شمانیوز
شما نیوز

سومین وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش رای اعتماد می گیرد؟

در روزهای گذشته عدم رای نمایندگان مجلس به دو وزیر پیشنهادی و با معرفی این وزیر پیشنهادی جدید با ارائه طرح‌ها و دفاعیاتش بتواند نظر مجلس را در صحن علنی جلب کند.

سومین وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش رای اعتماد می گیرد؟

رضا حاجی‌پور با بیان اینکه وزیر پیشنهادی دولت با ارائه برنامه‌هایش نتوانست رای اعتماد نمایندگان مجلس را به خود جلب کند در این راستا دولت موظف است، وزیر پیشنهادی جدیدی را به مجلس معرفی کند اظهار داشت: با معرفی یوسف‌ نوری به عنوان وزیر پیشنهادی جدید کمیسیون آموزش و تحقیقات جلسه‌ای به منظور بررسی صلاحیت، نقطه نظرات و پیشنهادات از طرف وزیر پیشنهادی در ایام تعطیلات مجلس برگزار شد.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش نسبت به سایر وزارت‌خانه‌ها پایه‌ محسوب می‌شود و وزارتخانه‌ای است که آینده‌سازان مملکت و در حوزه مختلف در آن پرورش پیدا می‌کنند.

حاجی پور با تاکید بر اینکه با توجه به رد صلاحیت دو وزیر پیشنهادی دولت جدید از سوی کمیسیون و صحن علنی مجلس مبنی بر مخالفت مجلس با رئیس جمهور نیست بیان داشت: در روزهای گذشته عدم رای نمایندگان مجلس به دو وزیر پیشنهادی مخالفت بر دولت رئیسی نبوده بلکه مجلس همراه با دولت جدید است و با معرفی این وزیر پیشنهادی جدید با ارائه طرح‌ها و دفاعیاتش بتواند نظر مجلس را در صحن علنی جلب کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات مجلس مهمترین هدف کمیسیون مبنی بر انتخاب وزیر آموزش و پرورش را مدارج تحصیلی، توانمندی و بدنه خود آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: آموزش و پرورش کسی را می‌خواهد که فضای وسیع این نهاد را درک کند.

حاجی‌پور ادامه داد: اکنون ۱۵ میلیون دانش‌آموز، ۲ میلیون نفر معلم بازنشسته و یک میلیون نفر معلم مشغول تدریس داریم بنابراین فضایی در آموزش و پرورش است که شخصی از جنس خود را می‌طلبد.

 

منبع: تسنیم

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied