام جهانی 2112 کره و ژاپن به این تیم دعوت و جایگزین فرهاد مجیدی شد . آخرین بازیکنی که پرسپولیس را در اصفهان مقابل سپاهان برنده از زمین بیرون آورده ( سال 82 ) کسی نیست جز پژمان جمشیدی، بال راست آن روزهای پرسپولیس که بازی های جالبی از او می دیدیم.

پژمان جمشیدی

طرح از پژمان جمشیدی

من ایده ام را به پیمان گفتم که او گفت بامزه است و شاید یک روز کار کردیم. نمی خواستم بازیگری را شروع کنم، آن هم از تلویزیون. مهر یا آبان 91 بود که یک روز پیمان زنگ زد و گفت در تلویزیون طرح تو را تعریف کردم، خیلی خوش شان آمد و گفتند برای عید نوروز بنویسیم.

به شوخی گفتم اگر سریال را ساختید، باید بزنید طرح از پژمان جمشیدی! پیمان هم به شوخی می گفت نه دیگر، من طرح را سرقت کردم! بعد گفت می شود از اسم خودت برای شخصیت اصلی استفاده کنم؟ گفتم بله. گفت شخصیت سریال کمی ابله است. گفتم اشکال ندارد.

مجبور شدم بازیگری را ادامه بدهم

پیمان گفته بود فقط در صورتی فیلمنامه را می نویسد که یک فوتبالیست بازی کند. دوباره گفت دوست داری خودت بازی کنی؟! چند روز مهلت خواستم برای فکر کردن. پیمان گفت به من اعتماد کن و من قبول کردم. از زمانی که بازی در سریال را پذیرفتم تا شروع تصویربرداری، سه هفته طول کشید، بنابراین زمان کافی برای آموزش بازیگری و کمک گرفتن از کسی نداشتم.

من پژمان سریال نبودم

گروه آنقدر خوب بود و متن وکارگردانی هم همینطور که من واقعا کار خارق العاده ای نکردم. شاید هر کس دیگری هم جای من بود، همین قدر خوب دیده می شد. آنها که نمی توانستند منکر خوب بودن سریال پژمان باشند ولی خیلی هم با بازیگری من موافق نبودند، می گفتند او خودش را بازی کرده است.

نمی توانم بگویم واقعا خودم بودم یا نه، چون آن شخصیت بلاهت و حسادت زیادی داشت اما پایان ماجرا شیرین بود. طبیعی است که به شخصیت خود من خیلی نزدیک نبود اما چون اتفاقات همان چیزهایی بود که برای من رخ می داد، شاید به بازی ام کمک کرد.

پژمان جمشیدی

پیمان مشاور پژمان

وقتی سریال پژمان را بازی کردم، روند کاری ام به سمتی رفت که مجبور شدم ادامه بدهم. سپس نمایش «بادی که تو را خشک کرد، مرا برد» (به کارگردانی علی نرگس نژاد) پیش آمد و خب تئاتر را خیلی بیشتر دوست داشتم. بدون اینکه متن را بخوانم کار را قبول کردم.

همزمان با سریال پژمان، بازی در سریال های دیگر یا فیلم هیا شبکه خانگی زیاد پیشنهاد می شد اما همیشه با پیمان مشورت می کردم. حتی برای «آتش بس 2» پیمان متن کوتاهی را که قرار بود بازی کنم، خواند. خودم هم مراقب بودم اشتباه نکنم. حالا که به این وادی آمده بودم، نمی خواستم خراب کنم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied