شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

میکروکانولا و همه چیز درباره آن

میکروکانولا یا به اصطلاح انگلیسی micro cannula وسیله ای می باشد که متخصصان پوست به کمک آن فیلر و ژل زیبایی را وارد پوست می کنند، که شبیه سرسوزن است اما در واقع یک میله ظریف نازک و قابل انعطاف است که سر آن گرد یا Blunt می باشد و قابلبت بریدن یا سوراخ کردن را ندارد.

میکروکانولا و همه چیز درباره آن

میکروکانولا یا به اصطلاح انگلیسی micro cannula وسیله ای می باشد که متخصصان پوست به کمک آن فیلر و ژل زیبایی را وارد پوست می کنند، که شبیه سرسوزن است اما در واقع یک میله ظریف نازک و قابل انعطاف است که سر آن گرد یا Blunt می باشد و قابلبت بریدن یا سوراخ کردن را ندارد. بنابراین اگر آن را روی پوست فشار دهیم به هیچ وجه وارد پوست نمی شود و برای استفاده از آن باید ابتدا محل ورود را با سرسوزن سوراخ کنیم و میکروکانولا را از همان سوراخ وارد کنیم.

برای تزریق ژل ده سی سی هیالورونیک اسید، مانند ژل بیدمکس استفاده از میکروکانولا گزینه مناسبی است.

انواع کانولاها به چند دسته تقسیم می‌شوند؟

انواع میکروکانولا ها دارای پارامتر های متنوعی می باشند. برای مثال از نظر قطر، طول سوزن و گیج دارای انواع مختلفی می باشند. به طور کلی قطر خارجی میکروکانولا ها بین 4/1 تا 3/0 میلی متر می باشد و طول این ابزار بین 20 تا 100 میلی متر است. روزنه ی موجود در کانولا دارای شرایط دقیق و بدون نقص می باشد. لازم به ذکر می باشد که کانولاها دارای جنس استیل ضد زنگ می باشند و هاب آن بر اساس قطر دارای رنگ بندی های متنوعی است.

مزایای استفاده از میکروکانولا

1- کاهش تخریب بافت ها و عوارض ناشی از آن: نوک تیز سرسوزن باعث می شود هنگام ورود، به بافت های نواحی تزریق آسیب بیشتری وارد شده و منجر به کبودی و ورم شود. همچنین احتمال ورود مواد ژل به شریان ها نیز هست که عوارض زیادی ایجاد می کند. نوک میکروکانولا حالت گرد داشته و به تیزی سرسوزن نیست. این ویژگی با کنار زدن رگ ها، احتمال تخریب بافت ها و تزریق های وریدی را به طور قابل توجهی کاهش می دهد. به علاوه، پزشک قادر خواهد بود که با ورود کانولا به بافت، میزان مقاومت استراکچرهای مختلف را حس کند و تشخیص دهد که باید فشار اعمال کند یا مسیر کانولا را تغییر دهد.

2- انعطاف پذیری و قابلیت کنترل: برخلاف سرسوزن که محکم و غیر منعطف است، میکروکانولا انعطاف پذیری مناسبی برای حرکت در لایه های پوستی و تزریق ژل به نواحی مورد نظر دارد. البته انعطاف پذیری بیش از اندازه نیز مضر است و میزان آن باید بهینه باشد.

3- کاهش تعداد سوراخ ها بر سطح پوست: سرسوزن به تعداد نقاط زیادی برای تزریق فیلر پوستی به بدن دارد؛ درحالی که میکروکانولا می تواند با تعداد سوراخ کمتر، ژل یا فیلر پوستی را با الگوی تزریق پنکه و یا ماتریکس به بدن تزریق کند. علت این مسئله این است که میکروکانولا می تواند در بافت آزادانه و به راحتی حرکت کند بدون اینکه آسیبی به آن وارد کند. همچنین، طول میکروکانولا از سر سوزن بیشتر است که باعث می شود به قسمت های بیشتری از بدن دسترسی داشته باشد، در نتیجه درمان سریع تر و کمتر دردناک خواهد بود.

روش تزریق با میکروکانولا

1- ابتدا سایز و طول مناسب برای محل تزریق و نوع فیلر زیبایی را انتخاب می کنیم. بیشتر برندها سایز کانولای مناسب محصولشان را در کاتالوگ قید می کنند.

2- بعد از پاک کردن و ضد عفونی کردن محل ورود، ابتدا با سرنگ و سرسوزن انسولین محل ورود را کمی لیدوکایین تزریقی می زنیم.

3- سپس بسته به سایز میکروکانولا از سر سوزن مناسب برای ایجاد سوراخ در محل بی حس شده که می خواهیم میکروکانولا را وارد کنیم استفاده می نماییم و مسیر ورود را کمی با سوزن باز می کنیم (فقط ابتدای مسیر).

4- بعد میکروکانولا را از سوراخ ایجاد شده وارد می کنیم و آن را با فشار مناسب از زیر پوست به محل مورد نظر هدایت می کنیم.

5- فشار لازم برای تخلیه مواد به داخل پوست باید یکسان و کم باشد.

6- در انتها مواد را ماساژ می دهیم تا یکنواخت شوند.

نتیجه نهایی

استفاده از کانولا تزریق ژل برای تزریقات چربی یا ژل یا فیلر زیبایی یکی از وسیله های ایمن و تضمین شده می باشد و دارای مزیت ها و ویژگی های منحصر به فردی است که اصلی ترین این موارد شامل: کاهش درد در هنگام تزریق و کاهش تعداد دفعات تزریق می شود و توجه داشته باشید دارای دوره ی نقاهت حداقلی نسبت به تزریق با سوزن های تیز می باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied